Novi Ferrari 812 Superfast u Competizione izdanju najsnažniji je Ferrari ikada pogonjen motorom sa unutrašnjim sagorevanjem
Najavljen je nedavno, a sada je i potpuno otkriven najsnažniji Ferrari ikada pogonjen samo motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Zove se Ferrari 812 Superfast Competizione edition a zadnji točkovi iz napred postavljenog V12 motora dobijaju brutalnih 820 KS, a na radost puritanaca ova ograničena serija nema asistenciju nikakvog hibridnog sistema.
Pored funkcionalnih doterivanja karoserije kako bi se unapredila aerodinamika, ponajveće izmene ugrađene u upravo u agregat, koji je dostigao i, za Ferrari, rekordnih 9.500 o/min. U V12 su ugrađene titanijumske klipnjače, koje su lakše 40% od standardnih, dok su čaure u maloj pesnici klipne poluge dobile specijalan karbonski premaz kako bi se smanjilo trenje i habanje. Kolenasto vratilo je 3% olakšano i prošlo kroz novo balansiranje, a usisni sistem dobio je usisnu granu sa promenjivom geometrijom otvora, čime se u kompletnom rasponu obrtaja obezbeđuje maksimalna snaga pri ekspanziji smeše goriva i vazduha u cilindrima.
Ferrari 812 Superfast Competizione iako moćan je i čist. Dobio je kompletan novi izduvni sistem sa filterom benzinskih čestica, ali bez da je prigušen prepoznatljivi zvuk V12 agregata. Prenos snage je preko sedmostepenog menjača sa dve spojnice, ali brzina promene stepena prenosa skraćena za 5%, a povišeni limiter broja obrtaja, kako fabrika navodi, dozvoljava još sportskije promene stepena prenosa.
Do 100 km/h Ferrari 812 Superfast Competizione ubrzava za 2.85 sekundi, a maksimalna brzina je 340 km/h, a za preciznije vođenje kroz krivinu zaduženo je nezavisno upravljanje na svim točkovima. Ferrari je najavio da će proizvesti i ograničenu seriju targa verzija Ferrari 812 Superfast Competizione, ali rok čekanja i cenu nije otkrio. Sigurno će za ovo specijalno izadnje 812 Superfast biti znatno iznad 280.000 evra koliko košta “standardni” Superfast.
Show Comments