fbpx

Alpine postaje odvojena električna sportska marka

Šef Renault Grupe želi da pretvori Alpine u električnu marku, ali je ipak oprezan zbog prethodnih iskustava

Foto: Alpine

Prvi čovek Renault Grupe Luca de Meo planira da Alpine pretvori u potpuno električnu marku, ali je oprezan poučen prethodnim iskustvima. Aktuelni CEO Renault Grupe četiri godine je vodio Seat, i tokom njegovog „mandata“, 2018. porenuto je odvajanje marke Cupra od matičnog Seata. Prvi model bila je Cupra Ateca, nakon čega su usledili Cupra Leon i Cupra Formentor.
Poredeći iskustvo sa prethodnom markom i procesom odvajanja, de Meo odbija mogućnost da se Alpine preseli u rang luksuzne marke. „Na volim da koristim reč premijum marka, zbog toga što sam radio za premijum marku i znam koliko je teško stvoriti i opravdati takvo pozicioniranje stvarajući marku ispočetka“, kaže de Meo, i dodaje da se ne radi samo o samom automobilu nego i tehnologijama, distribuciji, reputaciji u različitim segmentima, a na kraju i u rezidualnoj vrednosti.
Plan da Alpine postane električna marka potvrđen je prošle godine, a ove nedelje Renault je i zvanično ugasio marku Renault Sport, sa namerom da svi sportski modeli budu pod markom Alpine.

Foto: Alpine F1 media

Međutim, detaljan plan i dinamika predstavljanja i početaka prodaje tek će biti objavljeni, a jedino što se trenutno čuje iz Pariza je zvanično objavljeno partnerstvo sa markom Lotus, sa kojim će Alpine zajednički razviti naslednika A110 coupe. De Meo kaže: „Alpine je marka u koju smo spremni da ulažemo, i zbog toga smo je doveli u Formulu 1, obzirom da ovo takmičenje daje sportski kredibilitet, ali Alpine i tehnološki mora da opravda svoju premijum cenu“. Alpine će postati električna marka i dokazati da se mogu napraviti emotivno uzbudljivi električni automobili, a ako automobil može izazvati emocije, može opravdati i svoju cenu. De Meo dodaje i da će se koristiti platforme koje već postoje „u kući“, a ako Renault Grupa ne bude imala adekvatnu platformu, napraviće novu u saradnji sa nekim, kao što će to biti slučaj sa Lotusom za naslednika A110. Prvi čovek je dodao i zanimljiv opis – novi A110 biće kombinacija mini Ferrarija i mini Tesle, pa baš da vidimo kako će to izgledati…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota Auris odlazi u penziju, vraća se Corolla

Uz narednu generaciju Toyotinog predstavnika u C segmentu, osim novih modela vraća se i ...

Rashladna tečnost je važna i zimi i leti

Obično se o rashladnoj tečnosti retko razmišlja, a podjednako je važna i zimi i ...

Honda predstavila novi HR-V e:HEV sa hibridnim pogonom

Potpuno nova Honda HR-V donosi izuzetnu hibridnu efikasnost i napredne bezbednosne i tehnološke elemente ...

Spremna i nova Opel Mokka sa SUS motorima

Opel nakon nove električne Mokke, sada najavljuje i Mokku sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ...

Loeb vozi Dakar 2021. za novi BRX tim

Reli legenda Sebastien Loeb je potvrdio da će voziti Dakar Reli 2021. i to ...

Toyoti i druga dvostruka pobeda na LeManu

U velikom finalu WEC super sezone, u kojoj su se našla i dva maratona ...