fbpx

Alfa Romeo Giulia GTA je upravo predstavljena

Na stazi Balocco međunarodnim medijima predstavljeni su modeli model Alfa Romeo Giulia GTA, kao i „ekstremna“ GTAm konfiguracija

Reč je o povratku jedne od legendi automobilizma i miljokaza u istorijatu brenda: modela Giulia GTA iz 1965. Zato je to autentični povratak korenima brenda osnovanog pre 111 godina, u svetu performansi i putovanja. Model koji je vraćen u život otelotvoruje jedinstvenu sposobnost brenda Alfa Romeo da kombinuje stil i sportski karakter. Jedine moguće lokacije za zvanično debitovanje bile su bivše radionice Autodelte na Balocco poligonu (u provinciji Verčeli), mestu gde je 1960-ih kreirana Giulia Sprint GTA, jedan od najuspešnijih automobila u istoriji brenda Alfa Romeo. Ova lokacija koja pobuđuje sećanja – sagrađena pre 60 godina, sa površinom od 6 km2, sa 27 različitih staza, ukupno 80 km – dom je razvoja i testiranja svih Alfa Romeo automobila. Baš su tu novinari isprobali novi Alfa Romeo super-automobil, kako bi uživali u njegovim kvalitetima vožnje na slikovitoj putanji van staza, u seoskim predelima provincije Verčeli, ka moreni Ivrea i Lago di Viverone u podnožju Alpa.
Giulia GTA je prepoznatljiva zahvaljujući ekskluzivnoj karakterizaciji koja je i estetska i funkcionalna, potvrđujući da u pitanju nije samo vežba iz stila nego vozilo visokih performansi koja su zasnovana na modelu serijske proizvodnje Giulia Quadrifoglio. Upotrebom ultralakih materijala, težina modela Giulia GTA je smanjenja za do 100 kg u poređenju sa modelom Giulia Quadrifoglio, a pokreće je unapređena verzija Alfa Romeo 2,9-litarskog V6 Bi-Turbo motora od 540 KS, sa odnosom težine i snage od 187 KS/L koji je najbolji u klasi. Takođe isporučuje izvanredne performanse, kako u pogledu vremena na stazi tako i ubrzanja. Sa sistemom Launch Mode, ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekundi.
Inženjeri Alfa Romeo su ciljali da unaprede aerodinamiku i upravljivost, ali i iznad svega da smanje težinu, prateći iste smernice kao za model Giulia GTA iz 1965. Kako bi se postigli ovi ciljevi, opsežno su korišćene komponente od ugljeničnih vlakana i kompozitnih materijala. Aerodinamika je specijalno dizajnirana da poveća aerodinamički pritisak. Ova rešenja otelotvoruju tehničku stručnost koja dolazi direktno iz Formule 1, zahvaljujući sinergiji sa timom Sauber Engineering. Njima su povereni aerodinamični dodaci, novi zadnji spojler – podesiv u 4 pozicije na modelu GTAm, i novi aktivni prednji spliter, koji se može produžiti za do 40 mm za korišćenje na stazi na modelu GTAm. Druge razvijene karakteristike uključuju Akrapovič centralni izduvni sistem od titanijuma, ugrađen u zadnji difuzer od ugljeničnih vlakana, i 20-inčne felne sa jednom sigurnosnom maticom, po prvi put viđene na jednoj limuzini, upareni sa specijalno odabranim Michelin gumama Pilot Sport Cup 2 Connect. Aerodinamičko istraživanje u vetro-tunelu nije bilo ograničeno na aerodinamičke dodatke, nego je obavljeno i za specijalno razvijeno podvozje koje ima kompletnu oplatu. GTA i GTAm takođe koriste specijalni novi vazdušni ekstraktor koji može da poveća „efekat tla“ automobila, time garantujući odlično prianjanje na put pri velikim brzinama. Konkretno, na modelu Giulia GTAm, najintenzivnija aerodinamička konfiguracija omogućava da se stvori trostruko više pritiska u poređenju sa Giulia Quadrifoglio, modelom koji je prethodno predstavljao referentnu tačku u klasi.
Upravljivost je unapređena proširivanjem razmaka između prednjih točkova za 25 mm i zadnjih za 50 mm, i razvijanjem posebnog podešavanja vešanja za sisteme vešanja (prednji sa dva oscilirajuća ramena, dok zadnji koriste nezavisne „multilink“ opruge). Specifična podešenost vešanja i upravljanja osigurava veću brzinu pri oštrom skretanju i u krivinama i poboljšanja stabilnosti bez uticaja na udobnost na svim površinama.
Što se tiče performansi, Alfa Romeo 2,9-litarski Bi-Turbo motor, sa aluminijumskim motorskm blokom sposoban je da oslobodi 510 KS u modelu Giulia Quadrifoglio, a 540 KS u modelu Giulia GTA, zahvaljujući pedantnom razvoju i kalibraciji inženjera brenda Alfa Romeo, koji su se pozabavili dodatnim hlađenjem klipova i dizajnom klipnjača, kao i modifikacijama rashladnog sistema.
Za ovaj ekskluzivan model, brend je stvorio širok izbor prilagođavanja namenjenih za jedinstveno iskustvo kupovine ovog superautomobila, uključujući i paket iskustva sa Bell kacigom u specijalnim GTA bojama koja može biti prilagođena sa serijskim brojem, posebnim Goodwool pokrivačem za auto kao i posvećene usluge. GTAm takođe dolazi sa Alpinestars kompletom trkačke odeće. U Italiji, Giulia GTA i GTAm iskustvo košta 175.000 i 180.000 evra (uključen PDV od 22%).

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault i Nissan u pregovorima za spajanje u novu kompaniju

Prema Bloombergovom izveštaju, Nissan i Renault trenutno razmatraju spajanje, kako bi oformili novog proizvođača ...

Opel je otkrio svoj novi Blitz kultni amblem

Opel je otkrio svoj novi kultni amblem, ‘Blitz’, koji će se pojaviti na svim ...

Ford F-150 Lightning koncept ide na aukciju uskoro

Retka prilika za kolekcionare – Ford F-150 Lightning koncept iz 2001. godine uskoro ide ...

Bivši šef dizajna Lincolna prešao u Nissan

Nissan je otkrio da je bivši Lincolnov šef dizajna, David Woodhouse, prešao na stranu ...

Test: Nissan Qashqai 1.3 X-Tronic Tekna+

Nissan Qashqai bio je prvi i jedini i pokrenuo je čitavu lavinu za sobom ...

Formula 1 – Red Bull želi Verstappena na duge staze

Max Verstappen je osvojio svoju prvu titulu šampiona sveta Formule 1, a Red Bull ...