fbpx

Test: Nissan Qashqai 1.3 X-Tronic Tekna+

Nissan Qashqai bio je prvi i jedini i pokrenuo je čitavu lavinu za sobom koja je od crossover segmenta napravila sociološki fenomen

Davno beše 2006. godina kada se pojavila prva generacija modela Nissan Qashqai. Podjednako davno isti taj Nissan Qashqai je pokrenuo lavinu koja se zove “SUVmanija”, a koja je zavladala planetom. Automobili koji koketiraju sa slobodnim duhom i slobodnim životom a na otvorenom prostoru poiskakali su u svim mogućim i nemogućim segmentima i u zapećak gurnuli klasične limuzine i hatchback modele, do te mere da im je opstanak upitan. A Nissan je te 2006. samo pokušao da napravi nešto malo drugačije a što drugi već nemaju. Samo, Nissan ne da je uspeo, nego je Qashqai pogodio “bingo” nivoa koji se može meriti sa “bingom” kakav je pogodio Volkswagen svojim Golfom početkom ’80-ih godina prošlog veka. Nissan ne samo da je do sada prodao više od pet miliona Qashqaija, nego je sa sobom povukao, ne samo mnoge, nego praktično sve svetske marke. Ali to je manje dobra vest.
Od situacije da je jedini, Qashqai je sada u situaciji da je jedan od mnogih u nečemu što se danas zove C SUV segment. A zbog čega smatramo da je “SUVmanija” sociološki fenomen? Pa pre svega zbog toga što je milione kupaca širom planete ubedila da baš svi vole “hajmo u prirodu” poklič, i da baš svi trebaju automobil kakvim se može u prirodu. I to što su zapravo dali više para za model koji u osnovi nije ništa, ili barem ne mnogo sposobniji ili udobniji od standardnog modela iz segmenta kojem pripada je stvarno za analizu. Ali, auto industrija je pokazala koliko moćan marketing ima, i svi žele SUV, šta god zapravo Sports Utility Vehicle definicija značila.
Nakon više od godinu dana odlaganja, Nissan je predstavio novu, treću generaciju svoje uzdanice modela Qashqai. Šta više, obzirom na neverovatnu popularnost druge generacije, Nissan ovim zakašnjenjem verovatno ništa nije čak ni izgubio. Ipak, stigao je novi Qashqai, japanski model koji… Samo polako, japanski model? Koliko je ovo tačno? Dizajniran je, projektovan i razvijan u Engleskoj, proizvodi se u Engleskoj, jedini motor u ponudi je iz Renault Nissan Alijanse, a može ga se naći i u Mercedes-Benzu, pa šta je tu Japansko? Najiskrenije – ne znamo, marka je Japanska.
A po pitanju dizajna karoserije, možda činjenica da nije preterano japanski nije tako loša. Novi Qashqai izgleda odlično – sveže i novo, a pri tom dovoljno prepoznatljivo da na njemu ne mora ni da piše Qashqai. Nove LED tehnologije omogućile su “tanušne” prednje svetlosne grupe na kakve prethodnik nije ni mogao da računa, i novi Qashqai je dobio poprilično ozbiljan dinamičan lik svog prednjeg dela.
Duži je i širi od prethodnika, a ima i veći međuosovinski razmak. U brojkama, duži je 35 mm, a širi skoro isto toliko – 32 mm. Simbolične promene? Pa da, simbolične, ali ne i zanemarljive, obzirom da inženjeri od dodatnih centimetara čine čuda. Novi Nissan Qashqai stvarno deluje veće od prethodnika, čak i kada se zna da je međuosovinski razmak sa 2.646 mm povećan na 2.665 – manje od 2 cm. Postavljen je na novu CMF-C platformu Alijanse, a kao i do sada, pogon može biti na prednjim ili na svim točkovima, a zadnja osovina može biti polukuta torzija ili multi link uz koju u paketu idu i veliki točkovi od 20”.
Enterijer je potpuno novi i potpuno drugačiji. Priča o inženjerima koji od centimetara prave čuda nije isprazna. Novi Nissan Qashqai deluje (a i jeste) osetno prostraniji od prethodnika, mada ni u njemu nije manjkalo prostora.
I dalje su tu odlična prednja sedišta, a u najvišem paketu opreme Qashqai očigledno baca poglede prema premijum segmentu, obzirom da su elektropomična sedišta dobila i memoriju, i masažnu funkciju. Naravno, samo kada se odluči i plati za Tekna + paket opreme.
Ipak ono čime Qashqai može da se pohvali i svim nivoima opreme je odlična ponuda prostora, u kojoj se četiri odrasle osobe od preko 180 cm osećaju potpuno udobno, što važi i za zadnju klupu, i čime se ovaj crossover potpuno uklapa u ulogu porodičnog hatchabacka.
Prtljažnik je uvek bio, a i ostao dovoljan i upotrebljiv – 436 litara u osnovnoj konfiguraciji i 1.447 litara sa preklopljenim naslonima zadnjeg sedišta.
Kvalitet materijala i završna obrada su vrlo solidnom nivou, i Nissan Qashqai je po ovom pitanju u zoni koja nije baš premijum, ali nije ni daleko od premijum segmenta. Instrument tabla je digitalna, jednostavne, informativne i čitljive grafike, bez mnogo nepotrebnog šarenila, a u novi Qashqai je stigao i veći HUD. Infotejment je od 8 ili 9”, smešten visoko na armaturu, jednostavan za korišćenje, dovoljan, mada ne i spektakularno sposoban. U svakom slučaju, tu su DAB radio, AppleCar Play i AndroidAuto konekcija, i bežični punjač za mobilni telefon.
Svakako, više nam prija (opcioni) Pro Pilot paket vozačkih asistencija, koji uz adaptivni tempomat, automatsko kočenje i efikasan sistem za održavanja kolovozne trake putovanje čini jednostavnijim, udobnijim i bezbednijim. Vrlo je efikasan i sistem asistencije pri parkiranju.
Za novu minijaturnu ručicu automatskog menjača smo se pitali koliko je pomodna a koliko funkcionalna, ali ispostavlja se da odlično izgleda, a i svoj posao radi bez greške. Isto tako, za pohvalu je i što su komande klimatizacije ostale klasične mehaničke, i temperaturu u vozilu ne treba “tražiti” po ekranu infotejmenta.
U pogonu za novi Nissan Qasqai ne može mnogo da se bira. Samo jedan četvorocilindraski turbo benzinac zapremine 1.33 litre je u ponudi. Dobro poznati agregat iz brojnih Nissan i Renault modela uključujući i neke od Mercedes-Benz modela. Za novi Qashqai je dobio i sistem blagog hibrida u starter generator sklopu, a kupci mogu da biraju samo između dva nivoa snage istog motora. Ili je 140 KS ili je 158 KS, a razlika u ceni između slabijeg i jačeg je 800 evra. Može se birati između 4×2 ili 4×4 pogona (razlika je 2.000 evra), i manuelnog ili automatskog, tačnije stepenovanog CVT menjača, gde je razlika oko 1.500 evra, ali se 4×4 pogon može dobiti samo uz X-Tronic automatski menjač.
Da li se novi Nissan Qashqai vozi drugačije nego do sada? Ono što je evidentno, radilo se na osećaju rafiniranosti. Qashqai, barem u snažnijoj verziji, sa X-Tronic automatskim menjačem je lepo ukomponovanih voznih osobina. Snaga motora je u dobrom balansu sa snagom kočionog sistema, a oštrina upravljanja dovoljna da stvori utisak preciznosti, ali bez da zamara. Novi Nissan Qasqai je poprilično tvrdo trimovan, pa na svojim velikim točkovima nije velemajstor u apsorbovanju sitnih i čestih neravnina, ali je sa druge strane u krivinama vrlo precizan i miran. Ono u čemu je evidentno napredovao u odnosu na prethodni model je nivo buke.
Qashqai je vrlo tih pri svim režimima brzine, kako po pitanju buke motora tako i vetra i kotrljanja točkova. Motor svojih 270 Nm isporučuje rano, već od 1.800 o/min, i uz blagu pomoć svog blagog hibrida prijatno oštro polazi iz mesta, uz sasvim dovoljno ubrzavanje do 100 km/h za manje od 10 sekundi. Menjač ne voli brze promene iz “R” u “D” ili obrnuto, i ume da se “zamisli” šta bi trebao da uradi, ali generalno CVT menjač dobro radi svoj posao. Šta više, uz pomoč veštački stvorenih stepena prenosa, izbegnuta je i neurotična buka motora prilikom ubrzavanja. Korišćenje modova vožnje dosta menja stvar, i u Sport modu, proradi vatra koje ovaj motor očigledno ima. Isto tako, iako CVT menjač, papučicama na upravljaču se, kada zatreba, sasvim efikasno može odabrati željeni stepen prenoa.
Za pohvalu je svakako i odlična pozicija sedenja i dobra preglednost iz vozila, pa se novi Nissan Qashqai, odlično snalazi na dugim deonicama na otvorenom putu, ali i u gradu. Jedino šta nismo uspeli da razumemo tokom sedmodnevnog testa je potrošnja goriva. Oslanjajući se podatke putnog računara, potrošnja u gradu je preko 10 l/100 km, na autoputu pri 130 km/h je 7.2 l/100 km, dok se na regionalnom putu, pri brzinama koje ne prelaze 90 km/h ni u kom slučaju, može voziti se prosečnih 6.5 litara.
U svakom slučaju, vredelo je čekati novi Nissan Qashqai, kao što smo ga i mi čekali da dođe na Dmotion.rs test. Da, više nije sam, ima ozbiljnu konkurenciju, ali je i standardno dobar, rafiniran i ima svoje vrline kojima je i privoleo tolike kupce na vernost koja sada već traje više od 15 godina. Cenom kreće od 23.300 evra za verziju sa 140 KS u početnoj Visia opremi, za koju sam proizvođač kaže da se prodaje u simbolično malom broju. Testirani model sa 158 KS i Tekna + opremi košta 34.780 evra, a kada bi se odlučilo na 4×4 pogon, cena bi stigla na 36.280 evra.

Model

Nissan Qashqai 1.3 X-Tronic Tekna+

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.425/ 1.835/ 1.625
Međuosovinski razmak (mm)

2.665

Masa vozila praznog (kg.)

1.511

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.985

Dozvoljena masa prikolice sa kočnciom (kg.)

1.800

Maksimalna ukupna masa sa prikolicom (kg.)

/

Zapremina prtljažnog prostora (l)

436/1.447

Motor

Benzinac, turbo

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.332

Snaga pri o/ min. (KS) 158 / 5.500 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 270 od 1.800
Menjač

CVT

Ubrzanje 0-100 km/h

9.2

Maksimalna brzina km/h

199

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

7.6

Zapremina rezervoara

55

Cena testiranog modela od

36.280 evra

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Carlos Ghosn demantovao spajanje Renaulta i Nissana

Uprkos ranijim najavama da bi se Renault-Nissan alijansa mogla spojiti i postati jedno, Carlos ...

Mercedes EQXX koncept predstavljen sa 1000 km autonomije

Mercedes-Benz je predstavio Vision EQXX koncept automobil kako bi pokazao svoje sposobnosti kada se ...

812 Superfast Competizione najsnažniji Ferrari ikada

Novi Ferrari 812 Superfast u Competizione izdanju najsnažniji je Ferrari ikada pogonjen motorom sa ...

Red Bull i Mercedes i dalje u klinču oko Silverstonea

Red Bull nije zadovoljan epilogom incidenta između Verstappena i Hamiltona, i od FIA traži ...

Dacia Duster – kupiti aktuelni ili čekati novi?

Koliko se SUV-a sa dizel motorom, robotizovanim menjačem i pristojnom opremom može dobiti za ...

Kia razvila robotski prsluk namenjen radnicima u proizvodnji

Kia je razvila novi robotski prsluk VEX (Vest Exoskeleton) namenjen radnicima u proizvodnji koji ...