fbpx

Audi do 2026. godine lansira svoj poslednji SUS model?

Prema objavi Süddeutsche Zeitunga Audi će svoj poslednji model sa SUS motorom lansirati do 2026. godine

Prema vesti koju je objavio uticajni nemački Süddeutsche Zeitung, CEO Audija Markus Duesmann izneo je plan upravnom odboru koji preciznije definiše budućnost marke i modela iz Ingolštada. O ovoj vesti nalazi se i odgovor na često postavljano pitanje – do kada Audi planira da proizvodi modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem? Ukoliko je tačan navod Süddeutsche Zeitunga, a prema rečima prvog čoveka marke, Audi će do 2026. godine na tržište izbaciti svoj poslenji novi model koji će kao pogon koristiti motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ova informacija je u saglasnosti sa već poznatom strategijom cele Volkswagen Grupe koja predviđa potpuno fokusiranje na električna vozila za tržište Evrope do 2026.
Audi ubrzano širi svoju paletu električnih vozila. Od 2018. godine, kada je lansiran prvi e-tron SUV, pojavili su se E-tron GT fastback i Q4 E-tron crossover, a već u sledećoj 2022. godini, ponuda električnih modela sa četiri prstena na grlu hladnjaka, biće uvećana za limuzinu A6 E-tron i SUV Q5 E-tron. Pored toga, praktično svi aktuelni modeli iz ponude Audi se već sada može kupiti i u plug-in hibridnoj pogonskoj opciji.
Ako je plan koji je Duesmann izneo upravnom odboru Audija takav kako ga je preneo nemači dnevnik, Audi će u ponudi imati model(e) sa “klasičnim” motorima i u trećoj deceniji ovog veka. Ukoliko stvarno poslednji novi model bude lansiran 2026. godine, a uobičajeni životni vek svakog modela je oko sedam godina, taj model će se proizvoditi do 2033. godine. Za sada se samo može nagađati koji će to model biti i sa kojim će se Audi potpuno okrenuti elektro pogonu. Prvo razmišljanje navodi na Q5, koji bi 2026. bio na redu za potpuno novu generaciju.
Prema informacijama iz kompanije, uvođenje Euro 7 normi samo je ubrzalo odluku da se Audi, kao i brojni drugi proizvođači, potpuno opredeli za električni pogon. Duesmann je prošlog meseca izjavo da Euro 7 norma, i ispunjavanje ove norme dodaje finansijsko opterećenje na već postojeće visoke cene vozila i dodaje – doćićemo na raskrsnicu, Euro 7 norma će nam do polovine ove decenije zadavati mnogo glavobolje, a zapravo ne čini mnogo po pitanju manjeg zagađenja okoline. Šef Audija je dodao i da će pomenuti novi model za 2026., ali i modeli koji do tada budu predstavljeni …“biti nešto najbolje što je Audi ikada napravio”.
Ako se sve navedeno pokaže tačnim, Audi se priključuje markama koje su sebe u kraćem ili dužem roku već deklarisali kao električne marke. Između ostalih, Jaguar postaje električan do 2025. godine, Fiat do 2030. a poslednji Mini sa SUS motorom pojaviće se 2025.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Mercedes-AMG tim predstavio Srebrnu strelu

Formula 1 tim Mercedes-AMG prestavio je svoj W13, jedan od nestrpljivo očekivanih bolida za ...

Hyundai Ioniq 5 N utiče na emocije

Hyundai Ioniq 5 N utiče na emocije utvrđeno je eksperimentom u zimskim uslovima Norveškoj ...

Carlos Tavares napustio kormilo Stellantisa

Carlos Tavares napustio kormilo Stellantisa iznenada i pre isteka ugovora i to zbog neslaganja ...

BMW Serije 8 sa četvora vrata već u Ženevi

U Ženevi će biti predstavljen koncept BMW Serije 8 i to u verziji sa ...

1000. trka Formule 1 nije donela trku

Ako se neko nadao da će na 1000. trci Formule 1 gledati trkanje na ...

Cosworth V12 za Valkyrie se vrti do 11.000 o/min

Aston Martin je otkrio prve detalje o pogonskoj jedinici Valkyrie. V12 ima 1.000 KS ...