Site icon

Opel Rocks-e – minijaturno rešenje urbane mobilnosti?

Opel Rocks-e (2021)

Opel Rocks-e svojim minijaturnim dimenzijama, malim motorom i funkcionalnošću mogao bi biti zgodno rešenje urbane mobilnosti

Foto: Opel

Činjenica da Opel, kao ni jedna marka Stellantis Grupe ne izlazi na IAA Mobility 2021. salon automobila koji će se držati u Minhenu, ne znači da se pod markom “Munje” ništa ne priprema. Opel je predstavio Rocks-e, mikroatomobil koji bi mogao biti rešenje efikasne urbane mobilnosti.

Foto: Opel

Pre svega, Opel Rocks-e je mikroautomobil svojom dužinom koja je samo 2.41 metar, a i pripadajućom masom od samo 425 kilograma, doduše bez baterije. Šta više, Opel Rocks-e zakonski i nije automobil, ni mikroautomobil, nego kvadricikl, a u tu kategoriju smešten je upravo pomenutom masom vozila u okvire zakona EU. I pogon je prilagođen nameni ovog SUM (Sustainable Urban Mobility) vozila. Elektromotor je od samo 8 KS, pa mu je i mala i lagana baterija od 5.5 kWh sasvim dovoljna za autonomiju po WLTP standardu od oko 75 kilometara. A narednih 75 kilometara dobija se nakon samo tri i po časa punjenja na kućnoj utičnici.

Foto: Opel

Ruku na srce, ovaj model smo pre nešto više od godinu dana videli pod markom Citroen i modelom Ami, pa i ne čudi da blizanac po amblemom Opel preuzima gotovo sva tehnička rešenja, uključujući i vrata koja se otvaraju u suprotnim smerovima. Koliko je ovo okretno vozilo najbolje ilustruje podatak da je prečnik punog okreta samo 7.2 metra.

Foto: Opel

Minijaturni dvosed namenjen prvenstveno za grad dostiže maksimalnu brzinu od 45 km/h, što ga zadržava u zakonskom i poreskom razredu vozila koja nisu automobili, što dozvoljava Opel Rocks-e u EU legalno voze osobe već od 15 godina. Iako je minijaturnih dimenzija, Rocks-e u sebe može da primi i osobe do 190 cm visine.
Na kraju, Opel Rocks-e nije koncept, nego serijsko vozilo na četiri točka. U Nemačkoj počinje da se prodaje već ove jeseni, a na ostala evropska tržišta stići će 2022. godine.

Next: Škoda među supersportistima!?