fbpx

IAA u Minhenu se približava, ali Covid-19 ograničava

Međunarodni salon Automobila u Minhenu se približava, ali će se po svemu sudeći održati pod Covid-19 ograničenjima

IAA, Međunarodni Salon Automobila, koji će se po rvi put održati u Minhenu umesto tradicionalno u Frankfurtu, nailazi na sve veće dileme i organizacione poteškoće. Otvaranje IAA Mobility 2021 zakazano je za 7. septembar, a salon će biti otvoren do 12. septembra, pa iako se najavljuju premijere nekih zanimljivih modela, već stižu informacije da će ograničenja zbog opasnosti od Covid-19 virusa umnogome režirati manifestaciju.
Nemački proizvođači (bez Opela) najavljuju da će timovi koji će raditi na sajmu i oko organizacije nastupa biti daleko manji nego što je to uobičajeno. Šta više, personal će biti toliko sveden na neophodno da će najverovatnije biti otkazani svi uobičajeni, ali veoma važni sastanci između proizvođača i dobavljača.
Volkswagen Grupa je već najavila da će na IAA Mobility 2021 biti sa samo 150 ljudi, od kojih će samo 70 biti na smim štandovima, a ostali raditi u pozadini nastupa oko organizacije i logistike. Samo poređenja radi, na manifestacijama ove veličine i značaja, VW Grupa je uobijaeno imala tim od preko 500 ljudi. Iz Volfsburga zvanično stiže poruka da će u Minhen biti delegiran samo neophodan broj osoba.
Iako nisu naveli sa kolikim timom će biti na IAA Mobilty 2021. i BMW i Audi šalju sličnu poruku – redukovano i samo koliko mora. Pored ograničenog personala, većina velikih proizvođača spreman je i na najgori scenariji i „Lock down“ uposlednjem trenutku, pa su spremi i online prezentacije svojih modela. Šta više, Daimler, koji je vlasnik Mercedes-Benza, već najavio da će svoj tradicionalni događaj kojem prisustvuje i CEO Ola Kallenius održati isključivo kao „online“ događaj. BMW poručuje da u slučaju novih restrikcija sve planirane prezentacije može održati elektronskim putem.
Iako većina ima razumevanja i podržava ovakav obazriv format nekada jednog od najvećih salona automobila na svetu, postoje i drugačija mišljenja. Dobavljači ponajviše smatraju da se sa ovako redukovanim personalom umnogome gubi na trgovinskom i poslovnom delu sajma, obzirom da neće biti održana ni polovina planiranih poslovnih okupljanja i važnih sastanaka sa odgovornima od strane proizvođača za lanac nabavke. Sa druge strane, organizator već najavljuje da će IAA biti najveći sajam bcikala i biciklističke opreme u Evropi.
Tradicionalno IAA održava VDA nemačka Auto asocijacija, i ovo će biti prvi događaj ovakve vrste od izbijanja pandemije prošle godine, ali i popuštanja restrikcija. Za razliku od IAA u Minhenu, Njujork je zbog opasnosti od izbijanja nove pandemije početkom avgusta otkazao salon drugu godinu zaredom. Iako će salon bit održan, već sada je jasno da će biti manji nego što je bio u Frankfurtu, obzirom da neki od glavnih globalnih proizvođača neće nastupiti. Svoje učešće otkazali su Toyota i kompletna Stellantis Grupa sa svojih 13 marki, uključujući Opel, Peugeot, Citroen, Fiat i Alfa Romeo.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ferrari Monza SP1 i SP2 pokazani na privatnom događaju

Ferrari je na privatnom događaju namenjenom svojim kupcima predstavio dva nova vozila pod oznakama ...

Kad kamionski točak uništi McLaren u salonu

Ni najmaštovitiji režiser ne ume da izrežira ono što stvaran život može da priredi ...

Ford F-150 Raptor debitovao u svojoj trećoj generaciji

Ford je predstavio treću generaciju modela F-150 Raptor za koji tvrdi da je ne ...

BMW X7, konačno, i službeno

Prošlo je četiri godine od najave do premijere velikog SUV-a iz BMW, koji će ...

Alfa Romeo V6 motor će preživeti

Alfa Romeo V6 motor će preživeti do daljnjeg zahvaljujući definitivnom ublažavanju Euro 7 norme ...

Test: Dacia Logan TCe 90 – kvalitetniji ali koliko dostupan?

Od modela sklopljenog sa minimumom delova da bi bio pristupačan, Dacia Logan je stigla ...