fbpx

Toyota ulaže 14 milijardi dolara u elektrifikaciju

Toyota će do 2030. godine uložiti 14 milijardi dolara u razvoj baterija nove generacije kako litijum jonskih tako i čvrstih

Toyota, najveći proizvođač automobila na svetu, do 2030. godine uložiće vrtoglavu sumu od 14 milijardi dolara u razvoj čvrstih i litijum jonskih baterija druge generacije, kako bi dodatno smanjila emisiju i produžila životni vek svojih hibridnih vozila. Delimično, ovakva strateška odluka Toyote je izazvana kritikama da zaostaje za drugima po pitanju razvoja električnih automobila.
Japanski gigant uveliko radi na novim čvrstim baterijama koje bi manjom masom, većim kapacitetom i sposobnošću bržeg punjenja trebale doneti revoluciju u elektro mobilnost. Toyota čak ide tako daleko da najavljuje komercijalnu upotrebu čvrstih baterija već do 2025. godine, a da se prototipovi već uveliko voze još od prošle godine. Procene Toyote su da će cene aktuelne litijum jonske baterije do polovine tekuće decenije biti prepolovljene.
Prvi čovek tehnologije u Toyoti Masahiko Maeda kaže da će se čvrste baterije upotrebljavati u i hibridnim vozilima, ali ako inženjeri uspeju da nađu optimalan balans između snage i stabilnosti baterije. Uporedo sa čvrstim baterijama o kojima se mnogo govori, ali su još uvek daleko od komercijalne upo trebe, do 2025. Toyota planira da uvede novu, drugu generaciju litijum jonskih baterija, koje bi trebale imati značajne prednosti po pitanju cene i performansi električnih automobila. Pored toga, Toyota smatra da novorazvijena struktura nikl-metal hidridnih baterija starije generacije može doneti poboljšanja. Ova takozvana bipolarna struktura omogućava udvostručavanja specifične snage baterije (odnosa mase i kapaciteta), a u neke hibridne modele već je počela da se ugrađuje.
Dugotrajnost, stabilnost i bezbednost glavne su reference za baterije koje će Toyota ugrađivati, pa najavljuje da će baterijski paket u budućem električnom crossoveru bZ4X nakon 10 godina imati čak 90% svojih originalnih performansi. Za budući bZ4X, Toyota tvrdi da će 30% smanjenja cene postići korišćenjem manje skupih materijala i konstrukcija, kao i smanjenjem količine energije koje će vozilo koristiti.
Uz investiciju od 13.7 milijardi dolara Toyota želi da osigura proizvodnju 200 Gwh baterija, što je značajno povećanje u odnosu na prvobitni plan koji je bio 180 Gwh.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Suzuki prestaje da prodaje Jimny u Evropi kao putničko vozilo

Prema najnovijem izveštaju, Suzuki će povući svoj mini off-roader Jimny sa evropskog tržišta jer ...

Chevrolet slavi 50 godina trkačkog modela COPO Camaro

Chevroletov heroj na „drag” stazi, COPO Camaro, puni 50 godina sledeće godine, pa je ...

Formula 1 – Audi bi mogao odložiti svoju odluku

Formula 1 – nakon što je FIA konačno overila nova pravila za pogonske grupe ...

Honda za proizvodnju mobiliše radnu snagu iz kancelarija

Honda se u Americi odlučila na radikalan potez kako bi održala proizvodnju u pogonu ...

Sebastian Vettel rasprodaje svoju kolekciju automobila

Sebastian Vettel pravi veliko spremanje u svojoj kolekciji automobila koju dobrim delom prodaje, uključujući ...

Izabrani najbolji automobili u Srbiji za 2018. godinu

Novinarski žiri izabrao je najbolje automobile u Srbiji za 2018. godinu   Nakon tri ...