fbpx

Kia Sportage PHEV i EV6 spremni za kupce

Kia Europe je na salonu IAA Mobility u Minhenu premijerno predstavila čak dva električna automobila – Sportage PHEV i EV6

Glavnu ulogu – uz globalnu premijeru – imao je potpuno novi plug-in hibrid (PHEV) Sportage, koji iznova definiše SUV kao vrlo štedljivo, dinamično i praktično vozilo za svaki dan. Druga novost na salonu IAA Mobility je EV6, Kijino prvo namensko baterijsko električno vozilo (BEV) koje uz evropsku premijeru predstavlja novu dizajnersku filozofiju marke Kia.

Evropski Sportage prvi put kao plug-in hibrid
Novi evropski PHEV Sportage, razvijen na naprednoj novoj platformi, koja uključuje prelomne inovacije i tehnologije elektrifikacije pogonskih sklopova, donosi, ekološki prihvatljiviji i dinamičan SUV paket.
PHEV varijantu pokreću 1,6-litarski T-GDI motor, elektromotor sa permanentnim magnetom snage 66,9 kW i litijum-jonski polimerni baterijski sklop kapaciteta od 13,8 kWh. Pogonska grupa ukupno nudi 265 KS, pri čemu je 180 KS od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Novost su i Kijin najnoviji vrlo efikasni hibridni starter generator (HSG) i hibridna upravljačka jedinica (HPCU). HSG pomaže kod poboljšanja efikasnosti i smanjenja buke i vibracija, delomično zahvaljujući visokotehnološkom trajnom magnetu. HPCU ostvaruje unapređene mogućnosti, bolju efikasnost i snižavanje ukupne buke, uprkos tome da je zapremina manja u odnosu na pređašnji sistem.
Ugradnja baterijskog sklopa kod modela Sportage PHEV brižljivo je uređena kako bi se sprečilo žrtvovanje putničkog i prtljažnog prostora. Baterija postavljena na sredinu između dve osovine ispod karoserije SUV-a, što omogućava uravnoteženu raspodelu mase i donosi kabinu koja je praktična, udobna i svestrana.
Najsavremeniji baterijski sklop ima visokotehnološku jedinicu za upravljanje baterijama koja neprestano prati stanje baterije, uključujući i faktore kao što su struja, napon, izolacija i dijagnoza greške. Paket ima i naprednu jedinicu za kontrolu ćelija koja meri i prati napon i temperaturu ćelije.
Sportage PHEV puni se snagom od 7,2 kW, što mu daje veliku gustoću snage od 1,53 kW/ℓ i efikasnost od 95 %. PHEV Sportage opremljen je naprednim 6-stepenim automatskim menjačem.

Evropska premijera Kijinog prvog električnog vozila, inovativnog EV6
Pionirski krosover EV6 je isključivo baterijsko električno vozilo nastalo u skladu sa novom Kijinom dizajnerskom filozofijom (Opposites United) te ujedno i prvo vozilo napravljeno na Kijinoj novoj E-GMP platformi (Electric-Global Modular Platform).
EV6, kojeg pokreće isključivo električna energija, nudi veliki domet (2 varijante) i nultu emisiju. To je Kijino prvo električno vozilo raspoloživo sa pogonom na 2 točka (2WD) ili 4 točka (4WD). EV6 u 2WD verziji, sa baterijom kapaciteta od 77,4 kWh može sa jednim punjenjem da pređe do 528 kilometara u WLTP* kombinovanom načinu vožnje. Sa najvećim obrtnim momentom od 605 Nm raspoloživim kod AWD varijante EV6 može od 0 do 100 km/h ubrzati za samo 5,2 sekunde.
Sve varijante EV6 imaju mogućnost punjenja naponom 800 i 400 volti za koji nisu potrebne dodatne komponente ili adapteri. Novi Kia EV6 je zahvaljujući naprednom 800-voltnom brzom načinu punjenja moguće napuniti sa 10 % na 80 % kapaciteta baterije za samo 18 minuta. Za avanture u prirodi EV6 dobio je funkciju V2L (vehicle-to-load) koja zahvaljujući integrisanoj punjačkoj upravljačkoj jedinici (ICCU) omogućava do 3,6 kW snage punjenja iz baterije vozila preko jednostavnog konvertera koji spoljni punjački priključak pretvara u električnu utičnicu.
Za bezbrižnost vozača EV6 brine se oprema u koju npr. spadaju najnoviji zbir naprednih sistema asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), koji između ostalog uključuje novu generaciju sistema asistencije za vožnju na autoputu HDA (Highway Driving Assist) asistencijom kod promene trake, sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (Blind Spot View Monitor), sistem za sprečavanje naleta (Forward Collision Avoidance Assist), koji uključuje funkciju skretanja na raskrsnici i prolazak kroz raskrsnicu, kao i novu tehnologiju inteligentnih prednjih svetala.
Vrlo udobna i relaksirajuća sedišta, dva 12,3-inčna zakrivljena ekrana, multifunkcionalni upravljački prekidači, najveća prostranost u razredu i impresivni prostori za odlaganje brinu se za sve potrebe. E-GMP platforma sa ravnim dnom omogućava vrlo udobnu unutrašnjost kabine koja uključuje pozamašan prostor za noge u prvom (1.078 mm) i drugom redu sedišta (990 mm). Tome dodajmo praktičnost i funkcionalnost porodicama prilagođenog prtljažnika (520 litara, VDA). Daljinsko otključavanje i zaključavanje sa automatskim izvlačenjem ručice vrata iz karoserije, različiti načini vožnje koji unapređuju vožnju i upravljivost te head-up ekran sa proširenom stvarnošću i ergonomskim dizajnom pružaju iskustvo koje vozače uvek stavlja na prvo mesto.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dakar Reli 2022 – nakon 8,099 kilometara završen je maraton

Nakon 8,099 kilometara završen je Dakar Reli koji tradicionalno otvara sezonu auto i moto ...

AMG Mercedes SL 65 ide u penziju

Malo njih ga je moglo sebi priuštiti, ali je svakako jedan od dragulja na ...

Prvi hibridni Porsche 911 debituje uskoro

Prvi hibridni Porsche 911 debituje uskoro, tačnije, već 28. maja, a proizvođač najavljuje da ...

Prvi Mini Countryman Hybrid u Srbiji

U Srbiju je stigao prvi Mini Countryman plug in Hybrid, koji koristi oslabljenu pogonsku ...

Yamaha bi mogla imati električnog sportistu

Pre dve godine Yamaha je podnela zahtev za registraciju robne marke svog automobila, a ...

Mercedes AMG SL Mythos uskoro pred kupcima

Mercedes AMG SL Mythos uskoro pred kupcima obzirom da modifikovani topless SL prolazi završnu ...