fbpx

Yamaha bi mogla imati električnog sportistu

Pre dve godine Yamaha je podnela zahtev za registraciju robne marke svog automobila, a sada se pojavljuju nove mogućnosti

Foto: Yamaha

Yamaha Motor je u aprilu 2018. podnela zahtev za registraciju robne marke svog automobila evropskoj kancelariji za intelektualnu svojinu (European Union Intellectual Property Office). Međutim, od tada se malo čulo i videlo o elegantnom sportskom kupeu u čijem razvoju je učestvovao i čuveni Gordon Murray.

Foto: Yamaha

Tačnije tek nedavno je EU IPO izdao kompletnu dokumentaciju o registraciji robne marke, dok je u međuvremenu Yamaha izdala saopštenje da odustaje od razvoja automobila. Delovalo je da će Yamaha automobil ostati na nivou rendera, i to poprilično nedefinisanog po pitanju pogona.

Foto: Yamaha

Iako su otvori na bokovima i krovu delovali kao uvodnici vazduha za motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji je smešten centralno, na renderima se nisu videle izduvne cevi. Svi koji su pažljivo pratili ovaj projekat, posumnjali su da se u osnovi radi o električnom vozilu, iako se model iz 2018. dosta naslanjao na Yamaha Sports Ride koncept, koji je takođe razvijao Murray, i predvideo mali masu od samo 750 kilograma i mali trocilindarski motor od 1.000 cm³ sa 70-80 KS.

Yamaha Sports Ride koncept Foto: Yamaha

Međutim, cela priča bi mogla dobiti potpuno drugačiji tok. Yamaha je nedavno prestavila svoj elektromotor koji testira u Alfi 4C. Japanci tvrde da je njihov elektro pogon vrlo napredan, i uveliko su počeli da primaju porudžbine od proizvođača vozila. Yamahinini elektro motori su sinhroni sa permanentnim magnetom, i imaju od 35 do čak 200 kW. Može se čuti i da najsnažnija verzija ima trenutno rekordnu specifičnu snagu, i da je upotrebljiva u automobilima i drugim prevoznim sredstvima. Yamaha priznaje da je motor kompaktan i lagan zahvaljujući visoko efikasnim provodnicima i naprednoj tehnologiji livenja delovao od laganih legura.
Drugim rečima, Yamaha ima spreman elektro pogon za mnogo toga – od maksi skutera, preko MT serije, pa sve do YZF-R1 koji bi sa 270 imao znatno više snage o trenutnih 200 KS iz aktuelne “hiljadarke”. Naravno, u celoj priči ne bi trebalo mnogo pa da se Yamaha pojavi i sa električnim kupe dvosedom, koji je verovatno došao do mnogo ozbiljnijeg nivoa razvoja od skica koje su se mogle videti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Audi bi mogao odložiti svoju odluku

Formula 1 – nakon što je FIA konačno overila nova pravila za pogonske grupe ...

Popularnost Volkswagenovih dizela sve veća u Nemačkoj?

Iako je napravio ogroman korak unapred sa električnim automobilima nakon dizel skandala, Volkswagen još ...

Ren RS super automobil sa turbinom stiže u Ženevu

Kineska kompanija Techrules će na salonu u Ženevi prikazati super sportistu jedinstvenog pogonskog sistema ...

Renault Clio V – prva vožnja francuskog bestsellera

Renault je ove godine predstavio potpuno novu generaciju modela Clio, s kojim smo imali ...

Tesla otpustio devet procenata zaposlenih

Tesla je otpustio oko 9 procenata svojih zaposlenih kao deo plana restrukturiranja, izjavio je ...

Pogledajte priču prvog Ford Focus RS taksija

Ako pozovete taxi u gradu Odda u Norveškoj, velika je mogućnost da će po ...