fbpx

Potpuno novi Nissan Qashqai stigao u Srbiju

Iako je početak prodaje novog Nissana Qashqai najavljen za leto ove godine, kupci popularnog SUV-a su morali malo da sačekaju

Iako je Nissan Qashqai pretpremijerno u Srbiji prikazan još u aprilu ove godine, sa najavom da će u prodajne salone stići tokom leta, kupci popularnog SUV-a morali su malo da sačekaju zbog globalnih problema sa nestašicom mikročpova i polu provodnika sa kojima se suočava auto industrija. Srećom, čekanje na novi Nissan Qashqai nije predugo potrajalo. Predstavljen je specijalizovanim novinarima uz informacju da ovlašćeni prodavci Nissan u svojim salonima i na lagerima imaju dovoljne količine modela koji je u svom C SUV segmentu najprodavaniji u Srbiji,a i širom sveta je u samom vrhu prodaje.
Preko tri miliona komada Nissan Qashqaija prodato je samo u Evropi, i svi oni koji su 2006. više nego efikasno su razuvereni. Tamo gde je stala prva generacija, produžila je druga, i nastavila sa uspehom. Treće generacija na mnogim tržištima u svetu najprodavanijeg modela u C SUV segmentu najzad stiže na tržište.
Treća generacija ovog bestsellera, ima veći međuosovinski razmak i karoseriju produženu za 35 i proširenu za 32 mm, zbog čega ovaj crossover sada deluje duže i niže, a posebnu atraktivnost doneće i opcioni točkovi od čak 20“. Postavljen je na modifikovanu CMF-C platformu Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse namenjenu za modele C segmenta sa napred poprečno postavljenim motorom.
Novi Qashqai je u potpunosti nastao u Evropi, tačnije Nissanovom razvojnom centru u Engleskoj, gde će se i proizvoditi. Dizajner Matt Weaver kaže da je opšti trend prelaska na hibridne, a pogotovo elektro pogone imao uticaj na dizajn novog Nissana, ti ne samo na njegov stil. Potreba za što boljom aerodinamikom kroz koju električna vozila produžavaju svoju autonomiju, donela je benefite i za modele koji se još uvek ponajviše oslanjaju na SUS pogon, i pomoć od blagog hibrida. Pored toga, i smanjenje mase vozila je visoko na spisku neophodnog.
Novi Nissan Qashqai je lakši od prethodnika za 60 kilograma, uz torzionu krutost povećanu za gotovo neverovatnih 41%, koja bi trebala povisiti bezbednost, ali i unaprediti voznu dinamiku i preciznost upravljanja. Ipak, novi Qashqai će se značajno razlikovati u odnosu na to da li je 4×2 ili 4×4. Za verziju sa prednji pogonom i dalje je rezervisana torziona zadnja osovina, a za verziju sa pogonom na svim točkovima multi link.
Enterijer je potpuno nov, i kako smo se uverili prostraniji je od prethodnika, uz prtljažnik koji je „prebacio“ 500 litara i preko 70 litara je veći od prethodnika. Kao što smo mogli i očekivati, u Qashqai se uselila digitalna instrument tabla, multimedia je umesto 7.0“ ekrana dobila veći od 9.0“, a za HUD sa projekcijom od čak 10.8“ proizvođač tvrdi da je najveći u segmentu.
Novi Nissan Qashqai je stigao sa izborom dva pogona, tačnije, dve snage pogona, a obe su elektrifikovana blagim hibridom. Slabiji kao osnovu koristi 1.3 litarski turbo benzinac i ima 138 KS, dok snažniji uz koji će ići i opcioni AWD ima 156 KS, i novi Xtronic CVT automatski menjač, kao alternativa standardnom šestostepenom manuelnom.
Iz prvih utisaka izdvajamo i činjenicu da je novi prenos u kombinaciji sa snažnijim agregatom znatno uverljivji u prenosu snage uz eliminisano nepijatno zujanje motora na visokim obrtajima tipičan za CVT menjač. Šta više, novi Qashqai deluje znatno bolje zvučno izolovan od prethodnog modela.
Verzija sa pogonom na svim točkovima ima Standard, Eco, Sport, Snow i Off-road modove vožnje. Treći ePower pogon Qashqaija je potpuna novina. Kombinuje 1.5 litarski benzinac i elektromotor od 145kW (187KS), a razlika u odnosu na druge hibridne sisteme je u tome što točkove uvek i isključivo pokreće elektromotor, dok benzinac služi kao generator energije i nikada nije povezan sa točkovima.
Prodaja novog Nissana Qashqai u Srbiji upravo počinje, a cene su od 23.300 za polaznu Visia opremu, preko 25.800 za sledeći Acenta paket opreme, dok najpopularniji u srbiji N-Conecta paket košta od 28.250 evra. Najviši Tekna i Tekna + paketi koštaju od 30.300 i od 33.280 evra.

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Škoda Enyaq RS iV do Ginisovog rekorda

Škoda Enyaq RS iV postavio dva Ginisova rekorda sa 7.351 km drifta na ledu ...

Hyundai Staria ponovo najbolja

Kao i 2022. godine, Hyundai Staria je osvojila nagradu ‘Best Cars’ koju dodeljuje uticajni ...

Formula 1 će imati 24 trke u sezoni 2023.

Formula 1 će u sezoni 2023. imati rekordan broj trka – čak 24 Velike ...

Opet kontroverze oko Racing Pointa

Sezona Formule 1 smo što je počela, a kontroverze oko bolida Racing Point se ...

Vozači često preferiraju sive automobile

Vozači često preferiraju sive automobile i nisu zainteresovani za svetle boje, pokazalo je istraživanje ...

WRC pobeda Evansu, Loeb na podijumu

Na 5. WRC događaju sezone 2020. u Turskoj, pobeda je pripala voaču Toyote, a ...