fbpx

Izašla knjiga o delu uticajnog dizajnera Peter-a Schreyer-a

Knjiga Roots and Wings o Peter-u Schreyer-u je tekst o životu i nasleđu jednog od najuticajnijih automobilskih dizajnera

Kao predsednik i vođa dizajna u automobilskoj grupaciji Hyundai Motor Group, koju pored Kije čine marke sestre Hyundai i Genesis, značajno je uticao na dizajn Kije i Hyundaija i dao im je karakterističan
identitet. Razvoj inspirativnog dizajnerskog identiteta uspešno je preoblikovao obe marke i formirao Genesis kao treću automobilsku marku ove grupacije. Schreyer-ova najznačajnija dostignuća automobilskog dizajna su (hronološki): Volkswagen Golf IV, Volkswagen Beetle (novi), Audi TT, Kia Stinger i Hyundai NEXO.

Golf IV: 1997 – 2003

“Peter Schreyer nije samo izuzetan dizajner, nego je i neko ko može da pobudi snažna osećanja”, rekao je Euisun Chung, izvršni predsednik Hyundai Motor Group. ” Verujem da će njegova priča, koja svojom nepokolebljivom filozofijom prevazilazi granice istočnog i zapadnog sveta, biti motivacija za sve nas.”
Peter Schreyer: od skromnih početaka do vodećeg automobilskog dizajnera Peter Schreyer, rođen 1953. godine u Bad Reichenhallu u Nemačkoj, već od malih nogu je iskazivao zanimanje za umetnost. Nakon studija industrijskog dizajna na Univerzitetu primenjenih nauka u Minhenu i dizajna transporta na Royal College of Art u Londonu je više od 25 godina na različitim funkcijama radio za Audi i koncern Volkswagen. Schreyer važi za vizionara koji je preoblikovao Kiju i osmislio njene prepoznatljive
modele

2006. godine Schreyer je dobio sudbonosni telefonski poziv sa ponudom da se pridruži korporaciji Kia Motors. Privukla ga je retka prilika da ni iz čega kreira dizajnerski smer – ponudu je prihvatio i postao vođa dizajna u Kiji. Schreyer je bio prvi koji je ovom brendu doneo snažno dizajnersko usmerenje i razvio strategiju brenda, koja se kasnije promenila u manifest. Imao je ključnu ulogu u preoblikovanju ne samo Kije nego i Hyundaija u brendove usmerene u dizajn.
“Rad u Koreji za mene je bio vrlo dobro iskustvo. U vreme kada sam bio tu puno sam naučio o sebi, svojim korenima, ljudima koje sam imao čast upoznati i o jedinstvenom odnosu između Koreje i Nemačke. Načini na koji su stvari međusobno povezane i njihovi kontrasti me kao dizajnera uvek oduševe”, rekao je Schreyer. “Svaki projekat završavam sa osmehom na licu i uvek se trudim da ostvarim naše snove. Ja sam dizajner automobila svim srcem i uvek sam imao sreće da radim svoj posao iz snova.”

Koreni i krila
Tokom svoje karijere Schreyer je crpeo svoju inspiraciju iz različitih izvora, od umetničkih pokreta, kao što su dadaizam i Bauhaus do brojnih umetnika, dizajnera, čak i muzike, pogotovo džeza. Schreyer – kao čovek koji jako poštuje tradiciju – uprkos tome se nikad nije bojao razmišljati izvan okvira, dati novi preokret ili spojiti više stilova u nešto potpuno novo. Schreyer je svojim radom u Kiji i Hyundaiju uspešno udružio nemačku dizajnersku tradiciju sa korejskom kulturom i dizajnom. Naslov Koreni i krila odražava njegovo poštovanje tradicije i nasleđa, ali istovremeno i mogućnost da raširi krila i poleti u budućnost, što je znak
pravog vizionara.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Prvi BMW „Neue Klasse“ stižu srednom decenije

Prvi BMW Neue Klasse odnosno Nove Klase, kako za sada Bavarci nazivaju novu generaciju ...

Citroen C5 Aircross – SUV za one koji žele udobno

Citroen se opet usudio da nešto uradi drugačije od drugih – napravio je SUV ...

Odbrojavanje do početka Extreme E šampionata

Dvanaest timova profesionalnih vozača na početku 2021. takmičiće se u ekstremnim uslovima na 5 ...

Da li su točkovi od 23 cola maksimum?

U poslednjih 25-30 godina točkovi na automobilima drastično su porasli, i postavlja se pitanje ...

Honda je predstavila svoj potpuno novi HR-V e:HEV

Potpuno novi model Honda HR-V e:HEV pokreće Hondina najnaprednija tehnologija hibridnog pogona koja obezbeđuje ...

Ferrari uvodi novu tehnologiju farbanja svojih automobila

Zamislite crveni Ferrari koji je posle par godina posta ljubičast, zbog toga što je ...