Nemačka neprofitna organizacija Deutsche Umwelthilfe u svom izveštaju tvrdi da Mercedes u motorima i dalje ima nelegalne sisteme za prikrivanje emisije
U svom izveštaju objavljenom 5. novembra, nemačka neprofitna organizacija Deutsche Umwelthilfe (DUH) tvrdi da mercedes u svojim dizel motorima koristi čak osam nelegalnih uređaja i sistema koji umanjuju emisiju. Ova, ozbljna optužba, odnosi se na modele Mercedes E klase sa deklerativnom motorima Euro 6 norme. Ekspert za softvere u automobilskoj industriji Felix Domke, angažova od strane američke advokatske kuće Milberg, u svom izveštaju naveo je detalje do sada nepoznatih sistema kojima se prikazuje značajno manja emisija azotnih oksida i izduvnim gasovima. Prema izveštaju Domkea, OM642, dizel motor koji se od 2016. ugrađivao u model Mercedes E 350d, šest sistema za anuliranje emisije azotnih oksida povezano je sa SRC katalitičkim sistemom.
DUH tvrdi da je ukupno osam otkrivenih sistema za anuliranje rezultata emisije nelegalno, i da se koriste prilikom laboratorijskih testiranja radi utvrđivanja nivoa emisije NO. Domke čak tvrdi da je u stvarnoj vožnji emisija azotnih oksida i do 500 puta veća od one koja se prikazuje prilikom formalnih testiranja. U svom izveštaju Domke tvrdi da jedan od sistema značajno smanjuje količinu ubrizgane AdBlue tečnosti, neophodne za smanjenje količine NO u katalitičkom sistemu, a koja rastvara izduvne gasove dizel motora, i menja njihovu strukturu.
Sa svoje strane nemačka državna institucija za saobraćaj KBA za nemački Automobilwoche tvrdi da zna za sve pomenute sisteme i da oni nisu nelegalni. Sa druge strane, 2018. godine Mercedes-Benz je samo u Evropi imao opoziv 800.000 komada modela GLC i C Klase zbog sličnog skandala sa emisijom dizel motora. Tada je KBA otkrila pet sistema za prikrivanje realne emisije azotnih oksida u automobilima sa dizel motorima. Pre toga, 2017. i model Mercedes Vito je imao opoziv velikog broja vozila zbog sličnih razloga. Mercedes je 2020. godine plato oko 2.8 milijardi dolara odštete u Americi zbog manipulacija sa kontrolom emisije na oko 250.000 vozila.
Mercedes – Benz sa svoje strane i dalje ostaje pri svom stavu da nije reč o nelegalnim sistemima za prikrivanje stvarne emisije. Prema nemačkom proizvođaču inkriminisani sistemi nisu namenjeni za manipulaciju razultata, nego su deo kompleksnog katalitičkog sistema za prečišćavanje izduvnih gasova.
Show Comments