Volvo Concept Recharge je zvanično vizija održive mobilnosti, ali i najava budućeg stila švedske marke
Poznata je odluka da Volvo od 20230. godine proizvodi isključivo električne automobile, a da do 2040 postane i proizvodnjom potpuno neutralna po pitanju klimatskih uticaja. Upravo predstavljeni Volvo Concept Recharge, sa svoje strane demonstrira da li i koliko je moguće biti održivo mobilan, a bez uticaja na okolinu, ali sa druge strane, najavljuje stil koji će Volvo automobili imati u narednom bliskom periodu.
U Volvo Automobilima veruju da je korišćenjem čiste energije i dekarbonizacijom kompletnog lanca snabdevanja, procesa proizvodnje i eksploatacija automobila moguće smanjiti CO2 uticaj za čitavih 80% u odnosu na danas aktuelni XC60, a pri tom bez ikakvih gubitaka po pitanju upotrebljivosti, udobnosti, performansi, pa i luksuza premijum marke.
Owen Ready šef strategije i dizajna marke Volvo kaže da će u eri ulaska u električnu mobilnost ključnu ulogu imati autonomija koju omogućuje jedno punjenje baterije. “Najlakše bi bilo staviti veće baterije, ali kod električnih automobila ne važi princip većeg rezervoara za gorivo. Veće baterije dodaju masu vozilu i povećavaju karbonski otisak. Zbog toga moramo da povećamo sveukupnu efikasnost, kako bi povećali autonomiju. Uz Concept Recharge istražujemo relacije između efikasnosti i potrebom i željom za prostorom, praktičnošću i iskustvom u vožnji kakvo danas nudi SUV”, kaže Ready.
Entrerijer Volvo Concept Recharge je prepun održivih materijala, kako prirodnih tako i materijala nastalih procesom reciklaže, kao što su švedska vuna, tekstili proizvedeni tako da ne utiču na okolnu i lagani kompozitni materijali iz prirodnih izvora. Švedska vuna je transformisana u prirodni prozračni materijal, oslobođen aditiva. Ovaj meki i topli materijal se nalazi na naslonu sedišta i armaturi instrument table. Isto tako, obloge poda i vrata izrađeni su od čiste vune.
Tapacirunzi sedišta su materijala stvorenog tkanjem Tencel™ vlakana koje se izrađuju od celuloze. Ovaj materijal je veoma otporan i prijatan na dodir, a proizveden je u procesu koji veoma efikasan po pitanju potrošnje vode i energije, a može zameniti brojne površine sa plastikom.
Zadnji delovi sedišta i nasloni za glave su od novog materijala koji Volvo naziva Nordico. Ovaj meki materijal baziran je na recikliranim materijalima prirodne osnove koji stižu iz obnovljivih šuma Švedske i Finske, koji u svojoj proizvodnji stvaraju 74% manji karbonski otisak od proizvodnje kože.
Na mnogo mesta u enterijeru, kao što su boksovi i pretinci nalazi se kompozitni materijal na bazi lana, koji je razvio Volvo u saradnji sa dobavljačima. Proizvodi se od vlakana lanenog semena koja se mešaju sa kompozitima, i postaje čvrst, lagan i atraktivan prirodnim izgledom. Čak se i u procesu livenja prednjeg i zadnjeg odbojnika korist lan kao deo kompozitnog materijala, čime se u rezultanti značajno smanjuje korišćenje plastike.
Evidentno je da se dizajn enterijera oslanja na tradicionalni švedski udobni i funkcionalni dizajn. Lisa Reeves šef dizajna Volvo enterijera kaže: ”U Concept Recharge kreirali smo udoban i funkcionalan porodični prostor. Kabina nudi sofisticirane forme upotrebom prirodnih materijala, i usklađivanjem tekstura i tonova boja, kakav je tipičan za luksuzni skandinavski dizajn”.
Pneumatici će igrati veliku ulogu pri prelasku na električnu mobilnost u u pogledu moguće autonomije. Volvo Concept Recharge ima specijalne pneumatike koje je razvio Pirelli, izrađene potpuno bez mineralnih ulja, a napravljene 94% od materijala koji nemaju fosilno poreklo, kao što su prirodna guma, bio silikon, prirodna smola i veštačka svila.
I pored primene prirodnih materijala i čistog pogona, jednu od ključnih uloga po pitanju efikasnosti i autonomije ima aerodinamika. Volvo Concept Recharge najavljuje budućnost aerodinamike, kako formom karoserije kao i točkovima. Iako relativno obične forme kakvu ima današnji SUV, optimizacijom je znatno smanjen koeficijent vazdušnog otpora koji stvara karoserija, ali bez plaćanja penala po pitanju bezbednosti.
Show Comments