fbpx

Honda uz novog šefa menja strategiju

Honda je u aprilu dobila novog šefa koji menja poslovnu strategiju japanskog automobilskog giganta

Foto: Honda

Honda je uz Toyotu nekada bila među među pionirima hibridnih pogonskih tehnologija, ali je svoj početnu prednost, kao i Toyota izgubila u odnosu na globalne rivale, koji investiraju ogromna sredstva u nove električne pogonske tehnologije i brže napreduju.
Toshihiro Mibe koji je na funkciju CEO Honde stupio u aprilu ove godine sa pozicije šefa istraživanja i razvoja ubrzavanje napretka vidi kroz udruživanje sa drugim proizvođačem koji ima više iskustva.
Mibe ima iskustva u saradnji sa drugima. Kao prvi čovek istraživanja i razvoja Honde uspostavio je i održavao je saradnju sa General Motorsom, i sada želi da promeni istu taktiku – udruživanje sa iskusnijima. Honda ima plan da do 2040. postane potpuno električna marka, ali trenutno ima samo jedan jedini električni model (Honda e), koji se prodaje samo u Evropi, a i ne može se pohvaliti prevelikom autonomijom. Pored toga, u narednih pet godina Honda želi da ima čak 10 električnih modela, i da u većim modelima ne koristi velike baterije da bi dostigla autonomiju nego hidrogen i gorivne ćelije.

2020 Honda Clarity Fuel Cell

Mibe se za sada ne izjašnjava ko je mogući partner. Najlogičnije rešenje bi bilo udruživanje sa ostalim japanskim markama, koji se većinom već nalaze pod okriljem Japan Automobile Manufacturers Association (JAMA). Isto tako, Mibe ne krije da će saradnju sa GM-om nastaviti i produbiti. Prema zvaničnim saopštenjima, cilj je razvoj zajedničke platforme za vozila koja bi se plasirala na severnoameričko tržište, a na kojoj bi delili sve vrste pogona.
Uporedo, Honda ojačava veze sa drugim proizvođačima, kao što su Mazda, Subaru, ali i Ford i Volkswagen, koje su fokusirane isključivo na električna vozila i tehnologije autonomne vožnje. Na pitanje medija o saradnji sa GM-om i modelima za SAD, Mibe je dao zanimljiv odgovor: “Imamo osećaj da je previše žurbe sa eletrifikacijom automobila u SAD, pogotovo od kada je predsednik Biden preuzeo Belu kuću. Ipak će prelazak na električna vozila potrajati duže, i zbog toga ne želimo da se u ovom trenutku potpuno posvetimo elektrifikaciji, uložimo novac energiju i potrošimo se pre vremena. Trenutno, smatram da u proces elektrfikacije ne treba da idemo sami. Treba da se udružimo sa partnerima kao što su GM, i dostignemo određeni volumen proizvodnje koji bi obezbedio poslovnu stabilnost. To je strategija za naredni period za SAD. Kada dostignemo određeni volumen proizvodnje počećemo da razmišljamo o našim originalnim modelima, i to ne samo električnim automobilima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

PHEV pionir Opel Ampera slavi 10. rođendan

Opel Ampera bio je jedan od pionira plug-in hibridnog pogona u serijskim automobilima i ...

Kina otvorila najduži most preko mora na svetu

Kineski predsednik, Xi Jinping, je u sredu svečano otvorio najduži most na svetu preko ...

Novi Renault Clio – evolucija spolja revolucija unutra

Peta generacija Renault Clia sada je i potpuno otkrivena, i jasno je da spolja ...

Nova Opel Mokka je u finalnoj fazi testiranja

Dinamična, efikasna, visoki kvalitet: ovo su samo neki od razvojnih ciljeva potpuno nove Opel ...

Dakar Reli 2022 – Audiju četvrta etapna pobeda

Carlos Sainz je doneo i četvrtu ovogodišnju etapnu pobedu za tim Audi Sport, iako ...

Dakar Reli 2022 – taktika je pun gas

Treći dan Dakar relija pokazao je da je najbolja taktika pun gas – Sebastien ...