fbpx

Mercedes-Benz dobio odobrenje za Level 3 autonomnu vožnju

Mercedes-Benz je dobio odobrenje od regulatornih tela Nemačke za Drive Pilot sistem autonomne vožnje Nivoa 3 koji će biti opcija u modelima S-Klase i EQS

Mercedes-Benz je dobio odobrenje od regulatornih tela nemačke za korišćenje sistema autonomne vožnje u modelu EQS. Drive Pilot sistem je odobren do Nivoa 3 autonomne vožnje i moći će se koristiti do brzine od 60 km/h na putnoj mreži Nemačke. Ovim odobrenjem koje dozvoljava da vozač radi nešto drugo dok vozilo autonomno učestvuje u saobraćaju Mercedes-Benz je izvojevao malu ali značajnu pobedu u odnosu na Teslu, koja i dalje ima odobrenje autonomne vožnje Nivoa 2.
Iako je za sada odobren za relativno malu brzinu, Drive Pilot paket vozaču dozvoljava da ne drži ruke na upravljaču, opusti se i posveti nečem drugom u toku vožnje, kao što je gledanje filma, ili komuniciranje.
Mercedesov sistem tek očekuju naredna odobrenja koja su isključivo na nacionalnom principu, a u Štutgartu veruju da će odmah po dobijanju odobrenja na tržištima kao što su SAD i Kina, S Klasa i EQS, koji će među opcijama imati Drive Pilot, biti više nego zainteresovana. Za sada Mercedes-Benz nije saopštio koliko će koštati ova opcija, ali svakako najveća prepreka bilo je odobrenje za korišćenje od strane Nemačke. U fabrčkom saopštenju stoji da se Drive Pilot može koristiti na putnoj mreži od 13.000 kilometara autoputeva i puteva u Nemačkoj, mada teško je zamisliti da će neko voziti autobahnom pri samo 60 km/h.
U trci ko će pre dobiti odobrenje za sistem autonomne vožnje, Tesla se našao u problemima sa evropskim zakonodavstvom, kada je u Nemačkoj sud doneo rešenje da kompanija pogrešno upućuje svoje kupce u mogućnosti sistema. Iako je Elon Musk još 2016. uveliko najavljivao potpuno operativan Level 3 sistem autonomne vožnje, ispostavilo se drugačije.
Za razliku od sistema koji koristi Tesla, a koji je baziran isključivo na kamerama, Mercedes-Benz svoj sistem, koji se uključuje prekidačem na upravljaču, bazira na kombinaciji kamera i LiDAR-a.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen (još uvek) radi na svojim SUS motorima

Volkswagen još uvek radi i unapređuje svoje SUS motore iako zvanično akcentuje svoje opredeljenje ...

Ssang Yong nasatvlja svoje prisustvo u Srbiji

Na 54. Međunarodnom sajmu automobile, Adriatic Auto uvoznik i distributer vozila marke SsangYong, drugu ...

Bugatti predstavio “Sky View” opciju za Chiron

Bugatti je objavio da kupci sada imaju mogućnost da izaberu opciju pod imenom “Sky ...

Limuzina bazirana na Lear Jetu je legalna za saobraćaj

Firma Jetsetter Inc. je na KnowledgeFest događaju, koji se održava u gradu Dalasu, predstavila ...

Renault Clio TCe 100 LPG počeo da se prodaje u Srbiji

Od 1. juna u prodajnoj mreži Renault se otvaraju narudžbine za Clio sa trocilindarskim ...

Koenigsegg Regera je brža od Rimac Nevere

Koenigsegg Regera je brža od Rimac Nevere u ubrzanju do 400 km/h iako je ...