Prvi čovek Toyote Akio Toyodai ima jasan stav da se previše forsiraju električni automobili, ali i predstavlja čak 15 novih električnih modela
Akio Toyoda, koji je već desetak godina na čelu najvećeg proizvođača automobila na svetu zvanično je rekao da Toyota više neće praviti dosadne automobile. Toyoda je i zagriženi sportista, koji je projekat Supre vratio inženjerima na početak, nezadovoljan performansama. Isto tako, poznat je njegov stav da se previše forsira elektrifikacija automobila, pogotovo iz ugla skupe i komplikovane infrastrukture koja mora da ih prati.
Akio Toyoda koji smatra da je previše buke oko električnih automobila, juče je predstavio ni manje ni više nego 15 novih modela u skoro svim mogućim segmentima, od mikroautomobila do full size SUV-a i sportista. Svih 15 modela sa amblemima Toyota i Lexus su sa elektro pogonom.
Razumljivo, nije Toyota otkrila baš sve karte, pa su enterijeri vozila dubok skriveni zatamljenim i mlečnim staklima, ali šef Toyote otkriva po neki detalj. Za maleni crossover kaže da ima enterijer koji je dizajniran sa Evropom ali i Japanom u vidu. Isto tako, Toyoda za već prikazani bZ4X kaže da će ostati skoro sve pokazano u serijskoj proizvodnji, ali da će ime biti promenjeno. Da li time najavljuje da je (za sada) bZ4X zapravo novi, električni C-HR?
Verovatna je slična sudbina i sa imenom “bZ SDN” koje nosi limuzina, za koju Toyoda tvrdi da će biti idealan prvi automobil u kući. Da podsetimo, bZ je skraćenica od „Beyond Zero“, što se odnosi na proizvodnju i vožnju sa nultom emisijom, među takve će se smestiti i bZ Large, fill size SUV sa tri reda sedišta, koji će po svemu sudeći imati verzije pod markom Toyota, ali i luksuzniju pod markom Lexus, kao što je to već Lexus RZ, luksuznija verzija bZ4X.
Toyoda voli sportske automobile, auto sport, auto trke i sam je trkač, najčešće pod pseudonimom. Zbog toga međi 15 noviteta i ne čudi pojava sportiste. Dvosed koji bi mogao biti naslednik LFA u vidu već ima čvrste baterije, ali i ubrzanje od 100 km/h za malo preko dve sekunde, ali uz dovoljno struje u bateriji da pređe 700 kilometara. Toyoda je zagolicao maštu najavom da će (čigledno njemu dragi) sportista imati „tajni začin“ zahvaljujući iskustvima i dostignućima iz razvoja upravo LFA.
Biće tu još mnogo toga iz Toyote, a na struju, uključujući i pick up Tundra, kompaktni u kutijasti SU, ali i još jedan crossover, ali i mkro automobili i dostavna vozila. Ono što Toyoda najavljuje kaže da će kompanija investrati 35 milijardi dolara do kraja decenije i ponuditi čak 30 električnih modela. Do 2030. Lexus će u Evropi, SAD i Kini biti električna, a kada dostigne prodaju milion vozila i potpuno električna premijum marka, što bi se trebalo dogoditi do 2035. godine, a obe marke postanu karbonski potpuno neutralne u svojim proizvodnjama.
A kada ne predstavlja 15 novih modela ne vodi najvećeg proizvođača automobila na planeti, Toyoda voli da pritisne gas. Evo kako to izgleda, a gospodin Toyoda se definitivno ne šali u Yarisu GR, koji čak i nije WRC verzija.
Show Comments