fbpx

Formula 1 – šef Honde radi za Red Bull F1 tim

Formula 1 ponovo donosi zanimljivosti i kada se ne voze trke – bivši šef Honda 1 odeljenja radiće ra Red Bull F1 tim

Foto: Mark Thompson/Getty Images

Formula 1 je uvek ili skoro uvek zanimljiva, čak i kada se ne vozi. U fudbalskom žargonu, prelazni rok nije u punom jeku po pitanju vozača. Tu se sve zna, ali i dalje traju zanimljivi personalni transferi. Najnoviji zvuči vrlo zanimljivo, obzirom da se Honda, kao dobavljač motora za Formulu 1 (opet) povukla. Deo koji je opšte poznato je da će Red Bull, u svom novom odeljenju koji se u skladu sa delatnošću zove Red Bull Powertrains, proizvoditi motore prema konstrukciji i sa patentima koje je otkupio uz intelektualna prava od Honde. Zapravo, ove, 2022. godine, RB Powertrains zapravo i neće praviti motore, obzirom da pogon nije spreman, pa će Honda motore, koji se (za sada) zovu Red Bull motori, i dalje praviti Honda u Japanu u Sakuri. Dakle, evropski proizvođač bezalkoholnih energetskih pića imaće svoje “svoje” motore, koje nije ni smislio, ni projektovao, a neće ih ni proizvoditi, barem za sada.
Ali, ni tu nije kraj evropskim motorima za Formulu 1. Za da rade kako treba pobrinuće se neko ko je to radio od kada je Honda postala dobavljač pogonskih grupa za timove Red Bull i Torro Roso. Masashi Yamamoto bio je šef Honda F1 odeljenja od 2019. do 2021. Više nije na toj poziciji – napustio je Hondu i otvorio je svoju firmu. Firmu Masashia Yamamota angažovao je ko? Red Bull, kao stručnog konsultanta i zapravo će biti veza između Honde (koja više nije u Formuli 1) i Red Bull Powertrains (Koji neće praviti ništa za Formulu 1).

Foto: Chris Graythen/Getty Images

Yamamoto tvrdi da je odlučio da napusti Hondu u aprilu 2021. kada je japanski gigant odlučio da ode iz Formule 1, a tvrdi i da želi da u F1 radi stvari koje će ljude činiti srećnim – pobeđuje. Doduše, dodaje i da je indirektno deo tima Red Bull postao prema ideji, želji i pozivu (a i ponuđenom ugovoru) Christiana Hornera i Helmuta Marka. Šta će zapravo raditi, Yamamoto nije spreman da otkrije – kaže da je to poslovni odnos dve kompanije o kom ne može da priča, ali kaže da će biti …“most između Red Bulla i Japana”. Za razliku od većine iz Honda F1 projekta, Yamamoto nije želeo da sledeći posao traži van F1.

Foto: Mark Thompson/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool

Od 2016. bio je direktor Honda Motorsporta, a prvi cilj mu je bio osvajanje Super GT šampionata što je i uspeo 2018. sa tandemom vozača Naoki Yamamoto – Jenson Button. Nakon toga sledile su tri godine u Formuli 1, za koje Yamamoto smatra da su bole vrh njegove karijere. “Pitao sam se da li Red Bullu možemo da podarimo pobedu na početku saradnje, u prvoj godini, a u druge se ozbiljno trkamo sa Mercedesom. Drugi deo plana nije speo, ali smo u trećoj godini uz Maxa Verstappena i Red Bull došli do vozačke šampionske titule“, kaže Yamamoto. O novoj saradnji zna se ovoliko, uz podatak da će Yamamoto prisustvovati nekim od trka tokom sezone. A kako će pogonska grupa Red Bull koja to nije funkcionisati u novom bolidu Red Bull koji to jeste, videćemo uskoro. Trenutak istine koji će trajati 10 meseci i 23 trke, počinje 20. marta u Bahreinu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Polestar 3 ima dva elektromotora i 510 KS

Polestar 3 prvi je SUV švedske sportske električne marke, ima dva elektromotora i košta ...

Misija završena – peti rekord za Hondu Civic Type R

Honda je završila svoju planiranu misiju. Cvic Type R drži rekorde na pet staza ...

Formula 1 – McLaren predstavio MCL36

Formula 1 postaje sve zanimljivija – McLaren je predstavio svoj MCL36 sa neki hrabrim ...

Formula 1 – sprint kvalifikacije pripale Verstappenu

Pobeda u srint kvalifikacijama Formule 1 na stazi Red Bull Ring u Austriji pripala ...

Uz nove motore, Hamiltonu i Bottasu prvi red u Francuskoj

Mercedes je svojim vozačima konačno dostavio nove motore, a oni se odužili prvim startnim ...

Audijev najbrži kabrio ikada

Audi je predstavio svoj najbrži kabriolet ikada. R8 Spyder V10 Plus. Iza podugačkog imena ...