Formula 1 postaje sve zanimljivija – McLaren je predstavio svoj MCL36 sa neki hrabrim rešenjima i novinama
Formula 1 svakim danom bliža je početku sezone i postaje sve zanimljivija. McLaren je predstavio svoj bolid za sezonu 2022. po oznakom MCL36 i otkrio da novi bolidi baš i neće ličiti kao jaje jajetu zbog novih pravila, da će biti originalnih rešenja, al i mnogo mesta za konstruktorski pogodak ili promašaj.
McLren tim Formule 1 je kao i Aston Martin prikazao pravi automobil, svakako ne otkrivajući baš sve što je osmišljeno, ali najavljujući svoja rešenja. Za početak MCL36 ima koncepcijski potpuno drugačije oslanjanje kako napred, tako i pozadi. Sa uobičajenog „push rod“ prednjeg ogibljenja, McLarenovi inženjeri se se hrabro odlučili na „pull rod“ koncept.
Obrazloženje je logično, „pull rod“ svojom polugom koja povezuje oslanjanje i ogibljenje, a koja se od točka spušta nadole, bolje usmerava vazduh ka napadnoj ivici poda vozila, što će kod bolida koji ponovo koriste „ground effect“ biti od presudnog značaja za stvaranje vakuuma ispod vozila. Isto tako, „pull rod“ konstrukcija komponente ogibljenja spušta nisko u nos bolida, čime se spušta i težište. Međutim dosadašnja iskustva sa „pull rod“ u Formuli 1 nisu se pokazala dobra. Ferrari je pokušao 2015., ali je već toko sezone se vratio na „push rod“. McLarenovi inženjeri tvrde da je sada ugao potisne poluge mnogo povoljniji po efikasan rad ogibljenja.
Na zadnjem delu vozila, McLaren je krenuo drugim pravcem – sa „pull rod“ sistema prešao je na „push rod“, što je vrlo neuobičajeno, i generalno podiže sistem ogibljenja na menjač i time podiže težište bolida, pa stručnjaci već postavljaju pitanje zbog čega se tim iz Wokinga odlučio za ovakav korak.
Ono što već sada čini nove bolide zanimljivim je karoserija i aerodinamička rešenja, koja će evidentno biti vrlo različita. Za razliku od bolida Aston Martn AMR22, McLaren MCL36 ima potpuno drugačije rešene bokove vozila, i prelaz između stranica i poda vozila. Iako koriste identičnu pogonsku grupu, AMR22 ima duge i široke bokove, sa „škrgama“ za odvođenje toplog vazduha iz hladnjaka, dok MCL36 ima mnogo izraženiji oblik boce Coca-Cole. Bokovi se odmah iza grupe hladnjaka sužavaju, „škrga“ nema, a topao vazduh će se sprovoditi oko menjača i izbacivati direktno na zadnjem delu vozila ispod zadnjeg krila. Drugm rečima, od dva skoro pa prava prikazana bolida, već vidimo dva potpuno drugačija konstruktivna pristupa, što će i doneti draž sezoni Formule 1 koja je pred nama.
Show Comments