BMW gasi proizvodnju svog prvog električnog automobila i3 nakon devet godina i može smatrati da je bio uspešan

BMW nakon devet godina gasi proizvodnju svog prvog električnog modela i3. Neobičan, nekonvencionalne konstrukcije i pogona, sa egzotičnim materijalima u sebi i vrlo skup, BMW i3 ipak se može smatrati uspešnim. Iako je tokom devet godina proizvodnje prodat u 250.000 primeraka, što je po standardima auto industrije vrlo skromno, i3 je probijao je među prvim serijskim električnim automobilima utabavao put budućim generacijama EV-a. Poslednji primerci sći će sa proizvodnih traka u julu ove godine, nakon što su proizvodnje u Americi i u Australiji zaustavljene tokom 2021. godine. U neku ruku, ova informacija je čudna obzirom da je BMW najavio da će i3 proizvoditi sve do 2024. godine, a uz činjenicu da prodaja električnih automobila rapidno raste u svetu.
Do leta, BMW i3 silaziće sa traka pogona u Lepzigu, nakon čega će pogon biti pripremljen za proizvodnju sledeće generacije modela Mini Countryman, koja je najavljena za drugu polovinu 2022. godine. Što se tiče i3, ovaj model će indirektno biti zamenjen modelom iX1, baziranom na trećoj generaciji X1. Potpuno električni iX1 prvo će se proizvoditi u BMW pogonu u Regenzburgu, ali će se 2024. godine njegova proizvodnja premestiti u Mađarsku u pogon u Debrecenu.
BMW i3 predstavljen je 2013., dve godine nakon premijere koncepta. Njegova karoserija je izrađena od ugljeničnih kompozita, a isporučuje se sa opcijama baterije tri različita kapaciteta, i autonomijama od 130 do 250 kilometara. Od 2014. do 2018. BMW i3 se nudio sa pomoćnim SUS motorom za povećanje autonomije, ali je ova opcija ugašena.
Da ne bude zabune, BMW je prošle godine lansirao novi model i3 ali u Kini, koji nema nikakve veze sa električnim i3 za američko i evropsko tržište koji uskoro prestaje da se proizvodi. U odnovi, samo u Kini će se prodavati 3, koji električna verzija Serije 3.
Show Comments