Koenigsegg se ne zaustavlja nakon brojnih tehnoloških rešenja koja pomeraju granice autoindustrije, nego ide dalje sa svojim Quark motorom
Koenigsegg je švedska kompanija ponajviše poznata po supersportskim automobilima spektakularnih performansi ali i spektakularne cene. Međutim, iz Ängelholma u Švedskoj zapravo stiže mnogo više toga na polju brilijantnih inženjerski rešenja nego što se to vidi i čuje. Koenigsegg u svojim automobilima koristi rešenja koja bi mogla po mnogo čemu promeniti uobičajenu i tradicionalnu mehaniku automobila. Između ostalog, Koenigsegg je za svoje automobile osmislio i konstruisao sistem oslanjanja sa trostrukim ogibljenjem, Direct Drive Transmission, direktni pogon koji je u modelu Regera omogućio potpunu eliminaciju menjača, a uz pomoć ‘HydraCoup’, još jednog jedinstvenog rešenja hidraulične spojnice, koja je eliminisala bilo koje drugo “kvačilo”.
Spektakularne rezultate Koenigsegg je postigao i sa svojim Freevalve trocilindarskim benzinskim motorom. Iz samo tri cilindra i dve litre zapremine, motor koji nema bregasta vratila izvlači 300 KS, a kada se dodaju dva turbo kompresora, maleni i lagani agregat stiže do čak 600KS.
Prema najnovijim vestima, Koenigsegg još nije ni na “pola puta” sa svojim rešenjima koje nudi ili će tek ponuditi auto industriji. Na red je došlo Koenigseggovo viđenje elektromotora za primenu u pogonu automobila, ali i avijaciji i nautici. Ako kažemo da mu je ime “Quark”, da je izrađen od 300M čelika nismo mnogo rekli. Nećemo mnogo toga reći ni ako dodamo da ima maksimalno 340 KS i da je u stanju do ostvari 600 Nm obrtnog momenta. Spektakularna informacija dolazi tek kada se dođe do mase ovog motora. Ima samo 28.5 kilograma i ubedljivo najveću specifičnu snagu u auto industriji, odnosno odnos sopstvene mase i snage.
Šta više, ovo je elektromotor sa najboljim odnosom mase-snage-obrtnog momenta u industriji. Za sada, primenu će imati u model Koenigsegg Gemera, gde će tri elektromotora i pomenuti trocilindraski motor doneti ukupan pogon od preko 1.700 KS.
Christian von Koenigsegg kaže da će visokoefikasni Quark elektromotor svoju primenu pored automobila naći i u vazduhoplovstvu i nautičkoj propulziji zahvaljujući činjenici da je lagan, efikasan ali i da svojom specifičnom krivom snage omogućuje eliminaciju bilo kakvog tipa reduktora obrtaja.
Christian von Koenigsegg je pre godinu dana otkrio i sopstvenu električnu pogonsku grupu nazvanu David koja se sastoji od dva Quark elektromotora i kompaktnog invertera. Novi pogonski “paket” sada ide dalje. Uz masu od samo 85 kilograma, Terijer pogon ima 670 KS i 1.100 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Zbog male masi i kompaktnosti, ova pogonska jedinica može biti “zavrnuta” direktno na samonoseću karoseriju ili šasiju izrađenu od ugljeničnih kompozita, do do sada nije bilo moguće.
Koenigsegg objašnjava da svi dosadašnji mali elektromotori koji rade na visokom broju obrtaja dostižu čak i veću specifičnu snagu, ali da bi se njihova snaga iskoristila neophodan je reduktor broja obrtaja, odnosno neki tip prenosnika, što dovodi do povećanja mase pogona i neminovnih gubitaka u prenosu snage. Uz primenu Terijer pogona, ukoliko je neophodno, može se koristi manji i lakši reduktor broja obrtaja, zahvaljujući činjenici da Quark elektromotor radi na nižem broju obrtaja.
Za sada Koenigsegg nije otkrio gde će se u serijskoj proizvodnji naći prva primena Quark motora il kompletnog pogona, ali je najavio da uskoro stižu nove informacije.
Show Comments