fbpx

Predstavljen novi Porsche Taycan Sport Turismo

Porsche Taycan Sport Turismo je najnovija varijanta karoserije inovativnog električnog sportskog automobila marke Porsche

Taycan Sport Turismo je najnovija varijanta karoserije inovativnog električnog sportskog automobila marke Porsche. Porodica modela se sada može pohvaliti i trećim članom, pored sportske limuzine i modela Cross Turismo. Nova verzija je namenjena ljudima koji žele da kombinuju  svakodnevnu upotrebljivost modela Cross Turismo sa voznom dinamikom Taycan sportske limuzine. Kao prvi član Taycan Sport Turismo porodice, GTS će biti lansiran krajem Februara 2022, a novi modeli će biti predstavljeni samo tri nedelje kasnije, sredinom marta.  Panoramski krov sa funkcijom Sunshine Control  je dostupan kao novi opcional za Taycan Sport Turismo. Posebna karakteristika ove stavke je elektro-podesiva zaštita od sunca.
Od proleća će na raspolaganju biti ukupno pet modela:
·         Taycan Sport Turismo sa 240 kW (326 PS) i zadnjim pogonom, opciono dostupan sa  Performance Battery Plus i 280 kW (380 PS), od 86,495 EUR[1]
·         Taycan 4S Sport Turismo sa 320 kW (435 PS) i pogonom na sva četiri točka, opciono dostupan sa Performance Battery Plus i 360 kW (490 PS), od 107,439 EUR1
·         Taycan GTS Sport Turismo sa 380 kW (517 PS) i pogonom na sva četiri točka,
od 132,786 EUR1
·         Taycan Turbo Sport Turismo sa 460 kW (625 PS) i pogonom na sva četiri točka, od 153,968 EUR1 i
·         Taycan Turbo S Sport Turismo sa 460 kW (625 PS) i pogonom na sva četiri točka,
od 187,288 EUR1
Iz potpunog mirovanja Taycan Turbo S Sport Turismo ubrzava do 100 km/h za samo 2,8 sekunde a njegova maksimalna brzina 260 km/h. Model sa najvećim dometom (498 kilometara po WLTP-u) je Taycan 4S Sport Turismo. Kao deo najnovije Taycan generacije, Sport Turismo modeli sa pogonom na sva četiri točka imaju posebno efikasnu voznu strategiju. Termalni menadžment i funkcije punjenja su takođe unapređeni.
Obe baterije se mogu napuniti od 5% do 80% za 22 minuta i 30 sekundi. To takođe znači da je dovoljno samo pet minuta punjenja kako bi se obezbedilo dodatnih 100km dometa.
Funkcionalni dizajn sa puno praktičnih detalja
Taycan Sport Turismo deli sportsku siluetu i funkcionalni dizajn sa modelom Taycan Cross Turismo. Za razliku od svog brata blizanca Taycan Sport Turismo nema off road elemente dizajna, a i dostupan je sa pogonom na zadnje točkove.
Prostor za glavu je za više od 45 milimetara veći nego kod Taycan sportske limuzine. Dodatnih 9mm visine je dostupno iznad vozačkog sedišta. Velika peta vrata omogućavaju znatno lakši pristup prtljažnom prostoru. Otvaranje je znatno veće 801mm i više 543mm u odnosu na limuzinu (434mm odnosno 330mm).
Kapacitet prtljažnog prostora zavisi od dodatne opreme. U kombinaciji sa Sound Package Plus, prtljažni prostor može da primi do 446 litara (limuzina: 407 l). Sa BOSE® Surround Sound System-om (standardna oprema za  Taycan Turbo Sport Turismo), kapacitet prtljažnika iznosi 405 litara. Preklapanjem naslona zadnjih sedišta (60:40), zapremina prtljažnika se može povećati na 1212 odnosno 1171litar. Ovde se ne uzima u obzir zapremina prednjeg prtljažnika od 84 l.
Panoramski krov sa funkcijom Sunshine Control: proziran ili mat na dodir prsta
Novi panoramski krov sa funkcijom Sunshine Control ima sposobnost elektro-podesive zaštite od sunca. Velika staklena površina je podeljena na devet segmenata, koji se mogu posebno kontrolisati. Ovo znači da se odgovarajući segmenti kao i krov u celini mogu učiniti potpuno providnim kao i potpuno neprozirnim. U slučaju izbora potpuno neprozirnog moda, unutrašnji prostor vozila i dalje ostaje preplavljen svetlom.
Pored ovih Clear i Matt podešavanja, Semi ili Bold takođe postoje kao izbor. U pitanju su unapred definisani modaliteti sa uskim ili širokim segmentima. Postoji, čak i dinamička Roller Blind opcija, koja aktivira sekvencu prebacivanja  u individualnim segmentima kada vozač pređe prstom preko prikaza krova na displeju.
Taycan Sport Turismo je takođe na najvišem tehnološkom nivou kada su u pitanju komfor, funkcije bezbednosti i infotainment. Sa opcionalom  Remote Park Assist, vozač može daljinski da kontroliše ulazak i izlazak sa parking mesta bez potrebe da sedi za volanom. Automatsko upravljanje je moguće za paralelna i uzdužna parking mesta kao i za garaže. Sistem automatski detektuje prostor i meri ga uz pomoć ultrazvučnih senzora i kamere.
Pored  Apple Car Play sistema, Android Auto je takođe integrisan u Porsche Communication Management (PCM) sistem. Kao i  iPhone, sada su podržani i svi pametni telefoni koji koriste Google operativni sistem – Android.
Pored ovoga, Voice Pilot glasovni asistent je unapređen u razumevanju instrukcija normalnim govorom. Sistem za navigaciju brže kalkuliše rute, primarno koristeći online pretragu za pronalaženje tačaka interesovanja (POI) i jasnije prikazuje informacije. Planer punjenja je takođe dodatno poboljšan, bolji je u planiranju na stanicama za brzo punjenje i izbegava kratka zaustavljanja zbog punjenja. Pored ovoga, stanice za punjenje se sada mogu klasifikovati prema nivou kapaciteta.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novo rukovodstvo i struja za spas Smarta

Daimler menja rukovodstvo u pokušaju da udahne novi život Smartu Iako se maleni Smart ...

Audi virtuelna tura obilaska fabrike

Ako vas je ikada zanimalo kako nastaju automobili marke Audi, sada možete da vidite ...

Bugattijev agregat i menjač za $10,000

Da li želite motor Bugattija na svom stolu? Može, ali… Za 9,365 američkih dolara, ...

Toyota Srbija preventivno poziva hibride na servis

Povodom informacija iz svetskih medija da Toyota opoziva sva hibridna vozila na kontrolne servise, ...

Mercedes-AMG kolica – Super sport i za bebe

Mercedes je odlučio da svoje potencijalne kupce privuče marki od malih nogu, i to ...

Polestar 1 debituje na ovogodišnjem Goodwood festivalu brzine

Polestar 1 će debitovati na ovogodišnjem Goodwood festivalu brzine sledećeg meseca Polestar 1 će ...