Volkswagen je kao koncept ID. Buzz predstavio još 2017. a tek danas je potpuno otkrio putničku i kargo verziju
Volkswagen ID. Buzz je kao koncept predstavljen još 2017. godine, i potrajalo je više od četiri godine dok danas nije predstavljen u serijskoj verziji. Tačnije, predstavljen je u verzijama, obzirom da su svetlost dana ugledale i putnička i kargo verzija VW D. Buzz-a.
Naravno, VW ID. Buzz u putničkoj verziji fokus ima na prostoru i funkcionalnosti, a MEB platforma pomaže da još uvek relativno kratko vozilo dužine 4.71 m u sebi ima više prostora od pandana sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Relativno velik međuosovinski razmak (2.988mm ) i kratki prepusti preko točkova uz male dimenzije elektro motora i bateriju smeštenu u pod vozila su idealan poligon za funkcionalnu unutrašnjost, a dodatni prostro biće ponuđen kada se 2023. pojavi i evolucija sa produženim međuosovinskim razmakom za 250 mm. Ujedno, to će značiti da će ID. Buzz pored osnovne verzije sa pet sedišta, dobiti i verziju sa sedam sedišta u konfiguraciji 2-3-2, a dvoje kliznih vrata biće u standardnoj kongihuraciji oba međuosovinska razmaka.
Volkswagen napominje da je uprkos izgledu koj asocira na retro i vedrinu, ID. Buzz tehnološki izuzetno napredno vozilo i veoma bezbedno. Biće prvi Volkswagen u kojem će se naći sistem autonomne vožnje 4. nivoa, a kao primer vrhunske bezbednosti, između ostalog napominju se i vazdušni jastuci koji štite grudni deo, a koji su ugrađeni u sedišta.
U enterijeru, po pitanju instrument table i infotejmenta VW ID. Buzz sisteme deli sa ID.4 D.5. Što znači da višenamenski tablet može biti dijagonale od 10” ili 12”. Volkswagen insistira i na podatku da u interijer ovog monovolumena neće biti ugrađivani materijali životinjskog porekla, nego isključivo zamene i materijali iz obnovljivih izvora.
Zanimljivost je i da ID. Buzz iako 197 mm kraći od VW Multivana ima podjednaku ponudu prostora u kabini, a pored toga, prečnik punog kruga je malo preko 10 metara, odnosno identičan kao i kod mnogo kraćeg modela VW Golf. Donj postroj čine prednje MacPherson opružne noge i multilink zadnja osovina a zanimljivo je i da će imati i DCC (Dynamic Chassis Control) sistem adaptivnog ogibljenja i tri moda vožnje
Pogon VW ID. Buzz je kao i kod pomenutih modela sa kojima deli platformu na zadnjoj osovini. Jedan sinhroni motor sa permanentnim magnetom ima 201KS i 310 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Baterija će kupcima na raspolaganju biti samo jedna od 77 kWh neto kapaciteta, a moćiće se puniti na brzim punjačima do 170 kW. VW ID. Buzz je i prvo vozilo koje ima mogućnost dvosmernog protoka energije, pa se iz baterije vozila, strujom može dopunjavati neki drugi sistem za skladištenje električne energije.
Predporudžbine za Volkswagen D. Buzz biće otvorene od maja meseca ove godine.