fbpx

Nissan je predstavio fabriku čvrstih baterija

Nissan je predstavio svoju fabriku za proizvodnju prototipova solid state (čvrstih) baterija, koje ova marka namerava plasirati na tržište 2028. godine

Nissan je predstavio svoju fabriku za proizvodnju prototipova solid state (čvrstih) baterija, koje ova japanska marka namerava plasirati na tržište 2028. godine, a koje auto industrija vidi kao mnogo efikasnijeg i lakšeg naslednika aktuelnih litijum jonskih. Fabrika se nalazi unutar Nissanovog istraživačkog centra u prefekturi Kanagawa, a cilj joj je dalje unapređenje razvoja solid state baterija.
U okviru svoje dugoročne vizije, Nissan Ambition 2030, Nissan želi predstaviti električno vozilo sa solid state baterijama razvijenim u sopstvenom pogonu do fiskalne godine 2028. U fiskalnoj 2024. planira uspostaviti pilot-proizvodnu liniju u fabrici u Yokohami na kojoj će se proučavati materijali, dizajn i proizvodni procesi. Nissan veruje da se trošak proizvodnje solid state baterija može svesti na
75 USD/kWh u fiskalnoj 2028., a potom i na 65 USD/kWh, čime bi se izjednačili troškovi proizvodnje električnih vozila i vozila na fosilna goriva.
Očekuje se da će tehnologija solid state baterija biti prava prekretnica za porast popularnosti električnih vozila. Imaju dvostruko veću energetsku gustoću u odnosu na konvencionalne litijum-jonske baterije, znatno kraće vreme punjenja zbog bolje efikasnosti punjenja/pražnjenja i nižu cenu zahvaljujući mogućnosti korišćenja jeftinijih materijala. Uz ove prednosti, Nissan očekuje da će koristiti isključivo solid state baterije pri proizvodnji brojnih vozila, uključujući pickupova, što bi Nissan električna vozila učinilo konkurentnijima.
Kunio Nakaguro, izvršni potpredsednik sektora za istraživanje i razvoj, rekao je: „Nissan je bio predvodnik u tehnologiji elektrifikacije u nizu istraživanja i razvoja, od istraživanja materijala za baterije na molekularnom nivou do razvoja sigurnih električnih vozila vrhunskih performansi. Naše inicijative uključuju čak i razvoj gradske infrastrukture koristeći električna vozila kao baterije za skladištenje energije.
„Znanje stečeno kroz naše iskustvo pomaže razvoju solid state baterija te smo prikupili važne neophodne tehnologije. U budućnosti, naše odeljenje za istraživanje i razvoj i proizvodnju nastaviće blisko sarađivati u ovoj fabrici za proizvodnju prototipova kako bi ubrzali praktičnu primenu solid state baterija.”

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Chery najveći izvoznik automobila iz Kine

Marka Chery je rangirana na 1. mesto po izvozu automobila van Kine, sa stopom ...

Hyundai Kona i Kona Electric CUV dobitnici prestižne nagrade

Hyundai Kona i Kona Electric CUV su zajedno ponele nagradu “North American Utility Vehicle ...

Nije maštovito ime, ali može biti zanimljiv terenac

Na LA Motor Show-u 30. novembra Toyota će otkriti novi terenac Na LA Motor ...

OMR Group novi je distributer marki Stellantis Grupe

OMR Group novi je distributer marki Stellantis Grupe Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional ...

Volvo XC70 se vraća ali u drugačijoj formi

Volvo XC70 se vraća ali u drugačijoj formi nego nekadašnji povišeni karavan i sa ...

Da li izumiru gradski “minići”?

Sve je teže razviti, napraviti, prodati i zaraditi na automobilu A segmenta, pa ovim ...