fbpx

Peugeot 9X8 je godinu dana nakon prezentacije koceptnog vozila spreman za pistu i još uvek bez zadnjeg krila

Foto: Peugeot Sport

Peugeot 9X8 je pre manje od godinu dana prikazan kao koncept trkačkog prototipa, koji bi trebao da Peugeot vrati na staze nekadašnje slave u trkama izdržljivosti sportskih automobila. Tada, pre godinu dana, CEO Peugeota Linda Jackson je rekla da uz nova pravila LMDh klase koja menja nekadašnji LMP1 i hibridni pogon, Peugeot ima šta da traži u trka izdržljivosti. Još tada, Jackson nam je rekla da se ne boje zastrašujuće fabričke konkurencije koja ulazi ili će u naredne dve godine ući u WEC, šampionat sveta u izdržljivosti, čija kruna je svakako legendarna trka 24 časa Lemana. Naprotiv, Jaksonova nam je, uz mnogo entuzijazma, tada rekla da je izazov suprotstaviti se najboljima.

Prilikom otkrivanja konceptnog Peugeota 9X8 mnogo začuđenih pogleda izazvalo je odsustvo gigantskog zadnjeg krila koje je zaštitni znak protoipova za WEC, a mnogi su očekivali da će se na pravom trkačkom automobilu krilo ipak pojaviti. Međutim, Peugeot 9X8 ga i dalje nema, a testovi na stazi pokazali su da su podaci koje su otkrivale simulacije primenjivi i u praksi.

Foto: Peugeot Sport

Na stazi Portimao u Portugalu juče je otkriven Peugeot 9X8 u finalnom obliku, spreman za izlazak na start. Evidentno, u odnosu na koncept ima dosta modifikacija, a pre svega zaobljavanja uglova, radi aerodinamičke efikasnosti, a i usaglašavanja sa pravilima nove klase hiperautomobila. Peugeot 9X8 velik je automobil. Dug je 4.995 mm, širok tačno 2.000 mm i visok samo 1.145 mm. Masa ovog bolida je 1030 kg, a u rezervoar staje 90 litara Excellium Racing 100 goriva iz obnovljivih izvora.
Za deo pogona sa unutrašnjim sagorevanjem zadužen je 2.6 litarski biturbo V6 benzinac, sa 710 KS koji pokreće zadnje točkove. Peugeot 9X8 je bolid sa pogonom na svim točkovima, a za pokretanje prednjih zadužen je elektromotor od 272 KS, što znači da ovaj jednosed raspolaže sa skoro 1.000KS.

Photo Florent Gooden / DPPI

Do sada, Peugeot 9X8 prešao je više od 10.000 kilometara u 25 test dana na nekoliko staza, ali brojni navijači biće malo razočarani informacijom da ipak neće trkački debi imati na ovogodišnjem Lemanu, nego mesec dana kasnije na FIA WEC trci Šest časova Monze. Jasno je da Peugeot tim nije želeo da rizikuje i na legendarni maraton izađe prerano. Ovako, do juna 2023. ima dovoljno vremena i trka da „ispolira“ formu kompleksnog bolida i posada do savršenstva. Koliko je složen automobil za LMDh klasu ilustruje i podatak da kristi veštačku inteligenciju za menadžment isporuke i prikupljanje energije prilikom ubrzavanja i kočenja.

Photo Antonin Vincent / DPPI

Peugeot je saopštio i definitivnu vozačku postavu. To su većinom iskusni vozači, kakao u WEC tako i u šampionatima Formule 1, Formule E i DTM-a – Paul Di Resta (GBR), Loïc Duval (FRA), Mikkel Jensen (DNK), Gustavo Menezes (USA/BRA), James Rossiter (GBR) i Jean-Éric Vergne (FRA).

Photo Florent Gooden / DPPI

Linda Jackson je optimistična uz otkrivanje pravog, za trke spremnog Peugeota 9X8 kaže: „Ulazak u WEC je potvrda decenijske pasioniranosti marke za auto-sport. Međutim, trke će biti i poligon za ispitivanje tehnologija koje se mogu koristiti u našim putničkim vozilima, pogotovo u domenu elektrifikacije pogona. Šta više, iako 9X8 još nije debitovao u trci , naši inženjeri su njegovu hibridnu tehnologiju već ugradili u serijski putnički Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered“.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bugatti završava razvoj Centodiecija

Bugatti će proizvesti samo 10 komada modela Centodieci, naplatiti ih po 8 miliona evra, ...

Alfa Romeo predstavlja Alfa Romeo Classiche program baštine

Alfa Romeo sa zadovoljstvom predstavlja program baštine Alfa Romeo Classiche, skup usluga osmišljen da ...

Suzuki Swift Sport spreman za Frankuft

Iako je službena premijera najavljena za salon u Frankfurtu u septembru, Suzuki je već ...

Formua 1 – Magnussen u Haasu umesto Mazepina

Dan pre finalna tri test dana pred početak sezone Formule 1, Hass je objavio ...

Opoziv za sve Ferrarije od 2017.

U SAD je izdat opoziv za sve Ferrarije proizvedene od 2017. pa nadalje, zbog ...