fbpx

Test modela Mercedes C 220d bi mogao postati oda jednom vremenu koje prolazi i automobilima koji polako odlaze

Test modela Mercedes C 220d 4Matic bi se pored recenzije jednog automobila mogao pretvoriti u odu jednom vremenu i modelima koji odlaze. Zbog čega? Pokušaćemo da odgovorimo, ali i da se nadamo da smo u krivu i da će nas budućnost automobila negirati. Ako još nismo dovoljno jasni, da pojednostavimo. Kao prvo, klasična limuzina je mrtva, nema interesovanja, gasi se, ubija je SUV i crossover. Kao drugo, dizel motor je nešto jako prljavo, jako loše, najgore na svetu, treba ga ubiti za sva vremena, pre nego što dizel ubije nas.
Uz mogućnost da smo staromodni i konzervativni, radujemo se što politikom dirigovane i iznuđene izjave negira stvarnost. Još uvek ima dobrih limuzina i još boljih dizela, koji se nakon jednog punjenja koje traje dva minuta voze više od 1.000 kilometara, da bi se po tom ponovo dopunili za dva minuta i nastavili još toliko. Da ne zapitamo odmah: “Električni automobili gde ste, pobegli ste u mišiju rupu!?
Mercedes C 220d, kako to zvuči klasično i kako to momentalno asocira na… na šta? Pa na klasičnu limuzinu sa dizelom, četvorotočkaš koji u takvoj formi izumire, tako kažu. Mada, gledajući novu C Klasu, koja je debitovala odavno ali smo je na test čekali čitavu večnost, teško da izumire. Lepša je nego ikada, a nekako nam deluje da ni u Štutgartu neće odseći granu na kojoj sede – do sada je prodato preko 2.5 miliona C Klasa od predstavljanja četvrte generacije 2014.
Pričamo o novoj petoj W206 generaciji, koja počiva na platformi prethodne W205, ali uz brojne i ozbiljne modifikacije i unapređenja. Veća je od prethodne generacije i to značajno. Duža je 65mm i šira 10 mm, ali i niža, doduše simboličnih 5 mm. Bitan podatak je i da je međuosovinski razmak povećan za 25 mm, a svi oni koji misle da u auto industriji centimetri nisu bitni, jako greše.
Stilski, još pre nego što se i pojavila javno, nova C-Klasa prozvana je “baby” S-Klasom. Da, s pravom, obzirom da je to činjenica, sad, da li dobra ili loša? Nova C-Klasa je prelep automobil fantastičnih proporcija, ali osećaj potpunog oduševljenja prigušio je “deja vu” efekat. Kao i mnogo puta do sada, “već viđeno” odnosi toliko lep i potreban “začin” originalnog. Copy-paste metode u dizajnu nikada nećemo prihvatiti ni podržati.
Novi Mercedes C-Klase jeste “baby” S-Klasa ne samo kopiranjem dizajna eksterijera, nego i činjenicom da preuzima enterijer od mnogo većeg rođaka. Tačnije, njegovu arhitekturu. E tu već ne možemo da se žalimo, kada se arhitektura, ali i tehnologije preuzimaju iz jednog od najboljih u industriji.
Da, istina je, arhitekturu armature deli sa S-Klasom, pa čak i ogromni multifunkcionalni ekran, koji je svakako “zvezda” kabine sa svojih 11.9 inča dijagonale, ali smešten uspravno, odnosno “portretno”. Standardni je za većinu paketa opreme, osnova svega je nova MBUX generacija, i tu ćemo presti da se bavimo njegovim gotovo beskonačnim mogućnostima.
Ko bude imao sreće da ima C-Klasu, uputstvo za upotrebu u ruke i nakon par dana učenja, možda će, a možda i neće zapamtiti šta sve ovaj sistem ume i može. Mi još dodajemo da je, obzirom na kompleksnost, praktičan za upotrebu, ali tek nakon ozbiljne obuke.

I da ne zaboravimo, mehanički prekidači su u C-Klasi ostali tek u tragovima, i to ponajviše na upravljaču, dok su greben i centralna konzola skoro potpuno “očišćeni” od prekidača. Instrument tabla je, naravno, digitalna, porasla je po visini u odnosu na prethodnu generaciju, ali i dalje vrhunske rezolucije, prilagodljivosti i čitljivosti.
Suština enterijera je odlčna ponuda prostora. Mora se prihvatiti da je karoserija C-Klase odavno u formi kupe-limuzine, što znači da je ovo nisko vozilo. Kada se tome doda i AMG paket u kojem je test vozilo, sve se spušta za dodatnih 1.5 cm, što znači da se i u sedišta poprilično spušta. Ali, velikodušna nagrada stiže od odličnih prednjih sportskih sedišta, koja nisu “zastranila” u sportsko i postala pretvrda i neudobna. Jednostavno, odlična su.
I za zadnju klupu važi isto. Ulazak pozadi je po “protokolu” uvlačenja ispod niskog krova, ali kada se smesti pozadi, sleduje iznenađenje ponudom prostora kojega ima mnogo, kako za kolena, tako i za glave. Četiri osobe visine preko 180 cm mogu na dug put bez ikakvog problema, a poboljšana ponuda prostora zasluga je onih čuvenih dodatnih centimetara u međuosovinskom razmaku.
Ipak, uz atraktivnu formu karoserije odličnu ponudu prostora neko je morao da plati cenu, a to je prtljažnik. Već sa deklarisanih 455 litara nije previše fascinantan. Poslužiće svrsi to je jasno, u pomoć uvek može priskočiti krovni nosač, ali opciona mogućnost preklapanja naslona zadnje klupe i to komandom iz prtljažnika, neće biti od preterano velike koristi. Ipak, u izboru odličnog kabinskog prostora ili velikog prtljažnika, naš glas odlazi kabini.
Uz ogradu da je test vozilo bilo (pre)punjeno opremom utisak o enterijeru Mercedesa C 220d je više nego dobar. Odlična organizacija, funkcionalnost i iznad svega ergonomija. Nepravda je ne spomenuti fantastičan AMG upravljač koji je pravi greh puštati iz ruku. Činjenica da na sebi ima velik broj komandi nije preveliko iznenađenje, ali činjenica je da su dosta toga komande na dodir i prevlačenjem prsta, traži malo privikavanja.
Osnovu donjeg postroja čine prednje oslanjanje sa dvostrukim trouglastim ramenima, dok je pozadi multi link. Kao i do sada, Mercedes C-Klase ima opciju zadnjeg ili 4Matic pogona na svim točkovima. Novina je 4WS opcija upravljanja zadnjim točkovima koja košta 1.200 evra, a koju, kako se u vožnji pokazalo, od srca preporučujemo. Oznake modela odavno nemaju veze sa pogonom. C 200d ima 1.5 litarski dizel, dok je pod poklopcem motora C220d i C300d dvolitarski dizel. U svakom slučaju, pripada im i EQ Boost blagi hibrid na 48V, koji podrazumeva i starter-generator sistem, za lakše i brže startovanje motora i blagu električnu pomoć pri polasku iz mesta, kao i dopunjavanje baterije rekuperacijom prilikom usporavanja.
Mercedes C 220d je po pitanju pogona “zlatna sredina” sa 200 KS. Uz devetostepeni automatski menjač, iako ne deluje da je na raspolaganju ogromna količina snage, može se mnogo postići, što ovaj model i radi. Udobno, dinamično i ukomponovano možda i deluje kao floskula iz reklamnog materijala automobila iz premijum segmenta, ali to je u novoj C-Klasi činjenica.
Vožnja je fascinantno udobna, vozna dinamika odlično ukomponovana, a upravljanje zadnjim točkovima deluje kao šlag na torti po pitanju preciznog i odzivnog upravljanja. Iako dodavanje 4WS sistema ume da napravi neželjeno nedefinisan osećaj zadnjeg dela vozila, u C-Klasi toga nema. Osećaj na upravljaču je uvek na svom mestu isto kao i snaga servopojačanja. Iako snage za ubrzanje ima uvek sasvim dovoljno, prelazak na “Sport” dinamiku vožnje donosi osetnu promenu karaktera upravljača i menjača, kao i odziva na papučicu gasa.
Mercedes odavno ima i oslanja se na pomoć elektronskih pomagala u vožnji. I danas su prisutna u velikoj meri, sve su diskretnija i efikasnija. Govorimo o ESP sistemu koji eliminiše čak i pokušaj namernog preterivanja sa brzinom na ulasku u krivinu kada fascinantno efikasno eliminiše podupravljanje. TCS sistem, pored 4Matic pogona na svim točkovima, isto tako neće dozvoliti iznenadno preupravljanje bez obzira koliko snažno se pritisne papučica gasa.
Mercedes C 220d pored udobnosti i ukomponovane vozne dinamike ima izvanrednu zvučnu izolaciju. Izuzetno je tih i pri visokim brzinama, što znači da je uživanje uz muziku iz odličnog audio sistema zagarantovano. A moramo i da se vratimo na početak ovog testa Mercedesa C 220d – autonomiju. Pre svega, bez obzira na stil i način vožnje, potrošnja će biti između 5.0 i 6.5 litara, a rezervoar od 65 litara nudi opuštenih 1.000 i više kilometara vožnje.
Mercedes C 220d iako ima masu od 1.700 kilograma, uz koju 200 KS ne zvuči previše, nije ni najmanje spor. Do 100 km/h ubrzava za 7.4 sekunde, a maksimalna brzina je velika – čak 239 km/h. Motor je veoma elastičan. Maksimalni obrtni moment od 440 Nm dohvata već od 1.400 o/min i zadržava do 2.800 o/mn, a velik broj stepena prenosa omogućava maksimalno iskorišćenje raspoloživog.
Na kraju, hvata nas zebnja od pomisli da su proizvođači najbolje ostavili za kraj i da je ovo labudova pesma limuzina sa dizel motorima. Uz dužno poštovanje vrlinama koje imaju električni automobili, imaju i još dugo će imati par mana po pitanju cene, autonomije, u vremena potrebnih za punjenje, neće moći da priđu onome što po tom pitanju nudi, recimo, Mercedes C 220d.
Sa druge strane, da bi Mercedes C-Klasa izgledala i imala sve ono šta nas je, moramo priznati, oduševilo, mora duboko da se zavuče ruka u novčanik. Cena testiranog vozila od 70.213 evra je zastrašujuća. Poštujemo sve tehnologije i sve novo što se ugrađuje u nove modele, ali ako se setimo da je identično motorizovana i slično opremljena C-Klasa prethodne generacije na našem testu koštala 15.000 evra manje, moramo da se zapitamo da li su i koliko ovolika poskupljenja u auto industriji ( ne samo kod Mercedesa) opravdana. Da li se stvarno radi o tome da automobili više donose, ili o inflaciji i neumerenoj jurnjavi proizvođača za zaradom? A možda se iz poskupljenja traži i izvor finansiranja električnih automobila, u koje su auto industriju naterale političke i monopolističke odluke…

Model

Mercedes C 220d 4Matic

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.751/ 1.820/ 1.437
Međuosovinski razmak (mm)

2.865

Masa vozila praznog (kg.)

1.705

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2.400

Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg

1.800

Zapremina prtljažnog prostora (l)

455

Motor

Turbodizel

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila

4/16

Radna zapremina (ccm)

1.993

Snaga pri o/ min. (KS) 200 / 4.200 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 440 od 1.800 do 2.800 o/min
Menjač

Automatski 9 brzina

Ubrzanje 0-100 km/h

7.4

Maksimalna brzina km/h

239

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

6.2

Zapremina rezervoara

65

Cena testiranog modela

70.213 evra

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

WRC – Rovanpera u Toyoti najbrži i u Africi

WRC šampionat se vratio u Keniju na legendarni Safari reli, a Kale Rovanpera je ...

Valkyrie, nije ni počeo a već dobio unapređenja

Aston Martin Valkyrie nije ni stigao do svojih 150 kupaca, a već je dobio ...

Citroen C4 Cactus i u Srbiji

Citroen na tržište Srbije plasira novi C4 Cactus sa inovativnim PHC sistemom hidrauličnog oslanjanja ...

Sa piste legalno na ulicu – Lamborghini Huracan STO

Uporedo sa promenom prvog čoveka kompanije i vestima o mogućoj prodaji, Lamborghini je predstavio ...

Muke za Porsche sa falsifikatima

Porsche je oformio posebno odeljenje koje se bavi praćenjem i pronalaženjem falsifikatora delova Velika ...

Konačno javno – Škoda Kamiq

Nakon dosta najavljivanja konačno otkriven još jedan SUV sa slovom Q iz Škode Uz ...