Toyoti je pripala peta uzastopna pobeda na trkačkom maratonu 24 časa Lemana na kojoj nije imala ozbiljnije konkurente

Toyoti je pripala i peta uzastopna poneda na legendarnom automobilskom maratonu, trci 24 časa Lemana. Ne samo da je posada Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa u Toyoti GR010 Hybrid sa startnim brojem 8 odnela ubedljivu pobedu, nego je dominaciju japanske marke potvrdila i posada Jose Maria Lopez Mike Conway i Kamui Kobayashi, koja je osvojila drugo mesto, iako je tokom 24 časa jurnjave imala dramu na stazi. Naime, u 16 satu vožnje Lopezu se automobil zaustavio na stazi, i samo zahvaljujući električnom pogonu na prednjim točkovima uspeo je da ponovo pokrene kompletno vozilo i njegov pogon.
Treće mesto u najjačoj i najatraktivnijoj LMDh klasi osvojila je posada Ryan Briscoe, Richard Westbrook i Franck Mailleux u automobilu Glickenhaus 007 LMH iza kojega je stajala neuporedivo manja i slabija podrška nego iza fabričkog tima Toyota. Iako su završili sa pet krugova zaostatka iza pobednika, imali su nastup bez previše problema i stresova i sa Lemana odlaze zadovoljni. Za razliku od njih, jedini A 480 LMDh automobil tima Alpine, koji je zapravo automobil Oreca iz nekadašnje LMP1 klase, je imao sasvim drugačiju sudbinu, i uz brojne probleme nekako je završila trku, ali daleko od visokog plasmana. Posada Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere i Andre Negrao je van 20 prvoplasiranih, a ciljem je prošla sa 15 krugova zaostatka za pobednikom.

A sledeći Leman, koj će se voziti u junu 2023. treba iščekivati sa nestrpljenjem. Mnogo što šta će se promeniti, a pre svega po pitanju konkurencije u najjačoj klasi. Mnogo smo već pisali i spominjali, ali vredi podsetiti da će Toyota morati mnogo više da se potrudi da nastavi pobednički niz. Na megdan u Leman 2023. stižu i Peugeot, Acura, Ferrari, Porsche, Cadillac, a ne treba isključiti ni dolazak BMW-a i Lamborghinija, a možda čak i Audija, mada je marka sa četiri prstena pod velikim znakom pitanja zbog ulaska u Formulu 1. U junu sledeće godine, Leman neće biti samo maraton, nego pravi automobilski pakao kada je konkurencija u pitanju.
Show Comments