Ducati je predstavio električni V21L sa kojim će se od 2023. godine takmičiti u MotoE šampionatu električnih motocikala
Ducati V21L je službeno predstavljen u finalnom obliku u kom će od sledeće sezone pojaviti na startu MotoE šampionata. Kao što se moglo i očekivati, finalna verzija se ne razlikuje mnogo od prototipa koji je intenzivno testiran. Stigle su i zvanične boje koje su kombinacija otkrivenih karbonskih vlakana i neizbežne crvene, ali za razliku od drugih Ducati baš i ne poručuje „na sav glas“ da je V21L električni motocikl.
Ducatijev izazivač za MotoE šampionat stiže sa tehničkim podacima koji neće baš sve oduševiti. Ima masu od 225 kilograma, od čega je pola toga masa baterije. Kapacitet baterije je samo 18 kWh, ali je zato masa čak 110 kilograma. Projektovana je tako da se oblikom uklapa u zadnje oscilujuće rame.
Elektromotor je 110 kW, odnosno oko 150 KS uz 140 Nm maksimalnog obrtnog momenta. U paketu sa baterijom, sposoban je da u trkačkom tempu pređe sedam krugova, što je uslov koji postavlja Dorna za MotoE trkače. Maksimalna brzina koju je tokom testova Ducati V21L do sada postigao u Muđelu je 275 km/h.
Od ostalih tehničkih podataka Ducati je objavio da su prednje viljuške Öhlins NPX 25/30 „upside down“, prečnika 43 mm, i da su preuzete ali modifikovane od modela Superleggera. Potpuno podesivi Öhlins TTX36 zadužen je za ogibljenje zadnjeg točka, a Öhlins je dobavljač i prigušivača na upravljaču. Brembo kočioni sistem sa optimizovanih hlađenjem je napravljen namenski za Ducati V21L.
Ducati je posebno ponosan na dvokružni vodeni sistem hlađenja motocikla, koji ima zadatak da u optimalnim granicama održava inverter i elektromotor. Proizvođač tvrdi da je sistem toliko efikasan da se ne mora čekati hlađenje motora da bi se dopunjavala baterija. Direktno sa staze se može priključiti na punjač, a 80% ukupnog kapaciteta će u bateriji biti za 45 minuta.
Direktor istraživanja i razvoja Ducatija Vincenzo De Silvio poručuje da će, ono što se nauči u MotoE šampionatu kroz V21L biti primenjeno na budući električni drumski Ducati. Vincenzo De Silvio kaže: „Trenutno, najveći izazovi su veličina, masa i autonomija baterija, kao i mreža raspoloživih stanica za punjenje. Iskustva iz MotoE šampionata biće fundamentalna za serijski model“.