fbpx

Tavares – ako EV ne pojeftine, srušiće se tržište

Carlos Tavares CEO Stellantisa je izneo dramatičnu prognozu – ako električni automobili ne pojeftine, srušiće tržište

juliencresp_stellantis_tremery_metz

Carlos Tavares CEO Stellantisa se sada već redovno i argumentovano žali na pravac i dinamiku elektrifikacije saobraćaja, ističući negativne konsekvence. Kako trenutno stoje stvari, Tavares nje usamljen u svom skeptičnom stavu prema prelasku na električne automobile, a javno mu se priključio i CMO, odnosno prvi čovek proizvodnje giganta Stellantis, Arnaud Deboeuf.
Prema informaciji koju je objavio Bloomberg, Deboeuf je upozorio da će automobilska industrija biti osuđena na propast, ako EU ne odustane od zabrane prodaje novh automobila sa SUS motorina od 2035. godine, ako električni automobil ne pojeftine.
„Ako EV ne pojeftini srušiće se tržište automobila, situacija je jako složena i biće loše ako EV ne pojeftini“, rekao je Deboeuf.
Sa druge strane, realnost autoindustrije kaže da tehnološki progres sa jedne i vrtoglavi rast volumena proizvodnje električnih automobila sa druge strane, moraju proizvesti pad troškova proizvodnje, a samim tim i prodajne cene baterija i električnih automobila. Pored toga, konkurencija među sve brojnijim proizvođačima BEV bi morala voditi ka nižim cenama.

juliencresp_stellantis_tremery_metz

Deboeuf napominje da Stellantis do 2030. godine planira da smanji troškove proizvodnje električnih automobila za 40%, što je ranije najavio i prvi čovek Stellantisa, Carlos Tavares. Ima onih koji podsećaju da širenje panike (o rušenju tržišta automobila) nije ni najmanje zabavno, a isti podsećaju da je politika nekonstantna i da lako preko noći može produžiti rok za zabranu automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i omogućiti mekšu tranziciju na električna vozila.
Ipak, Tavares podseća na ograničenu raspoloživost sirovina neophodnih za električna vozila i kaže: „Dok se Stellantis trudi da radi u skladu sa odlukama, oni koji vode politiku ne mare da li proizvođači imaju dovoljno sirovina za tako brzu tranziciju“, i podseća da će između 2024. i 2027. godine doći do nedostatka baterija. „Povećanje tražnje za baterijama za vozila će naglo porasti između 2024. i 2027. godine, a do tada evropski proizvođači baterija neće imati dovoljne kapacitete. Od toga će najviše koristi imati azijski proizvođači, i ugroziti proizvodnju baterijskih ćelija u zapadnoj Evropi“, kaže Tavares, a njegova opozicija postavlja pitanje zbog čega Stellantis nije ranije investirao u giga pogone za proizvodnju baterija?
Kako bilo, autoindustrija je glasna, kuka, žali se, podseća na razne faktore, samo niko ne daje odgovor vozačima ko će, kako i čime proizvesti dovoljno struje za elektromobilnost, kada će biti dovoljno stanica za punjenje električnih automobila, kada će punjenje makar i iz daleka prići vremenu potrebnom za punjenje rezervoara goriva.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – VN Azerbejdžana Verstappenu

Formula 1 – trka za Veliku Nagradu Azerbejdžana pripala je Maxu verstappenu u bolidu ...

Ford predstavio pametne ključeve “otporne” na krađu

Krađa novih automobila koji koriste “pametne” ključeve predstavlja problem u Evropi, ali Ford tvrdi ...

Konačno je neko izgovorio!

Konačno je neko javno izgovorio da su električna vozila katastofa po planetu. I to ...

FIA odobrila Tesla kup

Svetska automobilska federacija dala je zeleno svetlo za šampionat sa automobilima Tesla Model S ...

Set polovnih naplataka za Bugatti Veyron košta 100,000 dolara?

Nedavno smo saznali da zamenski rezervoar goriva Bugatti Veyrona košta 42.000 dolara, pa nas ...

812 Superfast Competizione najsnažniji Ferrari ikada

Novi Ferrari 812 Superfast u Competizione izdanju najsnažniji je Ferrari ikada pogonjen motorom sa ...