fbpx

Tavares – ako EV ne pojeftine, srušiće se tržište

Carlos Tavares CEO Stellantisa je izneo dramatičnu prognozu – ako električni automobili ne pojeftine, srušiće tržište

juliencresp_stellantis_tremery_metz

Carlos Tavares CEO Stellantisa se sada već redovno i argumentovano žali na pravac i dinamiku elektrifikacije saobraćaja, ističući negativne konsekvence. Kako trenutno stoje stvari, Tavares nje usamljen u svom skeptičnom stavu prema prelasku na električne automobile, a javno mu se priključio i CMO, odnosno prvi čovek proizvodnje giganta Stellantis, Arnaud Deboeuf.
Prema informaciji koju je objavio Bloomberg, Deboeuf je upozorio da će automobilska industrija biti osuđena na propast, ako EU ne odustane od zabrane prodaje novh automobila sa SUS motorina od 2035. godine, ako električni automobil ne pojeftine.
„Ako EV ne pojeftini srušiće se tržište automobila, situacija je jako složena i biće loše ako EV ne pojeftini“, rekao je Deboeuf.
Sa druge strane, realnost autoindustrije kaže da tehnološki progres sa jedne i vrtoglavi rast volumena proizvodnje električnih automobila sa druge strane, moraju proizvesti pad troškova proizvodnje, a samim tim i prodajne cene baterija i električnih automobila. Pored toga, konkurencija među sve brojnijim proizvođačima BEV bi morala voditi ka nižim cenama.

juliencresp_stellantis_tremery_metz

Deboeuf napominje da Stellantis do 2030. godine planira da smanji troškove proizvodnje električnih automobila za 40%, što je ranije najavio i prvi čovek Stellantisa, Carlos Tavares. Ima onih koji podsećaju da širenje panike (o rušenju tržišta automobila) nije ni najmanje zabavno, a isti podsećaju da je politika nekonstantna i da lako preko noći može produžiti rok za zabranu automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i omogućiti mekšu tranziciju na električna vozila.
Ipak, Tavares podseća na ograničenu raspoloživost sirovina neophodnih za električna vozila i kaže: „Dok se Stellantis trudi da radi u skladu sa odlukama, oni koji vode politiku ne mare da li proizvođači imaju dovoljno sirovina za tako brzu tranziciju“, i podseća da će između 2024. i 2027. godine doći do nedostatka baterija. „Povećanje tražnje za baterijama za vozila će naglo porasti između 2024. i 2027. godine, a do tada evropski proizvođači baterija neće imati dovoljne kapacitete. Od toga će najviše koristi imati azijski proizvođači, i ugroziti proizvodnju baterijskih ćelija u zapadnoj Evropi“, kaže Tavares, a njegova opozicija postavlja pitanje zbog čega Stellantis nije ranije investirao u giga pogone za proizvodnju baterija?
Kako bilo, autoindustrija je glasna, kuka, žali se, podseća na razne faktore, samo niko ne daje odgovor vozačima ko će, kako i čime proizvesti dovoljno struje za elektromobilnost, kada će biti dovoljno stanica za punjenje električnih automobila, kada će punjenje makar i iz daleka prići vremenu potrebnom za punjenje rezervoara goriva.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

U Beogradu je otvoren OMR Luxury Store

OMR Luxury Store, svečano je otvoren u četvrtak, 17. novembra u atraktivnom West 65 ...

Novi Koleos stiže i u Evropu

Novi Renault Koleos svetu je predstavljen pre godinu dana na salonu u Pekingu. Njegova ...

Bottasu pol, Hamiltonu ograda

Trka za veliku nagradu Brazila nema više nikakvu važnost što se tiče pobednika, ali ...

Porsche 911 sa napred postavljenim Hemi V8 motorom?

Francuska tjuning firma Danton Arts Kustoms otkrila je na Instagramu da radi na Porscheu ...

Seat Tarraco dobija i plug-in hibrid

Seat Tarraco se od starta na tržištu dobro prodaje, a kao što je i ...

Rovanpera nastavlja sa WRC pobedama

To što ima samo 20 godina ne smeta mu da nastavi da pobeđuje u ...