fbpx

Rimac radi na novoj tehnologiju baterija koje bi trebale biti veće kapacitetom, ali imati i veću specifičnu snagu

Rimac radi na novim baterijama za električne automobile. To jednim delom svakako i jeste posao ove tehnološke kompanije uz Hrvatske, koja pravi jedan od najsnažnijih automobila na svetu i automobila koji najbolje ubrzava na svetu. Pored toga praviće nešto slično možda snažnije i brže pod makom Bugatti čiji je vlasnik, a i Porsche, delimični vlasnik Rimca će i te kako imati potreba za efikasnim baterijama već za svoje prve naredne modele i PPE platformu.
Prema vestima koje je Rimac pustio u javnost, radi na novom rešenju za, i dalje teške, velike i neefikasne baterije, koje donekle liči na ono što je Tesla već uradio, pustio u serijsku proizvodnju i ugrađuje u Model Y. Reč je o bateriji koja ima mnogo više ćelja od do sda korišćenih litijum-jonskih rešenja. Baterija koju je koncipirao Tesla ima 4.680 ćelija, od kojih je svaka 46 mm u prečniku i 80 mm visine.
Navodno, Rimac radi na baterijama cilindričnog oblika istog prečnika od 46 mm, ali eksperimentiše sa različitim visinama ćelija.
Šef razvoja i naprednih tehnologija u Rimac Technology, Wasim Sarwar Dilov, kaže da se proizvođač nada da će značajno unaprediti proizvodnju baterijskih blokova sa 40.000 planiranih za 2023. na 200.000 u 2028. godini. Pored toga Dilov je otkrio da Rimac pregovara sa tri proizvođača baterija, koji bi proizvodili baterije nove konstrukcije.
“Platforma sa novim modulima je osnova našeg programa. Do sada, pokušavali smo da napravimo što bolje ćelije. To funkcioniše kada je reč o proizvodnji par stotina automobila, ali ne i za velikoserisku proizvodnju”, kaže Dilov.
Rimac je proizvođač baterijskih paketa za Aston Martin Valkyrie i švedski Konigsegg, a zanimljivo je i da uporedo radi na strukturi baterijskih paketa, još jednoj komponenti koja je specifična u novim baterijama koje koristi Tesla. Dilov je otkrio da inženjeri i tehnolozi pokušavaju da olakšaju sam baterijski paket, bez obzira na veličinu ćelija. Cilj je da 75% ukupne mase baterije budu same ćelije. Trenutno, ćelije u bateriji Porsche Taycana čine 63% mase, u Tesli Model 3 64%, dok u Rimac Neveri čine 67%. Sasvim logično, što laša konstrukcija baterije značiće da pogonska grupa mora da se nosi sa manjeom masom vozila i da će biti poboljšan famozni i još uvek jako loši loši “power density”, odnosno specifični kapacitet baterija, koji definiše koliko struje u sebe može da primi baterija u odnosi na sopstvenu masu, a koji se sporo unapređuje. Plan kompanije Rimac je da nova konstrukcija baterije sa ćelijama prečnika 46 mm bude gotova do 2025. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Suzuki Vitara odmah po uplati

Ono što mnogi evropski uvoznici i prodavci Suzukijevih vozila nisu uspeli da obezbede, ostvario ...

Čvrste baterije još 10 godina od proizvodnje

Elektromobilnost sa nestrpljenjem očekuje efikasnije baterije od trenutno aktuelnih, ali su još uvek poprilično ...

Preminuo je počasni predsednik Toyote Šoićiro Tojoda

Preminuo je počasni predsednik kompanije Toyota Motor Corporation, Šoićiro Tojoda, sin osnivača kompanije Kiićira ...

Nema ko da vari Teslu

Veliki problemi su na vidiku za Teslu. Konkurencija stiže, a Model 3 ne silazi ...