Formula 1 saga sa timom Alpine i Oscarom Piastrijem još traje, a da li se u pozadini krije još nešto – probleme McLarena?
Formula 1 saga sa timom Alpine i Oscarom Piastrijem još traje. Komentarišući našu vest, neko se maštovito zapitao da se u događanja oko iznenadnih i neuspelih transfera nije umešao Netflix praveći dramatičan scenario za svoj popularni serijal Drive to survive? Drugi komentar podseća da je vlasnik Formule 1 Liberty Media sklona pravljenju show programa od „Najbržeg cirkusa na svetu“. Šta god da je od toga tačno, tim Alpine Formula 1 našao se u situaciji da vozač, koji je bio deo njegovog juniorskog programa, u kojeg ulaže mnogo četiri godine, koji je u svom programu priprema imao plan da u F1 bolidu preveze 5.000 kilometara i koji je zvanično rezervni vozač, kaže da neće da vozi za tim koji ga je stvorio. Prilično mnogo „frke“ oko vozača koji još nije odvezao ni jednu jedinu trku u Formuli 1.
Defacto ugovor tima Alpine i Piastrija istekao je 31. jula, a u ugovoru (navodno) stoji da ako mu tim Alpine ne obezbedi mesto na gridu za sezonu Formule 1 2023, Piastri može da ide gde želi. Alpine sada to osporava, i čeka se arbitraža ugovora od strane FIA tela zaduženog za ugovore vozača i timova (FIA contract recognition board ). U svakom slučaju, deluje da se tim Alpine tu malo pitao i da je uhvaćen na spavanju što (iznenadnim) odlaskom Fernanda Alonsa, što odbijanjem sopstvenog štićenika da sedne u ponuđeni bolid. Naravno, uz ogradu da verovatno ne znam sve što se stvarno događa(lo) iza kulisa. Trenutno, Alpine polaže prava na Piastrija, Pastrijev menadžment to osporava, a očigledno će pravni timovi imati pune ruke posla.
Sa druge strane, postoji pitanje da li je „Oscargate“ zapravo izrežiran sa druge strane, od strane Zaka Browna CEO-a McLarena, koji je (po svemu sudeći) jako zainteresovan da jednog Australijanca zameni drugim – Daniela Ricciarda Piastrijem.
Sve je evdentnije da Brown igra taktičku igru sa Ricciardom, kojem ove sezone defnitivno ne ide. Samo, Brown je lukav manager, pa čini sve da Ricciardo ode po svojoj želji, umesto da ga otpusti i to debelo plati. Ricciardo ima klauzulu u ugovoru po kojoj može da ode, ali javno naglašava da nema nameru da odlazi pre isteka ugovora.
Brojni izvori bliski kuloarima F1 tvrde da je Piastri već potpisao neku vrstu ugovora sa timom McLaren, pa čak i sam izjavljuje da svoju budućnost vidi u McLarenu a ne timu Alpine. Samo, da bi se to desilo, u bolidu McLaren mora da se oslobodi mesto – Ricciardovo.
Uvek nasmejani Australijanac zapravo se odlično nosi sa atmosferom oko njegove pozicije u timu, i javno je vrlo odmeren u izjavama iako je u timu zapravo poprilično otrovna atmosfera poslednjih šest meseci u kojoj Ricciardo (po svemu sudeći) ima vrlo malo podrške. A Brown zapravo oko mesta Rcciarda igra ige na nekoliko kanala u koje su pored Piastrija uključeni i američki vozači Colton Herta, Pato O’Ward i Alex Palou, koji već jesu deo McLarenovog vozačkog pogona, a Brown želi da vidi Amerkanca u Formuli 1.
Samo, da li se iza Brownovih zavrzlamama oko vozača krije njegov neuspeh da za sezonu 2023. napravo konkurentan bolid? Da li je Ricciardo (prvi vozač koji je doneo pobedu McLarenu još od 2012.) na putu da postane žrtveno jagnje tima koji se loše pripremio za tekuću sezonu? McLaren se u sezoni 2021. borio sa Ferrarijem za treće mesto u plasmanu konstruktora, a sezonu 2022. počeo je sa više nego nespremnim bolidom. Iako talentovani Lando Norris izvlači više iz bolida od Ricciarda koji se muči, i dalje tek treba da pobedi u jednoj trci Formule 1, ali teško da ima čime obzirom na bolid koji je McLaren napravo po novim pravilima. Srećom po Browna, izgleda da ga niko prevše ne pritiska i ne pita šta se događa pod njegovim kormilom. A dovođenje Piastrija to neće promeniti. Šta više, Brown je ove godine već pokazao nepoštovanje ugovora dovodeći u IndyCar šampionatu u sličnu situaciju u kakvoj je Piastri upravo Paloua.
Samo postoji još jedan aspekt koji Brown ne sme da zanemari ako se odluči da Ricciardu pokaže vrata. Ricciardo je svojom popularnošću vrlo atraktivan lik za privlačenje sponzora, a neki od novi sponzora tima stigli su zahvaljujući upravo njemu. Lando Norris, bez obzira na vozački talenat nema takvu harizmu, tako da odlazak Ricciarda iz McLarena može skupo koštati, a dolazak Piastrija mnogo manje doneti, osim činjenice da tek treba da skuplja iskustvo u Formuli 1.
Trenutno, ne previše glasno, mogu se čuti „razmišljanja“ da bi Ricciardo bio dobrodošao u tim Alpine, a i da sam Ricciardo odmerava opcije van McLarena. U svakom slučaju, uz njegov osmeh ide dosta toga – veliko iskustvo, nesporan talenat jednog od najboljih po pitanju obilaženja, ali i komercijalna privlačnost, a gde će biti naredne sezone videćemo. Realno, opcija nema previše Nadajmo se da nećemo otkriti u nekoj epizodi Netflixovog serijala.
Show Comments