fbpx

WRC – Trostruka pobeda za Hyundai u Grčkoj

WRC se nakon 13 godina Acropols Reli se vratio u kalendar šampionata sveta, a ove godine Reli bogova pripao je vozačima Hyundaija

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202209100224 // Usage for editorial use only //

WRC se nakon 13 godina vrato u Grčku na legendarni Reli bogova, odnosno zvanično Acropolis Rally. Oduvek poznat kao čistilište i “groblje” za reli automobile, ni ove godine nije bio ništa milosrdniji prema takmičarima koji su izdržali tri dana torture na kamenu u prašini i pod paklenim suncem Grčke. Reli je na spektakularan način otvoren specijalnom na Olimpijskom stadionu u Atini, a prvi takmičarski dan u petak doneo je iznenađenje kada se završio vođstvom Sebatiena Loeba koji je ponovo vozio M-Sport Ford Pumu, ali i sjajnim startom mladog Francuza Pierre-Louis Loubeta.
Međutim, nade za senzaciju M-Sport Ford WRC tima potonule su u subotu kada je Loeb odustao zbog kvara alternatora.

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202209100242 // Usage for editorial use only //

Stvari su u svoje ruke uzeli vozači fabričkog tima Hyundai, koji su po svojoj prilici kasno, ušli u formu pri kraju sezone, pre svega misleći na silne probleme koje je i20 WRC imao do pre dva relija. U subotu pre podne u vođstvo je sjajnim vožnjama prešao Belgijanac Thierry Neuville, koji se do kraja relija više nije osvrtao iza sebe. Dok su vozači Hyundaija leteli specijalnim ispitima, mada ne bez svog dela tehničkih problema i vozačkih grešaka, neki od favorita su nailazili na još veče probleme. Vodeći u generalnom plasmanu Kale Rovanpera je svojom Toyotaom Yaris WRC1 udario u drvo i jako oštetio vozilo. Iako je uspeo da nastavi vožnju, izgubio je čak 11 minuta. I njegov timski kolega Elfyn Evans je iz konkurencije za visok plasman ispao nakon problema sa turbokompresorom u Yarisu WRC.
Iako je tim Hyundai trostrukom pobedom ispisao istoriju WRC-a, senku na rezultat baca odluka tima da izda nepopularne timske naredbe i svojim vozačima zabrani da se međusobno trkaju, kako bi se obezbedila trostruka pobeda. Ott Tanak, drugoplasirani u WRC šampionatu sveta, koji još ima malu, ali teoretsku šansu da ugrozi Rovanperea u borbi za titulu, nije bio oduševljen naređenjem da zadrži drugo mesto i odustane od borbe za pobedu sa timskim kolegom Neuvilleom. Kako je sam rekao, odluka tima je iz ugla PR-a dobra po tim, ali iz ugla vozača trkača, svakako nije, ali oni koji obezbeđuju novac moraju se slušati. Inače, Tanak je u petak imao problema sa hibridnim delom pogona u svom i20 WRC, što znači i manjak snage.

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202209100184 // Usage for editorial use only //

Dok je Thierry Neuville osvojio svoju drugu pobedu sa 15 sekundi prednosti ispred Tanaka, a trećeplasirani Dani Sordo zaosto 1:49 minuta, Rovanpea je ipak uspeo da pobedi na Power stage-u i osvoji četiri poena iako je reli završio sa više od 17 minuta za pobednika. I M-Sport Ford tim može biti donekle zadovoljan. Svoj najbolji WRC plasman u karijeri ostvario je mladi Pierre-Louis Loubet, koji je u Ford Puni završio na četvrtom mestu.
Do kraja sezone ostalo je još tri takmičenja. Iako se pojavila vest da je Rovanpera obezbedio titulu, još uvek postoji mogućnost da ga stignu Tanak i Neuville, mada mala i ponajviše se oslanja na odustajanje mladog Finca do kraja sezone. Doduše, u poslednja dva relija Rovanpere je napravio velike greške koje su ga koštale mnogo potencijalnih poena.
Sledći WRC reli je zakazan od 29. septembra do 2. oktobra na Novom Zelandu, i biće 11. od 13 planiranih WRC relija u sezoni 2022.

Plasman na Acropolis reliju:
1. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N 3hr 34min 52.0sec
2. O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 N +15.0sec
3. D Sordo / C Carrera ESP Hyundai i20 N +1min 49.7sec
4. P-L Loubet / V Landais FRA Ford Puma +3min 42.2sec
5. C Breen / P Nagle IRL Ford Puma +4min 9.0sec
6. T Katsuta / A Johnston JPN Toyota GR Yaris +6min 21.1sec

Generalni plasman u WRC šampionatu (nakon 10 od 13 takmičenja):
1. K Rovanperä 207poena
2. O Tänak 154poena
3. T Neuville 131 poena

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nova Fiesta – kako napraviti korak napred?

Šta učiniti pa najprodavaniji automobil u segmentu učiniti još prodavanijim? Evoluirati stari, napraviti potpuno ...

Formula 1 – Vasseur (bi mogao) biti dobra vest za Leclera

Formula 1 – odlazak Binotta sa kormila Ferrarija je potvrđen, a eventualni dolazak Freda ...

Pagani Huayra R i atmosferski V12 najavljeni u kratkom videu

Sledeća i najverovatnije poslednja verzija Pagani Huayre jeste automobil sa fokusom na trkačku stazu ...

Škoda Octavia četvrte generacije zvanično predstavljena

Predstavljena je četvrta generacija Octavije, napopularnijeg i narodavanijeg modela Škode Četvrta generacija modela Octavia ...

Bugatti Centodieci – 110 se vratio

Bugatti se vratio na Pebble Beach i vratio oznaku 110, kao omaž EB 110 ...

Čuveni proizvođač točkova BBS pred bankrotom

BBS, jedan od najvećih i najpoznatijih proizvođača naplataka na svetu podneo je zahtev za ...