fbpx

Formula i i FIA na ratnoj nozi

Formula 1 i FIA (Međunarodna Automobilska Federacija) su na ratnoj nosi, zbog, kako poručuje Formula 1 i šefovi timova, neprihvatljivog stava FIA

Foto Mark Thompson/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202207030339 // Usage for editorial use only //

Formula 1 i FIA (Međunarodna Automobilska Federacija) su na ratnoj nosi, zbog, kako poručuje Formula 1 i šefovi timova, neprihvatljivog stava FIA. Naime, ceo zaplet je nastao nakon što je FIA prekinula tradiciju i objavila kalendar sezone formule 1 2023., a da se pre toga timovi nisu saglasili sa odlukom da kraj sezone obeleže tri uzastopna trkačka vikenda. Navodno, šefovi timova su jako ljuti i frustrirani prema ponašanju FIA.
FIA je u utorak 20. septembra objavila kalendar Formule 1 za sezonu 2023. koja počinje trkom u Bahreinu početkom marta i nakon 24 trke završava se takmičenjem u Abu Dabiju poslednjeg vikenda u novembru. Kalendar uključuje i tri „trostruka“ trkačka vikenda, od kojih je poslednji, a sadrži trke u SAD, Meksiku i Brazilu, bio bez saglasnosti timova. Međutim, FIA je „skočila pred rudu“ i objavila kalendar, koji je prema dogovoru trebao biti objavljen tek u petak 23. septembra. Gotovo istovremeno, među šefovima timova kao i u Liberty Mediji moglo se začuti negodovanje.

Foto: FIA

Tradicionalno, FIA i Liberty Media zajednički su izdavali press informaciju sa novim kalendarom iako je kalendar u kompetenciji FIA, mada i Liberty Media ima svoj značajan i ozbiljan deo posla u kreiranju kalendara, uključujući pregovore sa svakim pojedinačnim organizatorom trke Formule 1 za Veliku nagradu. Ovaj put FIA je to uradila na svoju ruku na iznenađenje kompletne Formule 1 sa Stefanom Domenicalijem na čelu. So na ranu dodala je izjava predsednika FIA Mohammeda Ben Sulayema koji je sebi pripisao zasluge za najduži kalendar Formule 1 ikada. U svojoj izjavi Ben Sulayem je naglasio da su zaslugom dobrog vođenja Formule 1 od strane FIA zadržane tradicionalne i dodate nove trke.
Sa sve više strana iz timova Formule 1 mogu se čuti mišljenja da je stav FIA neprihvatljiv, a ovo nije prva kolizija između timova i FIA, koje su ove sezone nastajale nekoliko puta od zabrane nošenja nakita, pa sve do preskaknja F1 Komisije pri donošenju TD39 tehničke direktive o bolidima. Timovi optužuju FIA i za konfuziju u sistemu kažnjavanja u startnom poretku, koji je doveo da su se satima čekale odluke na trkama u Spa i Monzi konačne odluke o startnom poretku. Na sve to, trka u Monzi završena je pod vozilom bezbednost, koja je, iako po pravilima, ismejana od strane publike. A sada je došao i kalendar za sledeću trku sa tri uzastopne trke sa međusobno velikim udaljenostima, što je po pravilu trebalo biti odobreno i od strane timova. Ben Sulayem ima sve manje simpatija i krugovima Formule 1, ali jedan od onih koji podržavaju njegove stavove i postupke je Lewis Hamilton, koji kaže da nje lako biti predsednik FIA i da treba vremena da se uvedu novine i promene. Za Ben Sulayema, Hamilton kaže da je bo trkač i da ima trkački mentalitet, i da dobro komunicira sa vozačima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

FCA planira da penzioniše dizele do 2022.

Fiat Chrysler Automobili planira da eliminiše dizel motore iz svih putničkih automobila do 2022 ...

Hyundai pretvara Ioniq u posebnu marku

Nakon svoje luksuzne marke Genesis, Hyundai stvara još jednu odvojenu marku za svoja električna ...

Novi Volkswagen T-Cross je stigao u Srbiju

Novi T-Cross je pravo sa proizvodne trake Volkswagen fabrike stigao u Beograd gde se ...

Lamborghini Sián je najjači i prvi hibrid

Lamborghini Sián je najjači Lambo ikada i prvi koji je dobio hibridnu pomoć da ...

Project One bi mogao oboriti rekord postavljen pre 35 godina

Šef AMG-a, Tobias Moers, nagovestio je da bi njihov Project One hiper automobil mogao ...

Kriza sa čipovima prolazi do kraja 2022. ali…

Kriza sa čipovima koja još uvek drma auto industriju trebala bi proći do kraja ...