fbpx

Subaru priznaje manipulaciju podacima o potrošnji i emisijama

U saopštenju objavljenom juče, Subaru je priznao da je manipulisao podacima o potrošnji goriva i emisijama štetnih gasova

U saopštenju objavljenom juče, Subaru je priznao da je manipulisao podacima o potrošnji goriva i emisijama štetnih gasova za više od 900 automobila u svojim Gunma i Yajima fabrikama. Unutrašnja istraga naređena od strane japanske vlade otkrila je da su „određena merenja i podaci neadekvatno izmenjeni, a vrednosti koje se razlikuju od onih koje su trebale biti zabeležene kao stvarni rezultati merenja zabeležene u mesečnim izveštajima“. Subaru smatra da je manipulacija počela oko 2002. godine, ali navodi da ne može to da dokaže jer nema podatke od pre 2012. godine. U izveštaju se navodi da su izmenu podataka izvršili inspektori fabrike. Neki od niže pozicioniranih menadžera su verovatno znali šta se dešava, ali navodno nema dokaza da je viši menadžment bio upoznat sa manipulacijom. Subaru tvrdi da su zaposleni dali tri razloga za falsifikovanje rezultata potrošnje goriva i emisija štetnih gasova. Prvo, navodi da su više rankirani inspektori naredili mlađem osoblju da promene rezultate tako da ispunjavaju standarde fabrike. Drugo, iz razloga što Subaru vrši merenja preko dužeg vremena ili za velik broj vozila, inspektori su izmenili podatke kako bi smanjili varijacije. Ponekad je to značilo da se rezultati „ulepšaju“, ali u drugim situacijama da izgledaju lošije nego što stvarno jesu. Treće, iako su neka prilagođavanja dozvoljena kako bi ispravila grešku u merenju, nedostatak treninga je značio da inspektori nisu znali kako da pravilno prilagode podatke. U ovom trenutku Subaru nema nameru da opozove 903 sporna vozila. Tvrdi da je pregled podataka pokazao da svi ti automobili ispunjavaju standarde fabrike. Ipak, Subaru navodi da „iskreno žali činjenice otkrivene istraživanjem“ i da je „odlučan da sprovede mere kako bi sprečio ponavljanje ovog problema“. Takođe planira da „reformira zastarele aspekte svoje korporativne kulture poput autoritarnosti, oslanjanja na prethodne slučajeve i formalizam, i postane „čestita kompanija““.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volvo XC60 – kako bingo zemeniti bingom?

Volvo XC60 u svojoj prvoj generaciji je najprodavaniji Volvo ikada. Da li novi XC60 ...

Mate Rimac kaže „Ne” za SUV

SUV bi imao smisla iz ugla biznisa, ali ga iz Rimca neće biti, kaže ...

Renault predstavio Hippie Caviar Motel

Renault je sa par zvaničnih fotografija predstavio Hippie Caviar Motel koji će uživo pokazati ...

Predstavljen Ford Mustang Mach-E

Iako nosi ime slavnog i mišićavog kupea, Ford Mustang Mach-E nije kupe, i cilja ...

Lamborghini uvodi plug-in hibridne pogone

Neće baš svi biti oduševljeni, ali Lamborghini uvodi plug-in hibridne pogone u svoje modele ...

Dve nove edicije za staru G klasu

Poznata po svojim gotovo nenadmašnim off road mogućnostima, još od 1979. legendarna G klasa ...