Volkswagen Grupa razmišlja o potrebi gradnje nove 2 milijarde evra vredne fabrike u Wolfsburgu
Volkswagen Grupa razmišlja o gradnje nove fabrike i Wolfsburgu. Tačnije, CEO VW Grupe Oliver Blume želi da odustane od gradnje na sva zvona najavljenog visokotehnološkog pogona vrednog čak dve milijarde evra, barem tako kaže izvor blizak Blumeu, a na koji se poziva novinska agencija Reuters.
Volkswagen svakako i dalje planira da tržištu ponudi električnu limuzinu Trinity, segmenta modela VW Passat, sa velikom autonomijom i visokim nivoom autonomne vožnje. Prema prvobitnim planovima novi model je od 2026. godine trebao da se proizvodi u potpuno novom pogonu, uz argument da je jeftinije i efikasnije napraviti potuno novi namenski pogon nego prilagođavati već postojeći. Međutim, plan o novom modelu nije promenjen ali se pojavilo pitanje da li je ambiciozni novi pogon neophodan, i da li umesto investicije od dve milijarde evra jedna od postojećih linija u postojećem pogonu može biti prilagođena za proizvodnju novog modela.
Plan VW Grupe podrazumevao je početak gradnje novog pogona u blizini Wolfsburga 2023. godine, sa početkom proizvodnje automobila 2026. godine, ali Blume sada taj rok želi da produži na 2030. godinu.
Model VW Trinity koristiće novu SSP softversku platformu za koju kompanija tvrdi da će biti sposobna na Nivo 4 autonomne vožnje, što drugim rečima znači da će vozilo biti sposobno da potpuno samostalno upravlja. Šta više i SSP platforma je trebala biti lansirana uporedo sa novim pogonom, ali po svemu sudeći to se neće dogoditi prema prvobitnom planu.
Blume je službeno informisao sve zaposlene vrlo jasno porukom da su svi projekti i investicije pred revizijom. “Koristimo priliku da ponovo sagledamo sve projekte i investicije i proverimo njihovu održivost”, napisao je Blume zaposlenima.
Svakako, informacije koje pod znak pitanja dovode gigantski projekat novog pogona su preliminarne i nezvanične, a tako će biti sve do februara kada će biti objavljeni revidirani planovi. Volkswagen Grupa je planirala da novim pogonom dostigne ili prestigne produktivnost koju ima pogon Tesla pored Berlina, a koji je daleko efikasniji od onoga čime VW Grupa trenutno raspolaže. Delom, Tesla postiže mnogo bržu proizvodnju tehnikama kao što su odlivanja velikih komada u kalupima i smanjivanje broja komponenata koji se nalaze u automobilima. Tesla tvrdi da već sada Model Y proizvodi za 10 časova u pogonu Gruenheide, dok je Volkswagenu za proizvodnju ID.3 potrebno tri puta više vremena.
Show Comments