fbpx

Porsche je počeo proizvodnju sintetičkog goriva

Porsche je počeo proizvodnju sintetičkog goriva koje je pri sagorevanju gotovo potpuno karbonski neutralno

Foto: Porsche Newsroom

Porsche je počeo proizvodnju sintetičkog goriva, koje je pri sagorevanju gotovo potpuno karbonski neutralno. Da li je time pod veliki znak pitanja stavljena električna budućnost mobilnosti i elektrfikacija automobila? U svakom slučaju, globalna autoindustrija velikim delom ide u pravcu prelaska na elektro pogon, ali radi i na alternativnim izvorima pogona budućnosti. Porsche je alternativni izvor energije našao u sintetičkim gorivima, uložio ogroman novac u istraživanja i u gradnju prvog pogona za proizvodnju sintetičkog goriva koje se nalazi u Čileu o čemu smo pre dve godine pisali.

Foto: Porsche Newsroom

Sada je došlo vreme da rezervoar Porschea 911 bude napunjen ovim eFuel gorivom. eFuel od vode i ugljen-doksida, uz korišćenje električne energije proizvedene u vetroparkovima. Upravo zbog potrage za izvorom struje proizvedene iz obnovljivih izvora, prvi ipogon za proizvodnju eFuel goriva nikao je na lokaciji Punta Arenas u južnom Čileu, gde vetrovi duvaju 270 dana u godini, omogućavajući generatorima da rade punim kapacitetom. Uz to, pogon je smešten u blizini Magelanovog moreuza, čime je obezbeđena brodska distribucija za ceo svet.
U početnoj fazi pilot pogon će proizvoditi za sada simboličnu količinu od 130.000 litara eFuela godišnje, što je kap u moru potreba, na primer, jedne severne Amerike koja godišnje „proguta“ oko 540 milijardi litara goriva, što je podatak iz 2021. godine.
Ipak, planovi Porschea i konzorcijuma sa kojim je udružen u eFuel projektu su mnogo ambiciozniji. Do 2025. godišnja proizvodnja bi trebala da dostigne 55 miliona litara, dok bi dve godine kasnije trbala da dostigne 550 miliona litara.

Foto: Porsche Newsroom

Porsche će uz eFuel će ostvariti svoj plan da do 2030 postane karbonski neutralan, ali imati i druge korsti. Sintetička goriva bi mogla pomoći da se u narednim decenijama putevima planete kreće oko 1.3 milijarde vozila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
Michael Steiner, član upravnog odbora Porschea kaže da će eFuel vlasnicima starih novih vozila ponuditi karbonski neutralnu alternativu i generalno pomoći autoindustriji da i dalje pokreće automobile sa Amotorima sa unutrašnjim sagorevanje, ali bez emisije otrovnih izduvnih gasova.
Sintetičko gorivo kao alternativa električnim vozilima nije tako nova. Audi je testirao svoje motore sa sintetičkim dizelom još 2010., a brojni proizvođači traže alternativu u vodoniku kao izvoru energije. Koje će od rešenja biti najprisutnije u vozilima u narednim decenijama vreme će pokazati, ali i dalje je mnogo toga nejasno uz podatke da planeta ima rezerve litijuma za samo 70 godina, ali i da se rezerve nafte (samo na Bliskom Istoku) procenjuju za narednih 400 godina, čak i bez da su u obzir uzete po naftnoj osnovi potpuno neistražene regije planete.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Vraća se nekadašnja Isetta, ali kao električno vozilo Microlino

Švajcarka marka koja je stvorila sklopive trotinete kreće u proizvodnju Microlina električnog dvoseda veoma ...

Verstappenu pol za oproštaj od sezone Formule 1

Max Verstappen je iznenadio vozače Mercedes-AMG-a i oteo im pol poziciju za poslednju trku ...

Toyota razvija nove SUS motore

Toyota razvija nove SUS motore a Akio Toyoda kaže da kupci treba sami da ...

Zagađenje od trošenja pneumatika 1.000 puta veće od emisija gasova

Zagađenje od trošenja pneumatika može biti i 1.000 veće od emisija štetnih gasova koje ...

Saudijska Arabija će dozvoliti ženama da voze automobile

Saudijska Arabija je objavila da će dozvoliti ženama da voze automobile počevši od juna ...

Novi Audi SQ5 Sportback ima TDI motor i to snažan

Audi je predstavio novi SQ5 Sportback i to sa ozbiljno snažnim TDI motorom Iako ...