fbpx

Na CES-u prikazani sigurnosni pojasevi štede struju

Sigurnosni pojasevi bi pored bezbednosne, mogli dobiti novu funkciju štedeti struju u električnim automobilima

Foto: ZF

Patent za sigurnosne pojaseve u tri tačke Volvo je odavno prodao, a ovaj elemenat pasivne bezbednosti u vozilima postao je neizbežni deo opreme. Međutim, pored zaštite u slučaju sudara, sigurnosni pojasevi bi mogli dobiti dodatnu funkciju u električnim vozilima.
Na CES u Las Vegasu ZF je predstavio proizvod koji je jednostavno nazvao “Heat Belt”, odnosno sigurnosne pojaseve koji su ujedno i grejači. Prvenstveno su namenjeni za električne automobile u zimskom periodu, kada pokazuju svoju najveću prednost, a to je da greju vozača i putnike, čime se izbegava zagrevanje cele kabine. Samim tim izbegava se nepotrebno rasipanje energije potrebne za grejanje kabine, a pojasevi osobama u vozilu pružaju svojevrstan topao zagrljaj.
Iako trenutno ZF-ov “Heat Belt” deluje egzotično i kao samo još jedan gedžet u kabini, sto bi se moglo reći i za grejače upravljača koji su vremeno postali gotovo pa uobičajen deo opreme vozila čak i nižih segmenta. Proizvođač je čak i u brojkama izneo korist “Heat Belt”-a, i tvrdi da se štednjom energije može povećati autonomija vozila i do značajnih 15%.

Foto: ZF

U pojaseve ugrađeni provodnici toplote pružaju ravnomerno zagrevanje tela, uz minimalno povećanje debljine pojaseva. Koristeći samo oko 70W, pojasevi se mogu zagrejati do 40°C. ZF dodaje da se “Heat Belt” ugrađuje u postojeći mehanizam sigurnosnih pojaseva, bez potrebe za ikakvim značajnijim modifikacijama, a u svakom slučaju u potpunosti izvršavaju i svoju dosadašnju funkciju.

Foto: ZF

U osnovi, “Heat Belt” i nije potpuno novo rešenje. Krajem 2018. Ford je podneo patentni zahtev sa dokumentacijom na 31 stranicu na kojoj je opisano kako nova tehnologija radi. Šta više u dokumentaciji se nalo i nekoliko mogućnosti konstrukcije, ali sa istim principom i svrhom. Godinu dana kasnije i Mercedes koji je u eksperimentalnom vozilu Experimental Safety Vehicle (ESF) baziranom na modelu GLE imao sigurnosne pojaseve sa zagrevanjem.
Za sada ZF nije objavio da li će neko od proizvođača električnih automobila ugraditi “Heat Belt” u svoj model, ali ako je računica o uštedi energije tačna, možemo očekivati da će “Heat Belt” u nekom trenutku postati deo serijskih modela.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

I Cupra se uključuje u Extreme E

U januaru sledeće godine u Senegalu održaće se prva trka novog Extreme E šampionata, ...

Odbrojavanje do početka Extreme E šampionata

Dvanaest timova profesionalnih vozača na početku 2021. takmičiće se u ekstremnim uslovima na 5 ...

Vettel bi mogao u Aston Martin F1?

Ako nema uzbuđenja na stazama Formule 1, uvek ih ima u kombinacijama sa angažmanom ...

Debitovao KTM X-Bow GT-XR

KTM X-Bow GT-XR, igračka za pistu i legalna za drum debitovala je sa kabinom ...

Toyota predstavlja svoj napredni koncept bZ4X

Toyota je nedavno predstavila konceptnu verziju dolazećeg modela bZ4X, otkrivajući na taj način prvo ...

Japanci su i za gorive ćelije, ne samo struju

Japanske vlasti podržavaju inicijativu o sve većoj proizvodnji automobila koji koriste hidrogen kao pogonsko ...