fbpx

Toyota dobila novog šefa umesto Toyode

Toyota je dobila novog šefa – umesto Akia Toyode, CEO najvećeg proizvođača automobila na planeti je Koji Sato

Toyota je dobila novog šefa. Umesto Akia Toyode, unuka Kiichira Toyode osnivača kompanije Toyta, CEO najvećeg proizvođača automobila na planeti je Koji Sato. Toyoda se ipak ne povlači iz kompanije i sa svojih 66 godina biće Predsednik Toyote.
Novi glavni ljudi Toyote na novim pozicijama će biti od 1. aprila ove godine, a dosadašnji Predsednik kompanije Takeshi Uchiyamada, poznat kao otac Priusa, biće član upravnog odbora. Upravo saopštena reorganizacija odgovor je često pitanje koje je već duže vreme unazad postavljano – ko će biti naslednik Toyode. Toyoda je na mesto prvog operativca Toyote došao 2009. godine, i kompaniku vodio kroz dosta burnih perioda, uključujući globalnu ekonomsku krizu 2009. godine, globalni skandal 2010. sa opozivima vozila koja su sama od sebe ubrzavala i zemljotres u Japanu 2011. godine. Pod komandom Toyote, Toyota je prevazišla krize, dostigla rekordne brojke proizvodnje i zarade i učvrstila se kao najveći proizvođač automobila na planeti.
„Mislim da sam u proteklih 13 godina postavio čvrstu osnovu, da bi mogao da predam komandnu palicu. Nova uprava ima zadatak da Toyotu transformiše u kompaniju za mobilnost“, rekao je Toyoda uz informaciju da se povlači sa CEO pozicije.

Foto: Toyota Global Newsroom

Toyota je sa svojim naslednikom Satom, koji ima 53 godine, usko sarađivao, obzirom da je Sato bio CEO marke Lexus u Gazoo Racing trkačkog odeljenja Toyote. Toyda kaže da je Sato izabran, između ostalog, zbog svoje mladosti i činjenice da voli automobile, i naglasio da neko mlađi od njega treba da vodi kompaniju kroz tranziciju u novu eru mobilnosti.
Sato preuzima Toyotu sa glavnim izazovima kao što su elektrifikacija, autonomna vožnja i sistemi povezivanja. Sato kormilo Toyote preuzima u trenutku kada je japanski gigant na meti kritika zbog (navodnog) kašnjenja sa elektrifikacijom vozila u odnosu na konkurenciju. Sato će Toyotu morati da vodi što dalje od tradicionalizma i modelima donese i zabavu i uživanje u vožnji, ali uz to postigne karbonsku neutralnost istovremeno balansirajući sa stvarnim potrebama kupaca. Toyotina ponuda će se morati odupreti brojnoj nadolazećoj konkurenciji, kako iz Amerike tako i Kine. Toyta će morati da zadrži tradicionalne vrednosti i poslovnu kulturu, ali i da nastavi da bude lider i u novoj eri mobilnosti.
Toyoda kaže da će Sato morati da donosi hrabre odluke i da se ne boji promena, ali da ne treba da vodi kompaniju kao pojedinac nego kao tim.
„Do sada sam mogao da koristim svoje sposobnosti i vodim kompaniju, ali mislim da ne treba da zauvek bude pod mojim vođstvom. Mora da postoji novi tim koji će da udruži snage i znanja i Toyotu vodi na sledeći nivo“, kaže Akio Toyda, koji uživa da učestvuje u trkama automobila, i to često radi pod pseudonimom, a u poslednje vreme svoje sportske aktivnosti usmerio je u pravcu razvoja sistema i pogona koji će obezbediti karbonsku neutralnost.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Saleen S7 se ponovo vratio, ovog puta sa 1.500 KS

Jiangsu Secco Automobile Technology Corporation, koja nadgleda lansiranje Saleena u Kini, je najavila da ...

Porsche pravi veliki električni SUV

Porsche priprema veliki električni SUV – saopštili su zvaničnici kompanije i dodali da projekat ...

Opel Corsa Automobil godine 2020. u Srbiji

Žiri za izbor Auta godine 2020, Asocijacije automobilskih novinara Srbije, glasanjem je uspešno završio ...

Peugeot predstavio novi logo pred novi 308

Peugeot je predstavio potpuno novi logo u skladu sa činjenicom da će ga premijerno ...

Zanardijev oporavak pokazao evidentan napredak

Oporavak bivšeg CART i Formula 1 vozača Alexa Zanardija konačno je pokazao prave znakove ...

Predstavljena nova Honda CR-V – hibrid umesto dizela

Nova Honda CR-V, koja je upravo predstavljena evropskoj publici u Ženevi, će po prvi ...