fbpx

Ekskluzivno: Opel Astra GSe – prva vožnja

Ako ste upoznati sa Opelovim modelima iz 80-ih godina prošlog veka, „GSe“ oznaka na potpuno novoj Astri će vam biti dobro poznata

Ako ste upoznati sa Opelovim modelima iz 80-ih godina prošlog veka, „GSe“ oznaka na potpuno novoj Astri će vam biti dobro poznata, samo sada ima potpuno drugo značenje. Skraćenica za Grand Sport Einspritzung (nemački za ubrizgavanje), prvi put je viđena modelima Opel Commodore GS/E i Opel Monza GSe kupeu.

Osim ubrizgavanja goriva, Monza GSe je nudila dodatne zanimljive “stvarčice” kao što su digitalna LCD instrument tabla i „šper“ diferencijal sa zatvaračem. Četrdeset godina kasnije, GSe oznaka se vratila na novoj Astri, s tim da slovo „e“ više nije skraćenica za „Einspritzung”, nego za “Electric”. Redakcija dmotion.rs imala je priliku da na jugu Španije testira sva tri plug-in hibridna Opel modela pod GSe oznakom – Astru u hečbek i Sports Tourer caravan verziji, kao i Grandland crossover.

Na prvi pogled, Opel Astra GSe malo ublažava formulu za dobijanje nekadašnjih sportskih OPC modela i koristi nov pristup performansama. Spoljni izgled GSe porodice karakterišu blago izmenjeni prednji odbojnik i 18 inčni aluminijumski naplatci čiji dizajn je inspirisan onim sa Manta GSe ElectroMOD concept automobila.

U svakom slučaju, i pored manjih vizuelnih pormena u odnosu na verzije sa benzinskim motorima, Astra GSe ima ozbiljan stav na putu i sa sigurnošću možemo potvrditi mami poglede prolaznika. Za pogon Astre GSe, Opel je, očekivano, dobio već poznatu Stellantis Hybrid 225 jedinicu, koja se koristi u drugim modelima, kao što je Peugeot 308 PHEV.

To znači da Opel Astru GSe pokreće 1.6 litarski turbo benzinac snage 180 KS u kombinaciji sa elektromotorom snage 110 KS. Ukupna kombinovana snaga je 225 KS uz 360 NM obrtnog momenta prenosi se na prednje točkove i omogućava Astri GSe hečbek sprint do 100 km/h za 7.5 sekundi i maksimalnu brzinu od 235 km/h, odnosno 135 km/h samo na struju.

Zahvaljujući litijum-jonskoj bateriji od 12.4 kWh, Astra GSe po WLTP testovima može da pređe do 64 km isključivo na električni pogon. Po istim merenjima, Opel Astra GSe uspeva da u proseku troši samo 1.2-1.1 l/100 km benzina i oslobađa 26-25 g/km CO2 emisija. U stvarnosti, osim ako ne vozite kratke rute sa punom baterijom, potrošnja benzina će ipak biti veća. Punjenje baterije traje manje od dva sata uz opcioni punjač od 7.4 kW.

Iako elektromotor i baterija dodaju snagu i povećavaju efikasnost Astre GSe, oni joj u isto vreme i dodaju težinu – ukupna masa prazne Astre GSe je čak 1703 kg. Imajući to na umu, Opel je uveo manje, ali važne promene na oslanjanju. Astra GSe „sedi“ 10 mm bliže zemlji i ima 11% tvrđe opruge od ostalih verzija, a uz to se može i pohvaliti Koni FSD (Frequency Selective Damping) tehnologijom i nešto manje agresivnim sistemom kontrole stabilnosti. Prema rečima Opela, Koni FSD amotrizeri imaju dodatni unutrašnji ventil koji pruža bolji spoj komfora i preciznosti upravljanja.

Tokom kraće test vožnje Astre GSe po krivudavim što ravnim, što neravnim putevima Španije primetili smo povećanu agilnost GSe verzije u poređenju sa običnom koja je sama po sebi već pokazala dobre vozne karakteristike. Astra GSe vešto prikriva svoju povećanu masu, obzirom da u krivinama nema mnogo naginjanja karoserije.

Obruč upravljača je nešto tanji nego što smo očekivali, ali dobro leži u rukama. Upravljanje je precizno a GSe će ostati prilično neutralan i neravine ga neće previše uznemiriti. Prejakim forsiranjem papučice gasa u krivini će doći do blagog podupravljanja koje će dopreti do vozača više zvukom škripanja eko-fokusiranih Michelin Primacy pneumatika nego osećajem na upravljaču.

Hibridni sistem funkcioniše skladno prilikom normalne vožnje, s tim da će ga nagli pritisak papučice gasa često izazvati tup udarac tokom promene stepena prenosa u osmostepenom automatiku kao i buku iz SUS motora pri višim obrtajima. Uprkos tome kabina Astre GSe je dobro izolovana i pogonska jedinica gotovo da se retko i čuje. U svakom slučaju sa 225 KS na raspolaganju, Opel Astra GSe je odlično motorizovana i sa rezervom snage koja je uvek na raspolaganju. Kombinacija SUS i elektromotora donela je i odličnu elestičnost agregata pre svega zahvaljujući beneficijama koje donosi elektro deo pogona velikim obrtnim momentima elektromotora pri niskim brojevima obrtaja.

Opel Astra GSe dolazi sa impresivnim nizom tehnologija u okviru standardne opreme. Tu spada Intelli-Drive 1.0 sistem sa upozorenjem na čeoni udar i automatskim kočenjem u slučaju opasnosti, prepoznavanjem pešaka i pospanosti vozača, upozorenje na napuštanje saobraćajne trake i prepoznavanje znakova, upozorenjem na bočni saobraćaj i mrtve uglove vozila, kao i pomoći u vožnji sa funkcijom zaustavljanja.Za pomoć vozaču prilikom parkiranja tu su Intelli-Vision kamera sa pokrivanjem 360 stepeni i parking pilot. Dva 10-inčna ekrana visoke rezolucije čine instrument tablu i infotejment ekran sa navigacijom, a tu je Apple Car Play i Android Auto konekcija koja ne zahteva povezivanje preko žice. Pored toga, vozač i putnici mogu dopuniti svoj pametni telefon putem bežičnog punjenja postavljenog u centralnoj konzoli.

Upravljač je pretrpeo manji redizajn i dolazi sa gejanjem obruča, a tu su i odlično profilisana, anatomska i udobna, AGR odobrena sedišta, presvučena Alcantara materijalom takođe sa grejačima. U prednjem delu delu kabine ima dovoljno mesta da se smeste čak i izrazito visoke osobe, ali u tom slučaju će ispaštati putnici na zadnjoj klupi jer im neće ostati viška mesta za kolena. U slučaju da su na prednjim sedištima osobe visine do 185 cm, i putnicima na zadnjoj klupi ostaje sasvim dovoljno prostora za duže putovanje.

Nakon prvog i, zbog avionskih kašnjenja, kratkog upoznavanja sa Astrom GSe, zaključujemo da je ugradnja PHEV tehnologije donela dodatni kvalitet kod nas decenijama omiljenom modelu. Međutim, savki boljitak i tehnološki npredak koji bi trebao doprineti sa jedne strane (pre svega smanjenju potrošnje i emisiji CO2), dolazi i uz određenu cenu.
Za sada nije saopštena cena za Opel Astru GSe u Srbiji, kao ni tačno kada će biti predstavljena, mada verujemo da će to biti na salonu automobila u Beogradu u martu mesecu. Po pitanju cene, uz veliku ogradu i samo ilustracije radi, navešćemo da u Nemačkoj Opel Astra GSe košta 45.450 evra, a nama ostaje da se nadamo da će kod nas ipak biti nešto niže, kako bi ovaj snažni i ekonomični model našao što više kupaca.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – na mesto Alonsa u Alpine dolazi Pastri

Formula 1 tim Alpine našao se zatečen odlukom Alonsa da pređe u Aston Martin, ...

Cosworth V12 za Valkyrie se vrti do 11.000 o/min

Aston Martin je otkrio prve detalje o pogonskoj jedinici Valkyrie. V12 ima 1.000 KS ...

Formula 1 – Verstappenu pobeda na VN Kanade

Formula 1 – Verstappenu pobeda na VN Kanade u sjajnoj trci na stazi na ...

Kako je nastao Mercedes-Benzov logo sa trokrakom zvezdom?

Jednostavan ali elegantan, znak trokrake zvezde je jedan od najprepoznatljivijih na svetu, čak i ...

Hollywood se već sjatio oko Carlosa Ghosna

Bivši šef Renault Nissana Carlos Ghosn još nije rešio svoje pravne probleme, a oko ...

5 Euro NCAP zvezdica za Renault Captur

Novi Renault Captur je osvojio maksimalnih pet zvezdica za sigurnost na testiranjima Euro NCAP-a, ...