fbpx

Novi Renault Espace zvanično predstavljen

Novi Renault Espace zvanično predstavljen u svojoj šestoj generaciji, na produženoj platformi modela Austral

Novi Renault Espace zvanično predstavljen u svojoj šestoj generaciji, na produženoj platformi modela Austral. Prostrani Renaultov MPV premijeru je imao pre skoro 40 godina, 1984. tada kao zajednički projekta Renaulta i nekada čuvene marke Matra.
U kooperaciji će Espace ostati sve do 2002. kada Renault potpuno preuzima Espace u četvrtoj generaciji, koja je kao model preživela čitavih 13 godina, a 2015. bila zamenjena petom generacijom koja je u skladu sa trendovima dobila crossover stil. Danas, ulazeći u šestu generaciju Renault Espace je potpuno izgubio svoj MPV stil i postao je crossover sa sedam sedišta.
U osnovi, novi Renault Espace je je preuzeo produženu platformu modela Austral, sa minimalnim izmena u dizajnu karoserije. U vreme kada gotovo sva vozila rastu u dužinu Renault Espace je skraćen. Od svog prethodnika kraći je za čak 14 centimetara, a što je nogo važnije ima manju masu od čak 215 kilograma u odnosu na Espace pete generacije. Takođe, niži je za 32 mm, nudi više prostora u trećem redu sedišta, ali će se moći kupiti i kao petosed, a ne samo kao sedmosed.
Po potanju ponude prtljažnog prostora, sa svih sedam sedišta u funkciji minimalno je 159 litara, a sa sklopljenim zadnjim redom sedišta, prtljažnik raste na 777 ltara. Dodatnih 39 litara prostora obezbeđeno je u raznim boksovima pretincima u kabini. Da bi kabina delovala još prostranije, među opcijama će biti i veliki panoramski stakleni krov dimenzija 1.33 x 0.84 metara.
Renault Espace će do kupaca stizati u tri osnovna paketa opreme, koji čine bazni Techno, srednji Iconic i najviši pod imenom Esprit Alpine. Već za najniži paket opreme predviđena je velika digitalna instrument tabla dijagonale od 12.3”, višenamenski ekran od 12”, dok je HUD od 9.3” na spisku doplata.
Kao ni Austral, Renault Espace više neće imati dizel pogon. Opcija je hibrid čiju osnovu čini 1.3 litarski turbo motor sa tri cilindra,131 KS i 205 Nm, uz dva elektromotora. Glavni elektromotor ima 68KS i 205 Nm, a drugi elektromotor 25KS i 50 Nm. U kombinaciji, Renault Espace maksimalno ima 199 KS. Prema fabričkim podacima, novi Renault Espace će biti vrlo ekonomičan sa mogućom prosečnom potrošnjom od samo 4.7 litara, a uz pristojne performanse. Ubrzanje do 100 km/h je za 8.8 sekundi uz relativno malu maksimalnu brzinu od 175 km/h
Pored činjenice da ima multilink zadnju osovinu, novi Renault Espace ima i upravljanje na svim točkovima, čime se malo ko u klasi može pohvaliti. Uz 4Control, prečnik okreta novog Renault Espacea je 10.4 metra, što je na nivou mnogo manjeg modela Clio.
Renault će porudžbine za novi Espace početi da prima od ovog proleća, i neće biti jedino poznato ime u ponudi Renaulta koje će preći u crossover segment. Ista sudbina čeka i model Scenic koji 2024. stiže ali isključivo sa električnim pogonom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hipokrizija – EU zabranila svetleću Ecstasy

Kakva hipokrizija – EU zabranila svetleću Spirit of Ecstasy na Rolls-Royce-u zbog bizarnog razloga ...

BMW Z4 možda neće dobiti naslednika

BMW ozbiljno radi na smanjenju troškova usled investiranja u nova polja elektrifikacije i autonomne ...

Da li bi Audi TT mogao postati sedan?

Mercedes- Benz ima CLA, a BMW će uskoro imati Seriju 2 Gran Coupe. Međutim, ...

Formula 1 – Leclercu prve kvalifikacije u Majamiju

Formula 1 je dobila i prve ikada kvalifikacije u Majamiju na Floridi, na potpuno ...

Ferrariju prvi startni red u Bahreinu

Prve dve startne pozicije za sutrašnju trku u Bahreinu osvojili su vozači Ferrarija Vettel ...

Bottasu prvi pole u karijeri

Valtteri Bottas je bio najbrži u kvalifikacijama za Veliku nagradu Bahreina. Mladi Finac koji ...