fbpx

Sa Salonu automobila u Beogradu debitovao je novi Citroen C4 Cactus. Iako test uskoro sledi, obavili smo prvu vožnju

 

Citroen C4 Cactus je sve samo ne klasičan automobil iz C segmenta. Francuski proizvođač je ponovo postao hrabar i drugačiji, i ponovo privlači kupce koji žele nešto jedinstveno.
Prodaja novog C4 Cactus u Srbiji počela je nekoliko dana pre Salona automobila u Beogradu, test uskoro sledi, a na promotivnoj vožnji koju je uvoznik organizovao za predstavnike medija napravili sm prve kilometre u ovom novitetu.
Novi C4 Cacatus je u osnovi evolucija prethodnog modela pod istim imenom ali sada praktično dolazi na mesto dva modela – C4 i C4 Cactus iz prethodne generacije. Naravno, i dalje su čvrsto drži svog C segmenta. Dug je, još uvek, kompaktnih 4.17 m i sa svojih pet vrata treba da obezbedi svakodnevnu upotrebljivost u gradu, ali i da bude podjednako bezbedan i udoban na otvorenom putu. Ono o čemu proizvođač mnogo govori i često pominje je novina u sistemu ogibljenja, tačnije u amortizerima.

Citroen je, sklon inovativnosti kada je udobnost u pitanju, u amortizere dodao još dva hidraulična jastuka“, čija funkcija je da umekšaju udarce pri maksimalnim istezanjima i sabijanjima amortizera. U osnovi, ovaj sistem, koj se zaziva „Hidraulični progresivni jastuci“ se naviše oseti na lošoj podlozi, kada amortizeri imaju najviše posla da obezbede udobnost i prijanjanjae točkova za podlogu.
Sa ili bez ovog novog sistema u ogibljenju, C4 Cactus je i dalje udoban automobil, praktično do nova koji po kojem je ova marka decenijama bila prepoznatljiva. Šta više, barem nakon prve kratke vožnje, teško je definisati šta je zasluga ogibljenja, a šta zaista udobnih sedišta. U enterijeru novi C4 Cactus zadržao je svoj nekonvencionalnost. Prednja sedišta su prave fotelje, kako izgledom tako i anatomijom, i po ovome su definitivno jedinstvena u segmentu. Isto tako, kompletno uređenje enterijera je minimalističko i podređeno funkcionalnosti, što je donelo i jednu dodatnu prednost. Citroen C4 Cactus je lagan automobil, dosta manje mase od kompletne konkurencije iz C segmena, što se oslikava i u udobnosti i voznoj dinamici, a pogotovo potrošnji.
Značajna i velka novina u C4 Cactusu je i spisak od čak 12 sigurnosnih sistema za pomoć u vožnji. Tu je prepoznavanje prepreka sa automatskim kočenjem, prepoznavanje znakova ograničenja brzine, upozorenje o napuštanju kolovozne trake i saobraćaju u mrtvom uglu, itd. Naravno, na spisku dodatne opreme nalaze se i kamera za vožnju unazad, park assist, „pametni“ ključ, hill start assist, itd.
Što se pogonskih grupa tiče, izbor nije previše širok. Benzinci su iz nove PureTec generacije a iz 1.2 litre zapremine nude tri snage – 82, 110 i 130 KS. U ponudi dizela BlueHDi četvorocilindraš sa 1.6 litara zapremine ima 99 ili 110 KS.
Uz dobre prve utiske u kojima su dominanti odlična ponuda prostora, udobnost i zvučna izolacija, sa nestrpljenjem čekamo duži test. Dodajemo i da je početna cena za C4 Cactus u „Live“ opremi sa benzinskim motorom od 82 KS 12.990 evra, a ponuda se, što se osnovnih paketa opreme tiče, završava na 17.690, uz zanimljiv spisak mogućih personalizcija vozila i dodatne opreme.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Vraća se nekadašnja Isetta, ali kao električno vozilo Microlino

Švajcarka marka koja je stvorila sklopive trotinete kreće u proizvodnju Microlina električnog dvoseda veoma ...

Da li znate ko i kada je napravio prve livene aluminijumske naplatke?

Liveni aluminijumski naplatci postali su gotovo neizostavni deo putničkih pa i teretnih vozila. A ...

Opel proslavlja 120 godina proizvodnje automobila

Opel je jedan od proizvođača automobila sa najbogatijom tradicijom na svetu Sledeće godine, brend ...

SUV za 2 miliona evra na platformi kamiona

Na salonu u Dubaiju krajem prošle godine prikazan je najskuplji SUV na svetu, postavljen ...

Nissan sa novim e-4ORCE električnim pogonom

Na CES u Las Vegasu, Nissan je predstavio e-4ORCE, svoje rešenje električnog pogona na ...

Preminuo Lee Iacocca čovek koji je pomerao svetsku auto industriju

Lee Iacocca “Kum” Ford Mustanga i čovek koji je tresao globalnu auto industriju, preminuo ...