Polestar 4 zvanično je otkriven sa 544 KS čime je najsnažniji i najbrži model luksuzne električne marke
Polestar 4 zvanično je otkriven sa 544 KS čime je najsnažniji i najbrži model švedske luksuzne električne marke. Polestar 4 je gabaritom i cenom smešten između modela Polestar 2 i Polestar 4, a po pitanju stila karoserije model se definitivno i snažno naslanja na Polestar Precept concept.
Polestar 4 će kupcima biti ponuđen u verzijama sa jednim i dva elektromotora. Osnovna long-range verzija ima pogon na zadnjim točkovima i 227 KS, a proizvođač najavljuje autonomiju od 480 kilometara i to prema EPA standardu merenja. Snažniji Polestar 4 ima dva motora sa ukupno 544 KS i 690 Nm i ubrzanjem od 3.8 sekundi do 100 km/h trenutno je Polestar sa najboljim ubrzanjem.
Obe verzije opremljene su velikom baterijom kapciteta od 102 kWh, sposobnom za punjenje na 22 kW DC punjaču ili brzim DC punjačima do 200 kW. Elektrositem u Polestaru 4 je bidirekcionalni, a toplotna pumpa deo je standardne opreme.
Polestar 4 debituje i da novim sistemom optimizacije vožnje, koji vozaču omogućava da bira između performansi i autonomije modovima vožnje. Ovo se pre svega odnosi na verziju sa dva motora koja sistemom kvačila omogućava potpuno isključivanje prednjeg motora od osovine i samim tim uštedu u potrošnji energije. Performance mod vozaču na raspolaganje stavlja maksimalnu snagu oba motora. Snažniji Polestar 4 ima poluaktivno ogibljenje, a kupcima će na raspolaganju biti točkovi od 20 do 22”, sa Prelli ili Michelin pneumaticima.
Polestar 4 ima dosta zanimljivih karakteristika – nizak aerodinamičan prednji deo, ručke koje se uvlače u vrata, prozore bez ramova i potpuno odsustvo stakla na petim vratima, ali sa panoramskim krovom koji se proteže skroz iza glava putnika na zadnjoj klupi.
Dužina vozila je 4.836 mm, a širina impresivnih 2.139 mm, uz relativno malu visinu od 1.544 mm. Međuosovinski razmak je velik, čak 2.999mm, čime je veći od onoga koji ima Audi Q7, iako uz dosta kraću karoseriju Polestar 4.
Bezbenost je u Polestar 4 na najvišem nivou. Ima čak devet vazdušnih jastuka, 12 kamera i jedan radar, kojem pomaže 12 ultrazvučnih senzora. Vozač pred sobom ima veliku digitalnu instrument tablu dijagonale od 10.2”, ali i još već HUD sa prikazom dijagonale od 14.7” čime je projekcija na vetrobranu praktično osnovni indikator. HUD raspolaže i snežnim modom rada, kada belu bolju prikaza podataka zamenjuje žutom bojom.
Višenamenski ekran je panoramski položen, dijagonale od čak 15.4”, a koristi Android Automotive operativni sistem. To znači da ima ugrađenu većinu Google funkcionalnosti kao što su Google Maps, Google Assistant i Google Play store. AppleCar Play je u standardnoj opremi, a na spisku opcionala je Harmon Kardon audio sistem sa 12 zvučnika. Međutim, uz dodatnu doplatu za Nappa Pack, kupac dobija ukupno 16 zvučnika, uključujući zvučnike u naslonima sedišta.
Polestar najavljuje paketa opreme. Plus Pack se fokusira na tehnologiji i udobnosti, dok Plus Pro Pack dobija elektrohromatsko staklo panoramskog krova i dodatno osvetljenje kabinskog prostora. Nappa Pack između ostalog donnosi i masažna sedišta. Za verziju sa dva motora rezervisan je Performance Pack sa posebno sportski trimovanim donjim postrojem, točkovima od 22” kao i četvoroklipnim Brembo kočnicama.
Proizvodnja Polestar 4 počinje u novembru i to u pogonu u Kini, gde će i startovati prodaja, koja će se potom širiti i na druga tržišta.
Show Comments