fbpx

Cupra predstavila električni SUV Tavascan

CUPRA je premijerno predstavila 100% električni SUV Cupe Tavascan i dostiže rekordne prodaje

CUPRA je predstavila sledeću fazu svoje evolucije na  događaju u Berlinu, neposredno uoči vikenda Formule E. Ove godine brend obeležava svoju petu godišnjicu. Pored noviteta za svoj virtuelni svet, CUPRA je upriličila i svetsku premijeru svog prvog potpuno električnog SUV kupea, CUPRA Tavascan, koji će biti lansiran 2024. godine.
CUPRA Tavascan je prvi heroj nove ere za ovaj smeli brend. Direktno izveden iz prototipa automobila Tavascan predstavljenog na Salonu automobila u Frankfurtu 2019. godine, gde je predstavljen kao „san brenda“, on na tržište donosi snažnu i jedinstvenu viziju potpuno električne budućnosti.
CUPRA Tavascan vodi elektrifikaciju brenda u novom smeru sa snažnim impulsom za stvaranje emotivnih vozila koja prkose konvencionalnim pravilima i stvaraju novu generaciju ljubitelja automobila.
CUPRA Tavascan je spoj potpuno električnog kupe terenca koji objedinjuje poželjnost i momentalne performanse. Ovaj kupe terenac predstavlja otelovljenje električne vizije brenda CUPRA, a pritom ostaje veran konceptu automobila iz 2019.
„Put brenda ka elektrifikaciji predstavlja nezaustavljiv impuls – srž svega onoga što radimo. CUPRA je u procesu transformacije u potpuno električni brend do 2030. godine. Mnogi čisto racionalni električni automobili dolaze na tržište. To nije ono što CUPRA predstavlja,“ rekao je Wayne Griffiths, izvršni direktor brenda CUPRA. „2019. godine imali smo zamisao da potpuno promenimo koncept elektrifikacije: želeli smo da pokažemo svetu da električni automobili mogu biti seksi i zabavni, sa sjajnim dizajnom, pritom pružajući jedinstveni sportski doživljaj. Tada je to bio samo san. Sada, sa modelom CUPRA Tavascan, naš san se ostvario.“
CUPRA Tavascan predstavlja veliki korak ka elektrifikaciji brenda. On predstavlja pridošlicu rastućem asortimanu električnih automobila brenda, i pridružuje se potpuno električnom modelu CUPRA Born, i plug-in hibrid varijantama modela CUPRA Leon, CUPRA Leon Sportstourer i CUPRA Formentor. Do 2025, CUPRA ući će novu eru sa novim električnim modelima – CUPRA Terramar, CUPRA UrbanRebel – kao i sa obnovljenim trenutnim asortimanom.
CUPRA Tavascan je dizajniran i razvijen je u Barseloni,  a biće proizvođen u fabrici Anhui grupe Volkswagen u Kini, najmodernijem svetskom centru za električnu mobilnost.
CUPRA Tavascan se pridružuje CUPRA Born-u i šest plug-in hibridnih varijanti: CUPRA Leon, CUPRA Leon Sportstourer i CUPRA Formentor modelima, svaki dostupan u dve plug-in hibridne verzije. A CUPRA Tavascan, koji će doći na tržište 2024. godine, brzo će biti praćen CUPRA Terramar-om takođe 2024. godine, i CUPRA UrbanRebel-om, gradskim električnim automobilom brenda, u 2025. godini.
Izgrađen na električnoj arhitekturi Volkswagen Grupe – MEB, dostupne su dve opcije za pogon. Na vrhu ponude je VZ verzija sa 250kW (340PS), koja snagu prenosi na asfalt pomoću sistema pogona na sve točkove koji integriše elektromotor na prednjoj i zadnjoj osovini za vrhunsko iskustvo vožnje. Postoji i verzija sa pogonom na zadnje točkove koja pruža 210kW (286PS) sa elektromotorom postavljenim na zadnju osovinu. Performanse svih vozila su u skladu sa tehnologijom baterija, sa dovoljnom količinom energije za putovanje oko 550km* sa jednim punjenjem.
CUPRA Tavascan je dug 4.644mm, širok 1.861mm, visok 1.597mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.766mm. Njegove dimenzije balansiraju potrebu za lakoćom vožnje sa zahtevima svakodnevne upotrebe, ali u obliku koji povećava njegovu privlačnost.
Centralna “kičma”: Glavna karakteristika koja obezbeđuje zaista nekonvencionalan dizajn je centralna “kičma” u kabnskom postoru, strukturalni centralni deo koji podržava celokupan enterijer i pomaže u definisanju karaktera svih pokretnih elemenata.
Kičma unutrašnjosti spaja telo konzole sa instrument tablom CUPRA Tavascan-a; izvajana, strukturalna, arhitektonska karakteristika koja pruža osećaj lakoće.
Sedišta za doživljaj: Osećaj se proširuje kada sednete na vozačko sedište iza CUPRA upravljača, prve tačke dodira sa potpuno električnim kupe terenacom.
CUPRA Tavascan će biti opremljen sportskim “bucket” dubokim sedištima u okviru standardne ponude. Kasnije će biti dostupna i CUP Bucket sedišta sa novim modelom. Skulpturalna arhitektura sedišta koristi laganu strukturu koja omogućava novi koncept u dizajnu sedišta, ali ne smanjuje podršku. Elegancija sedišta se poboljšava izborom boja – Soul Black, Dark Night ili Enceladus Grey Metallic, a poslednja je posebno dizajnirana za CUP Bucket duboka sportska sedišta, najluksuzniji izbor.
Sedišta dodaju teksturu unutrašnjosti sa izborom održivih materijala; tekstil – sa do 90% recikliranog poliestera – ili mikrovlakna – sa do 50% recikliranih mikrovlakana. Pritom, 3D parametrička mreža obogaćuje izgled i osećaj, istovremeno pojačavajući osećaj lakoće unutrašnjosti.
Spoj digitalnog i taktilnog dizajna: CUPRA Tavascan koristi savršenu kombinaciju najnovije tehnologije i revolucionarnog stila. Njegov plutajući 15-inčni centralni ekran sistema za informacije i zabavu – najveći do sada u CUPRA modelu – predstavlja fokus digitalnog pristupa CUPRA Tavascan-a, usmerenog prema vozaču. CUPRA Tavascan takođe integriše novo dizajniran i razvijen sistem komunikacije između čoveka i mašine (HMI), čime se sistem za informacije i zabavu još više optimizuje i postaje još intuitivniji. Tanji centralni otvori za ventilaciju omogućavaju mu da stoji komforno, što olakšava i digitalna instrument tabla iza upravljača.
Pogonski sistem
Pogonski sistem CUPRA Tavascan-a je podešen tako da obezbedi što uzbudljiviju vožnju. Zahvaljujući MEB platformi Volkswagen grupe, integriše napredne sisteme za potpuno električni pogon koji omogućavaju jedinstveno iskustvo.
CUPRA Tavascan VZ: Ovo se najbolje pokazuje na CUPRA Tavascan VZ, vrhunskoj verziji. Njegova postavka sa dva motora (zadnji motor: 210 kW; prednji motor: 80 kW) obezbeđuje još veću dinamiku, i može da dostavi do 30% snage vozila na prednje točkove kada je potrebna veća vuča. Što je još impresivnije, s obzirom na snagu vozila od 250 kW (340KS) i obrtni momenat od 545Nm (zadnji motor) i 134Nm (prednji motor). Mogućnost izbora CUPRA moda – Range, Comfort, Performance, CUPRA, Individual i Traction (za verziju sa pogonom na sve točkove) – poboljšava iskustvo vozača.
Sistem pogona na sva četiri točka koristi stalno sinhroni motor sa maksimalnom brzinom preko 13.000 o/min integrisan iznad zadnje osovine, ispred centra točkova. Obrtni momenat se prenosi pomoću jednog stepena prenosa sa diferencijalom, ujednačavajući isporuku kako bi se obezbedile dosledne performanse koje karakterišu brend CUPRA.
Asinhroni motor koji se nalazi na prednjoj osovini ima minimalne gubitke trenja kada nije aktivan, a pogonska jedinica na prednjoj osovini koaksijalno montirana je lagana i teška samo 60 kg. Kao električno vozilo, nije potrebna mehanička veza, poput klasične kardanske osovine, kvačila ili diferencijala, između ove dve osovine, čime se sistem čini brzim i efikasnim.
Dva motora imaju trenutnu komunikaciju, upravljajući opterećenjem brzo i efikasno. Svakom se daju nove komande svake milisekunde preko odgovarajuće energetske elektronike, a promena obrtnog momenta između točkova je neprimetna, čineći podešavanja neprimetnim za putnike.
Mogućnost prebacivanja obrtnog momenta između sva četiri točka uvećava ne samo upravljivost i sigurnost, već i ubrzanje. Od starta CUPRA Tavascan VZ može dostići 50 km/h za samo 2,4 sekunde (od 0 do 100 km/h za samo 5,6 sekundi).
Endurance paket opreme: Performanse nisu ukorenjene isključivo u CUPRA Tavascan VZ verziji, one su i ključni aspekt i Endurance verzije.
Ova verzija koristi istu tehnologiju motora postavljenog pozadi (pogon na zadnje točkove), isporučujući 210kW (286KS)/545Nm.
U Endurance izdanju, neto baterija od 77kWh sa pogonom na zadnje točkove, nudi autonomiju od oko 550km* na osnovu zvaničnog WLTP ciklusa testiranja. CUPRA Tavascan VZ sa dvostrukim motorom i pogonom na sve točkove najviše specifikacije pruža autonomiju od oko 520 km* iz svog kompleta baterija od 77 kWh.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche se (stvarno) vraća na Leman

Ako je neko i posumnjao, sada je potvrđeno i u slikama – Porsche se ...

Odbrojavanje do početka Extreme E šampionata

Dvanaest timova profesionalnih vozača na početku 2021. takmičiće se u ekstremnim uslovima na 5 ...

Otkriveno kako je Maybach stigao u Severnu Koreju

Otkriveno je kako je skupoceni blindirani Maybach S600 stigao u Severnu Koreju uprkos sankcijama ...

Od sjaja do očaja za Mercedes – Red Bullu pobeda

Na startu trke za Veliku nagradu Austrije sve je delovalo savršeno po Mercedes. Ali ...

Novi Mercedes-Benz GLS predstavljen u Njujorku

Mecedes-Benz je na salonu u Njujorku predstavo novu generaciju svog najvećeg SUV-a Novi Mercedes-Benz ...