CUPRA je premijerno predstavila 100% električni SUV Cupe Tavascan i dostiže rekordne prodaje
CUPRA Tavascan vodi elektrifikaciju brenda u novom smeru sa snažnim impulsom za stvaranje emotivnih vozila koja prkose konvencionalnim pravilima i stvaraju novu generaciju ljubitelja automobila.
CUPRA Tavascan je spoj potpuno električnog kupe terenca koji objedinjuje poželjnost i momentalne performanse. Ovaj kupe terenac predstavlja otelovljenje električne vizije brenda CUPRA, a pritom ostaje veran konceptu automobila iz 2019.
CUPRA Tavascan predstavlja veliki korak ka elektrifikaciji brenda. On predstavlja pridošlicu rastućem asortimanu električnih automobila brenda, i pridružuje se potpuno električnom modelu CUPRA Born, i plug-in hibrid varijantama modela CUPRA Leon, CUPRA Leon Sportstourer i CUPRA Formentor. Do 2025, CUPRA ući će novu eru sa novim električnim modelima – CUPRA Terramar, CUPRA UrbanRebel – kao i sa obnovljenim trenutnim asortimanom.
CUPRA Tavascan se pridružuje CUPRA Born-u i šest plug-in hibridnih varijanti: CUPRA Leon, CUPRA Leon Sportstourer i CUPRA Formentor modelima, svaki dostupan u dve plug-in hibridne verzije. A CUPRA Tavascan, koji će doći na tržište 2024. godine, brzo će biti praćen CUPRA Terramar-om takođe 2024. godine, i CUPRA UrbanRebel-om, gradskim električnim automobilom brenda, u 2025. godini.
Izgrađen na električnoj arhitekturi Volkswagen Grupe – MEB, dostupne su dve opcije za pogon. Na vrhu ponude je VZ verzija sa 250kW (340PS), koja snagu prenosi na asfalt pomoću sistema pogona na sve točkove koji integriše elektromotor na prednjoj i zadnjoj osovini za vrhunsko iskustvo vožnje. Postoji i verzija sa pogonom na zadnje točkove koja pruža 210kW (286PS) sa elektromotorom postavljenim na zadnju osovinu. Performanse svih vozila su u skladu sa tehnologijom baterija, sa dovoljnom količinom energije za putovanje oko 550km* sa jednim punjenjem.
CUPRA Tavascan je dug 4.644mm, širok 1.861mm, visok 1.597mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.766mm. Njegove dimenzije balansiraju potrebu za lakoćom vožnje sa zahtevima svakodnevne upotrebe, ali u obliku koji povećava njegovu privlačnost.
Kičma unutrašnjosti spaja telo konzole sa instrument tablom CUPRA Tavascan-a; izvajana, strukturalna, arhitektonska karakteristika koja pruža osećaj lakoće.
Sedišta za doživljaj: Osećaj se proširuje kada sednete na vozačko sedište iza CUPRA upravljača, prve tačke dodira sa potpuno električnim kupe terenacom.
Sedišta dodaju teksturu unutrašnjosti sa izborom održivih materijala; tekstil – sa do 90% recikliranog poliestera – ili mikrovlakna – sa do 50% recikliranih mikrovlakana. Pritom, 3D parametrička mreža obogaćuje izgled i osećaj, istovremeno pojačavajući osećaj lakoće unutrašnjosti.
Spoj digitalnog i taktilnog dizajna: CUPRA Tavascan koristi savršenu kombinaciju najnovije tehnologije i revolucionarnog stila. Njegov plutajući 15-inčni centralni ekran sistema za informacije i zabavu – najveći do sada u CUPRA modelu – predstavlja fokus digitalnog pristupa CUPRA Tavascan-a, usmerenog prema vozaču. CUPRA Tavascan takođe integriše novo dizajniran i razvijen sistem komunikacije između čoveka i mašine (HMI), čime se sistem za informacije i zabavu još više optimizuje i postaje još intuitivniji. Tanji centralni otvori za ventilaciju omogućavaju mu da stoji komforno, što olakšava i digitalna instrument tabla iza upravljača.
Pogonski sistem CUPRA Tavascan-a je podešen tako da obezbedi što uzbudljiviju vožnju. Zahvaljujući MEB platformi Volkswagen grupe, integriše napredne sisteme za potpuno električni pogon koji omogućavaju jedinstveno iskustvo.
CUPRA Tavascan VZ: Ovo se najbolje pokazuje na CUPRA Tavascan VZ, vrhunskoj verziji. Njegova postavka sa dva motora (zadnji motor: 210 kW; prednji motor: 80 kW) obezbeđuje još veću dinamiku, i može da dostavi do 30% snage vozila na prednje točkove kada je potrebna veća vuča. Što je još impresivnije, s obzirom na snagu vozila od 250 kW (340KS) i obrtni momenat od 545Nm (zadnji motor) i 134Nm (prednji motor). Mogućnost izbora CUPRA moda – Range, Comfort, Performance, CUPRA, Individual i Traction (za verziju sa pogonom na sve točkove) – poboljšava iskustvo vozača.
Sistem pogona na sva četiri točka koristi stalno sinhroni motor sa maksimalnom brzinom preko 13.000 o/min integrisan iznad zadnje osovine, ispred centra točkova. Obrtni momenat se prenosi pomoću jednog stepena prenosa sa diferencijalom, ujednačavajući isporuku kako bi se obezbedile dosledne performanse koje karakterišu brend CUPRA.
Dva motora imaju trenutnu komunikaciju, upravljajući opterećenjem brzo i efikasno. Svakom se daju nove komande svake milisekunde preko odgovarajuće energetske elektronike, a promena obrtnog momenta između točkova je neprimetna, čineći podešavanja neprimetnim za putnike.
Endurance paket opreme: Performanse nisu ukorenjene isključivo u CUPRA Tavascan VZ verziji, one su i ključni aspekt i Endurance verzije.
Ova verzija koristi istu tehnologiju motora postavljenog pozadi (pogon na zadnje točkove), isporučujući 210kW (286KS)/545Nm.
U Endurance izdanju, neto baterija od 77kWh sa pogonom na zadnje točkove, nudi autonomiju od oko 550km* na osnovu zvaničnog WLTP ciklusa testiranja. CUPRA Tavascan VZ sa dvostrukim motorom i pogonom na sve točkove najviše specifikacije pruža autonomiju od oko 520 km* iz svog kompleta baterija od 77 kWh.