fbpx

Test Cupra Leon Boost 1.5 eTSI pokazuje da dobro poznata mehanika može biti vrlo zabavna i atraktivna

Test Cupra Leon Boost 1.5 eTSI pokazuje da dobro poznata mehanika može biti vrlo zabavna i atraktivna. Na temu ovog klasičnog hatchbacka skoro pa sve nam je poznato. Do ne tako davno, ovaj model bi se zvao Sat Leon Cupra, pri čemu bi Cupra označavala da se radi o sportskom modelu, kao što to oznaka GTI radi kod Volkswagen Golfa. Sada je marka Cupra samostalna, i više nije oznaka snažnijeg motora ili opreme. A više i nije nepoznanica i španska marka Cupra sasvim lepo sebi krči put do srca, a pre toga pre svega do pogleda, modelom kakav je Cupra Formentor.
Iako se rad o dobro nam poznatoj MQB platformi za poprečno smeštene motore Volkswagen Grupe na kojoj se nalazi dosta modela, od pomenutog Golfa, preko Audija A3 i Škode Octavije, Cupra Leon Boost 1.5 eTSI zavređuje pažnju. Da možda ovo jeste poznata mehanika u novom ruhu, ali VW Grupa dobro je poznata da ume svojim modelima na istoj platformi, koji dele i motore i menjače, da podari sopstveni karakter.
Cupra Leon Boost jeste klasičan hatchback C segmenta sa svojih 4.398 metara dužne, ali to znači i da je od svog pandana po mehanici duža za osam centimetara. I šira je za par milimetara, pa iako iste visine, u silueti Cupre Leon nema ni traga asocijacije ili sličnosti sa VW modelom.
Još kada se tome dodaju mat boja i Cupra točkovi od 18” na koje su navučeni niskoprofilni pneumatici, mi kažemo da je Cupra Leon vrlo atraktivan model, ali svako može po ovoj osnovi da donese svoj zaključak. I nismo zaboravili na aktuelni Seat Leon i činjenicu da se u osnovi radi o identičnoj karoseriji kojoj je dodato još malo sportskih detalja.
U enetrijeru Cupra Leon donosi iznenađujuće dobru ponudu prostora za automobil ipak kompaktnih dimenzija i kompaktnog segmenta. Završna obrada je na visokom nivou isto kao i izbor materijala, a da li će se nekome dopasti ili neće svodi se na ukus i potrebu da kabinom načičkanom dugmićima i prekidačima, ili minimalističkom kakva je u modelu Cupra Leon.
Ovo je iznad svega svedena i dobro organizovana kabina bez previše ukrasa, pa donekle predstavlja iznenađenje i trozonska klima koja putnicima pozadi omogućava da sebi “ugode” temperaturu kakvu žele.
Kao što se moglo i očekivati, armatura instrument table nam je većim delom poznata iz drugih modela VW Grupe. Instrument tabla je digitalna sa nekoliko opcija grafičkog prikaza, uz, za Cupru jedinstven, prikaz akcelerometra, odnono uzdužnih i poprečnih ubrzanja tokom vožnje.
Infotejment koristi višenamenski ekran od 12” (uz opcioni navigacioni Plus) osetljiv na dodir i na njemu su praktično sve komande osim prekidača brisača i tempomata, od grejanja sedišta i upravljača, komandi klimatizacije i provetravanja, modova vožnje i asistencija. Svakako, stvar je privikavanja na logiku ovog sistema koji je brz i precizan, ali i dalje postoje vozač koji preferiraju klasične prekidače funkcija kao što je temperatura u kabini.
Prednja sedišta sa integrisanim naslonima za glavu su fantastična. Ovakav epitet zaista treba zaslužiti, ali ova sedišta to definitivno zaslužuju. Pre svega su prelepa, izuzetno udobna, ali sa izrazitom bočnom podrškom.
Iako bi se, obzirom na sportsku intonaciju modela Cupra Leon moglo očekivati, sedišta nisu preterano nisko postavljena ni kada us potpuno spuštena, što se možda i neće dopasti onima koji žele da gledaju kroz volan, ali definitivno hoće onima koji pravilno sede za upravljačem i pri tome žele udobno da sede. To će im Cupra Leon omogućiti sa lakoćom.
Ni zadnja klupa nije razočarenje naspram sjajnih prednjih sedšta. Mesta za kolena i glave i za osobe visine do 185 cm ima sasvim dovoljno uz praktičan i udoban naslon za ruke. Ugao naslona je odličan i zapravo četiri odrasle osobe mogu i na duži put u kompaktnoj Cupri Leon.
Sa svojih 380 litara prtljažnog prostora Cupra leon nudi isto koliko i Golf VIII iako nešto duže karoserije. Ova zapremina prtljažnika potpuno zadovoljava svakodnevne potrebe, a ako zatreba, preklapanjem naslona dolazi se do maksimalno 1.300 litara.
Po pitanju pogona, pored testirane Cupre Leon 1.5 e-TSI ima još toga zanimljivog da se bira. Testirani model opremljen je blagim hibridom što pored finansijske olakšice pri registraciji donosi i za njansu bolje performanse od Cupre Leon Boost 1.5 TSI. U oba slučaja turbo benzinac je radne zapremine 1.5 litara i snaga 150 KS, ali uz TS pogonsku verziju stiže manuelni šestospeni prenos, dok se e-TSI isporučuje sa sedmostepenim DSG menjačem. Na tržištu Srbije Cupra Leon Boost, kako je kompletan formalni naziv, nudi se i u verziji 2.0 TSI sa dvolitarskim četvoroclindrašem od 190 KS i sedmostepenim DSG menjačem. Po pitanju donjeg postroja, prednje oslanjanje me MacPherson tipa sa opružnim nogama i jednim trouglastim ramenom i spralnim orugama, dok je pozadi multilink osovina.
Cupra Leon Boost 1.5 e-TSI je automobil za ljubitelje vožnje. Uz pomenuta sjajna prednja sedišta, koja i da pohvalimo još pet puta nećemo preterati, može se naći savršen položaj za upravljačem bez obzira na visinu vozača. Iako 150 KS ne deluje previše, Cupra Leon Boost 1.5 e-TSI ma čime da se pohvali. Pre svega, koeficijent čeonog otpora vazduha je samo 0.275.
Relativno mali turbo motor mora da se zavrti do 5.000 o/min da bi dostigao maksimalnu snagu, ali u praksi za dinamičnu vožnju sa prijatnim ubrzanjima važniji je velik obrtni moment od 250 Nm već od 1.500 o/min, koji traje sve do 3.500 o/mn. Sedmostepeni DSG menjač odlično je ukomponovan sa krivom snage ovog motora, tako da subjektivno deluje da Cupra Leon Boost 1.5 e-TSI sa lakoćom ubrzava u gotovo svakom režimu brzine i trenutnog broja obrtaja.
Realno, očekivali smo da je Cupra Leon Boost 1.5 e-TSI nešto tvrđe trimovanog ogibljenja i to se ispostavlja tačnim. Na velikim niskoprofilnim pneumaticima dobija se vrlo precizno i direktno upravljanje i odlično izbalansiran monovolumen. Cupra Leon Boost 1.5 e-TSI je vrlo dobro zvučno izolovan, do te mere da smo gotovo poželeli malo više sportskog zvuka u kabini iz malo otvorenijeg izduvnog sistema. Ali, Cupra Leon Boost 1.5 e-TSI ipak je, bez uvrede i kritike, sportista za početnike ili one koji žele ekonomičnog sportistu, mada sa pristojnim performansama.
Do 100 km/h ubrzava za 8.7 sekundi, a maksmalana brzina je lepih 217 km/h. Za još više i bolje od pomenutog, tu je Cupra Leon Boost 2.0TSI, ali i još snažnije 2.0 hibridne i PHEV verzije sa 250, 300 pa i 310 KS i AWD pogonom u karavan verziji Cupre Leon koje nisu u ponudi u Srbiji. Sa druge strane, ova i dalje dinamični i precizni hatchbac može se voziti vrlo ekonomično, sa potrošnjom od 5.5 do 6.5 litara čak i u gradu, što je svakako za pohvalu. Pored toga, testirana Cupra Leon Boost 1.5 e-TSI u svojoj opremi je imala i LED svetlosne grupe, brojne vozačke asistencije uključujući odličnu multifunkcionalnu kameru za vožnju unazad i asistenciju za parkiranje, pored već skoro pa uobičajenih asistencija.
Na kraju, Cupra Leon Boost 1.5 e-TSI je dopadljiv i atraktivan kompaktan automobil koji mami poglede i čijoj vožnji se uživa. Jedini problem je što za pomenuto mora poprilično da se i plati. Testirani model Cupra Leon Boost 1.5 e-TSI sa svim opcionalima 38.334 evra, a polazna cena za Cupru Leon Boost 1.5 TSI je od 29.567 evra.

Model Cupra Leon Boost 1.5 e-TSI
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.368/ 1.800/ 1.456
Međuosovinski razmak (mm) 2.686
Masa vozila praznog (kg.) 1.268
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 1.890
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg /
Zapremina prtljažnog prostora (l) 380/1.301
Motor Benzinski
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.498
Snaga pri o/ min. (KS) 150 pri 5.000
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 250 / od 1.500 do 3.500 o/min
Menjač 7 DCT
Ubrzanje 0-100 km/h 8.7
Maksimalna brzina km/h 217
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 6.2
Zapremina rezervoara 50
Cena testiranog modela 38.334 evra

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Tesla Model S Plaid dobio Track Mode

Tesla Model S je već ušao u ozbiljne godine ali u prvoj velikoserijskoj električnoj ...

Kolosalno smo zaj…i stvar – kaže Toto Wolff

Umesto prve pobede u Formuli 1 u karijeri, George Russel je dobio izvinjenja tima ...

Škoda Octavia četvrte generacije zvanično predstavljena

Predstavljena je četvrta generacija Octavije, napopularnijeg i narodavanijeg modela Škode Četvrta generacija modela Octavia ...

Debitovao KTM X-Bow GT-XR

KTM X-Bow GT-XR, igračka za pistu i legalna za drum debitovala je sa kabinom ...

Osvežena Škoda Fabia stiže u Ženevu

Popularna i odlično prodavana Škoda Fabia u Ženevi će biti predstavljena u osveženom izdanju ...