fbpx

Musk se nasmejao rekordima Rimac Nevere

Musk se nasmejao rekordima Rimac Nevere kojih je čak 23 i „tvrdi“ da može mnogo bolje od postignutog

Foto: Rimac Newsroom

Musk se nasmejao rekordima Rimac Nevere kojih je čak 23 i indirektno tvrdi da može mnogo bolje od postignutog. Rimac Nevera je od 17. maja zvanično nosilac brojnih (23) apsolutnih svetskih rekorda po pitanju ubrzanja i usporenja, čime je dokazala da se do ovakvih performansi praktično može doći isključivo uz elektro pogon.

Foto: Rimac Newsroom

Između stalog, Rimac Nevera je postavila novi svetski rekord u ubrzanju od 0 do 100 km/h za 1.81 sekundi i od 0 do 400 km/h do 0 km/h za neverovatnih 29.94 sekundi. Doduše, red je pomenuti da su ovi rezultati postignuti električnim hiperautomobilom koji košta oko dva miliona evra i biće proizveden u samo 150 primeraka.
Elon Musk, CEO Tesle je, po svojoj ustaljenoj praksi i na svojoj mreži Twitter, na rekorde Nevere stavio zanimljiv komentar “LOL” i, opet prema svojoj praksi, uzburkao duhove. Za početak, “LOL” je akronim za “laughing out loud”, odnosno “smejem se naglas”, što bi u žargonu srpskog jezika moglo biti “crkoh od smeha”.

Foto: Tesla

Iako su Twetteraši skočili na ovakav potcenjivački komentar, Musk se dalje nije izjašnjavao, iako je najlogičnije tumačenje LOL da će Tesla Roadster, kada se pojavi i ako se ikada pojavi (nedavno je Muske rekao da će se “valjda” pojaviti 2024. godine) biti daleko brži od Nevere.
Možda takvo predviđanje i zvuči suludo, ali se treba vratiti na početak. Rimac Nevera košta dva milona evra i do 100 km/h stiže za 1.81 sekundu. I u sebi ima najnovije tehnologije stavljene u svrhu brzine. Sa druge strane, sada već ostareli Tesla Model S košta (samo) oko 110.000 dolara, i po pitanju ubrzanja može skoro pa isto.

Foto: Rimac Newsroom

Radi lakšeg poređenje i bez preračunavanja mernih jedinica, situacija je sledeća: Rimac Nevera do 60 mph (96 km/h) stiže za 1.74 sekundi, a Tesla Model S Plaid a i Model X Plaid, za 1.99 sekndi. Četvrtinu milje, koja je standardna za drag trke ubrzanja Nevera prelazi za 8.25 sekundi a Model S za 9.23 sekunda, barem kako stoji na sajtu Tesle. Pri tom, Tesla Model S je “običan” automobil za svakodnevnu upotrebu, a Nevera (hiper)skupi hipersportista.

Foto: Tesla

A Tesla Roadster koji je otkriven sada več davne 2017. i još uvek je na čekanju najavio je novu evoluciju pogona sa tri motora, lakši je i aerodinamičniji od Modela S, pa ni opcija da je brži od Nevere nije toliko neverovatna. Još 2017. godine Tesla je najavio da će Roadster do 90 mph stizati za 1.9 sekundi (Nevera drži rekord sa 1.74), a uz Space X potisnike za zastrašujuću 1.1 sekundu. Doduše, u komentarima na Twetteru neko je podsetio da Nevera nema potisnike sa hladnim gasom, ali opet.
Jedini problem je što Roadstera nema pa nema. Musk kaže da će ove, 2023. godine biti završen razvoj i da se nada, ali ne obećava da će proizvodnja početi 2024. i dodaje sa će Roadster biti “sulud”, ali i da neće mnogo pridonositi profitu kompanije.
A Mate Rimac, vlasnik Rimac Automobili nije ostao dužan i na Muskov “LOL” odgovorio komentarom ROFL, (“Rolling on the floor laughing”), odnosno “Valjam se po podu od smeha”.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sledeći Audi TT biće na struju

Popularni audijev dvosed završava karijeru, barem u obliku i sa pogonom na koji smo ...

Kia EV6 sa sertifikatom Carbon Trust

Kia EV6 je prvi korejski automobil u istoriji sa sertifikatom Carbon Trust o emisiji ...

BMW X7 predstavljen osvežen i unapređen

BMW X7 je predstavljen sa osveženim likom, povećanom snagom, novom tehnologijom i novom najsnažnijom ...

Toyota Hilux GR Sport II ima šta da kaže

Toyota Hilux GR Sport II ima šta da kaže sa podignutim oslanjanjem, novim ogibljenjem ...

Da li Hyundai gleda u pravcu Formule 1?

Da li Hyundai gleda u pravcu Formule 1 obzirom da po svemu sudeći na ...

Formula 1 – Jessica Hawkins testirala AMR21

Formula 1 – Jessica Hawkins testirala AMR21 čime je postala prva žena u bolidu ...