fbpx

Zbog čega je Alonso uspešniji F1 veteran od Schumachera?

Zbog čega je Alonso uspešniji F1 veteran i povratnik od Schumachera analizirao je David Coulthard u podkastu Formula For Success

Foto: Aston Martin F1 Team Media Portal

Zbog čega je Alonso bolji veteran od Schumachera analizirao je David Coulthard u podkastu Formula For Success. Zbog čega je Fernando Alonso u 40-im godinama uspešniji vozač Formule 1 nego što je to bio Michael Schumacher u svoje tri povrataničke sezone?

Foto: Daimler

Da se podsetimo, sedmostruki šampiona Formule 1, Michael Schumacher se sa staze povukao na kraju 2006. na vrhuncu svoje forme, a na stazu se vratio u bolid Mercedes-AMG 2010. Iako je pokazivao tragove svog briljantnog talenta i vozačkog umeća, Schumacherovi rezultati nisu bili ni blizu dominacije koju je pokazivao za timove Benetton i Ferrari. Iako definitivno nije bo u šampionskom bolidu, Schumacher je pravio i krupne greške i loše procene na stazi kao što su sudari na kočenju sa Brunom Sennom i Jean-Eric Vergneom na trkama u Španiji i Singapuru tokom sezone 2012.
Fernando Alonso se nakon godina frustracija u McLarenu sa Honda pogonskim grupama povukao 2018. godine, ali i odmah tvrdio sa se samo privremeno povlači, ali ne i penzioniše. Vratio se u tima Alpine dve godine kasnije, dve godine imao relativno solidne rezultate, prešao u Aston Martin za sezonu 2023 i počeo da vozi kao u najboljim danima uz četiri podijuma i jedno četvrto mesto u prvih pet trka. Iako ima 42 godine, Alonso ništa nije izgubio od svoje brzine i takmičarske oštrine.

Foto // Predrag Vuckovic / Red Bull Content Pool // SI202303120220 // Usage for editorial use only //

David Coulthard, bivši vozač McLarena i Red Bulla, i pobednik u trkama Formule 1 uporedio je Schumacherov i Alonsov povratak u podkastu Formula For Success sa Eddijem Jordanom, bivšim vlasnikom Jordan Formula 1 tima. Coulthard misli da je najveća razlika u pristupu povratku.
“Kada se povukao iz Formule 1, Alonso se odmah prebacio na trke sportskih automobila, IndyCar i Dakar, a kada se nje trkao, stalno je na svojoj stazi testirao kartinge. On je neprekidno bio u trkačkom “modu”, što je održalo oštrim njegov um, kako bi se reklo, “nije pustio starca u sebe”. Ako u sebe pustite starca, to i postajete, ali ako se borite protiv toga, mladalački duh će potrajati dok priroda to dozvoljava. Sa druge strane, Schumacher je potpuno prestao da se trka u automobilima, trkao se na motociklima, doživeo težak pad i ozbiljnu povredu kičme. U Formulu 1 se vrato tri godine kasnije. I dalje je bio neverovatna osoba, ali u 40-im godinama nije bio dobar kao što je bio kao što je bo u mlađim danima. Mislim da je ključna stvar to što Alonso nije mao prekid u takmičenju kao vozač, i što je uradio isto što i Kimi Raikkonen koji je tokom pauze u Formuli 1 vozio reli”, reko je Coulthard.

Foto // Predrag Vuckovic / Red Bull Content Pool // SI202303120216 // Usage for editorial use only //

Coulthard se osvrnuo i na svoju karijeru i njen neslavan završetak 2008. godine sudarom u prvoj krivini na trci u Brazilu.
“Moje vreme je isteklo, a moj talent na izmaku i to sam osećao. Mogao sam poštedeti moj tim udesa i šteta da sam se povukao na polovini sezone 2008. Iz mog sopstvenog iskustva. Ne gubi se toliko na brzini, ali se gubi na želji, apsolutnoj potrebi da se bori do poslednje hiljadinke sekunde. Ta želja iznenada samo nestane. Mislim da se izgubi duh za borbu. U osnovi, slupao sam se u svojoj poslednjoj trci u Formuli 1 u Brazilu 2008. i nikada nisam zažalio što više nisam vozač u Formuli 1, iako je zarada daleko veća nego se baviti potkastima”, rekao je Coulthard, vozač, nekadašnji F1 pobednik, uz čiju veliku zaslugu je Adrian Newey iz tima McLaren prešao u Red Bull i u velikoj meri doprineo rezultatima kojima Red Bull danas može da se pohvali.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

De Tomaso se vratio sa P72 super automobilom

De Tomaso, italijanska marka poznata po sportskim automobilima, ponovo je oživljena, 60 godina nakon ...

„Automobil godine 2023 u Srbiji“ u znaku jubileja

Unazad 30 godina pod kupolama Beogradskog sajam tokom Salona automobila, novinarski žiri dodeljuju lasakvu ...

Prvi električni VW zove se ID.3 i može se rezervisati

Volkswagen je objavio zvanično ime i cene, a počeo da prima i narudžbine za ...

Uskoro i30N prvi Hyundai hot hatch

Hyundai vrši poslednja testiranja svog prvog hot hatcha ikada. Oznaka mu je zanimljiva – ...

Formula 1 u Las Vegasu ne ide baš po loju

Formula 1 u Las Vegasu ne ide baš po loju nakon prekida prvog treninga ...

Mazda sprema serijski EV za sajam u Tokiju

Mazda je potvrdila da će tokom Salona automobila u Tokiju predstaviti električni automobil Novi ...