fbpx

U Srbiji predstavljen novi BMW Serije 5

U Srbiji je medijima predstavljen novi BMW Serije 5, znatno veći i tehnološki savremeniji od prethodnika

U Srbiji je medijima u BMW Store-u u TC Galerija premijerno predstavljen novi BMW Serije 5, znatno veći i tehnološki savremeniji od prethodnika. U svom potpuno novom, osmom izdanju novi BMW Serije 5 uporedo će kupcima biti ponuđena sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i kao BMW i5 model sa potpuno električnim pogonom.
Novi BMW Serije 5 značajno je porastao u odnosu na odlazećeg prethodnika. Produžen je za 95 mm čime je stigao do preko pet metara, odnosno tačno 5.060 m. I u širinu je porastao za 33 mm, ali i u visinu za 36 mm. Međuosovinski razmak je povećan za 20 mm na samoj granici je od tri metra, odnosno 2.995 metara.
Kao i kod svih ostalih BMW modela, nova Serija 5 dobila je novi modernu interpretaciju “bubrega” na grilu hladnjaka, za koju šef BMW dizajna Domagoj Dukec kaže da je bilo razmišljanja o potpuno vertikalnom grilu, ali da je odlučeno za tradiconalniji pristup nakon hladnog prijem od strane publike rešenja primenjenih na novoj Seriji 7 i modelu XM.
Prvi susret uživo potvrido nam je da će ljubitelji klasičnih „bubrega“ biti potpuno zadovoljni, a sigurno će biti i onih kojima neće smetati LED kontura „bubrega“ na grilu hladnjaka, a pogotovo i nova genracija inteligentnih LED farova.
U svakom slučaju, povećana karoserija novog BMW-a Serije 5 kombinacija je oštrih i zaobljenih linija, na koje definitivno ima uticaj stil koji je predstavljen na upravo pomenutim modelima.
Prvi utisak je da se arhitekturom enterijera i BMW priključio opštem trendu minimalizma u autoindustriji, koji je i moda, ali i rezultat digitalizacije i novih tehnologija. U kokpitu je broj fizičkih prekidača sveden na minimum u odnosu na prethodni model.
Zakrivljeni BMW Curved Display je interpretacija tradicionalnog i cenjenogBMW stila da je kokpit orijentisan ka vozaču, a sastoji se od instrument table dijagonale od 12.3“ i infotejmenta dijagonale od 14.9”. I upravljač je redizajniran uz zaravnjeni donji deo.
Opcioni BMW Interaction Bar je deo na koji su Bavarci ponosni. Ovo je sistem koji se proteže od jednih vrata, duž cele armature do drugih vrata, a u koji su pored ambijentalnog svetla smeštene i komande. Nova sportska sedišta deo su standardne opreme a Serija 5 prvi je BMW sa potpuno veganskim enterijerom, uključujući sedišta, površine armature i panela oplata na vratima i na oblozi upravljača. Sedišta su presvučena Veganza materijalom koji liči na kožu, ima svojstva prirodne kože, a opciono mogu biti i sa dekorativnim perforacijama. Među opcionim paketima opreme nalazi se i BMW Individual Merino kožni enterijer, u nekoliko bikolornih kombinacija, a prvi kontakt uživo nam potvrđuje da se radi o veoma prijatnim materijalima.
Donji postroj je kombinacija multilinka i napred i pozadi, sa aluminijumskim oscilujućm ramenima. Za udobnost u vožnji brinu posebno prilagođeni sistemi oslanjanja koji pored standardnog paketa uključuju opcionalni paket Adaptive Suspension Professional koji ima elektroupravljive amortizere, integralno aktivno upravljanje kao i aktivne poprečne stabilizatore.
Pogonska ponuda novog BMW-a Serije 5 je iz nove modularne ponude BMW Group Efficient Dynamics agregata, sa 48 voltnim hibridnim sistemom i osmostepenim automatskim menjačem, dok će tokom 2024. ponuda biti dopunjena dvema plug-in verzijama. Za početak prodaje rezervisani su 520i sa 208 KS i 520d sa 197 KS, koji ima i opcioni xDrive. Snažnije šestocilindarske verzije (530i, 530i xDrive i 540i xDrive) biće ponuđene vanevropskim tržištima, dok će se u Evropi tokom proleća 2024. pojaviti u Beogradu premijerno prikazani 530e sa ukupno 300 KS  i 550e xDrive.
Evidentno, BMW svojom ponudom za novu Seriju 5 u prvi plan stavlja i5, električnu verziju sa unapređenom petom generacijom BMW eDrive tehnologije, a kupcima će od proleća 2024. godine biti ponuđene dve verzije. Slabiji BMW i5 eDrive40 Sedan ima pogon na zadnjim točkovima od 313 KS (System Performance u My mode Sport 340 KS) sa 430 Nm, do 100 km/h ubrzava ua 6.0 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 193 km/h. Perjanica ponude je BMW i5 M60 xDrive Sedan, sa dva elektromotora, sa ukupno 601 KS i 820 Nm uz pogon na svim točkovima. Ovaj model do 100 km/h ubrzava za 3.8 sekundi i ima maksimalnu brzinu ograničenu na 230 km/h.
Baterija za BMW i5 je kompaktnih dimenzija, neto kapaciteta od 81.2 kW i donosi autonomiju od 500 do 580 kilometara za BMW i5 eDrive40 i 455 do 516 kilometara za snažniju verziju.
Početak proizvodnje i prodaje BMW-a Serije 5 i BMW-a i5 najavljen je od oktobra ove godine, uz tradicionalnu mogućnost predporučivanja. Početna cena za BMW Serije 5 u Srbji biće od oko 65.000 evra.
Predstavljanje nove Serije 5 upotpunjeno je performansom poznate slikarke Svetlane Ninković, koja je tokom prezentacije, inspirisana BMW-ovim novitetom, prikazala svoj lični proces stvaranja sofisticiranih i ekskluzivnih umetničih dela.
Publika je uživala i u izloženim radovima umetnika Zorana Kuzmanovića, Ivane Milev i Marka Vučkovića, čija se dela savršeno uklapaju u BMW-ov ekskluzivan koncept tradicionalne podrške umetnicima raznih žanrova.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ferrari F8 pokazan i u Spider verziji

Ferrari je pre šest meseci pokazao naslednika modela 488 GTB, model F8 Tributo, a ...

Nema preprodaje Tesla Cybertrucka  godinu dana

Nema preprodaje Tesla Cybertrucka barem godinu dana od dana isporuke, tako stoji u ugovoru ...

Novi Seat Leon stigao u Srbiju

Kupcima u Srbiji predstavljen je potpuno novi Seat Leon, na novoj platformi i znatno ...

SUV napada u 2018.!

U 2017. zabeležili smo više od 50 noviteta u SUV segmentu. Ako ste pomislili ...

Dacia Jogger sa 7 sedišta spreman za premijeru na IAA

Na međunarodnom Salonu automobila IAA u Minhenu, Dacia predstavlja Jogger svoj porodični automobil sa ...

Audi sve manje krije Q8

Audi sve manje krije svoj Q8 koji će premijeru imati tokom ove godine, i ...