fbpx

Porsche se častio za 75. rođendan Mission X konceptom

Porsche se častio za 75. rođendan Mission X konceptom hiperautomobila i dokazao da su godine samo broj

Porsche se častio za 75. rođendan Mission X konceptom i dokazao da su godine samo broj. Šalu na stranu, Porsche Mission X je koncept hiperautomobila i to električnog, uz koji stiže poruka da će biti najbrži serijski automobil na Nurburgringu. Doduše, samo ako Porsche odluči da ga serijski proizvodi, mada odluka Porschea o povratku u šampionat izdržljivosti i na Leman može biti indikativna.
U svakom slučaju, Porsche Mission X pokazuje kako bi mogao izgledati sledeći hiper automobil čuvene sportske marke, a koncepti za to i služe. Iz Porschea najavljuju da bi trebao koristiti novu generaciju elektro pogona koja radi na naponu od 900 volti. Iako za sada ne spekuliše sa snagom pogona, Porsche kaže da bi budući drumski bolid trebao imati samo oko 1 kilogram mase po konjskoj snazi, što znači da će pogon biti spektakularan.
Ako se vratimo u 2015. godinu i poslednji Porsche hiper automobil 918 Spyder kao reper koji je imao masu od 1.680 kg, to znači da bi serijska verzija Porschea Mission X mogla imati oko 1.700 KS, što je dva puta više nego što je imao Spyder kada je na Nurburgringu napravio rekordni krug za serijsko vozilo ispod sedam minuta.
Iako se za sada sve u vezi Porsche Mission X projekta svodi na kalkulacije i spekulacije, lako bi mogao postati daleko najsnažniji Porsche ikada proizveden.
Porsche Mission X je definitivno insprisan Lemanom koji proslavlja 100 godina od prve ikada trke. Vrata se na Mission X otvaraju unapred i nagore, u stilu legendarnog 917, a to je samo jedan od “hard core” trkačkih elemenata. Gotovo cela kabina je staklena kupola sa ramom koji je ujedno i sigurnosni kavez, izrađen od ugljeničnih kompozita.
Porsche Mission X je dvosed u koji su ugrađena sedišta u kontrastnim bojama sa trkačkim pojasevima u šest tačaka. Dodatni retro stil donosi podsećanje na model 959, a armaturna tabla ispred suvozača ima svoje instrumente.
Iako će, pretpostavimo, serijski Mission X (ako ga bude) imati ogromnu snagu, ovo je ipak relativno mali automobil. Dug je 4.5 metara, širok je 2 metra, što znači da je kraći i širi od Spydera, iako ima identičan međuosovniski razmak. Baterija nije smeštena u pod vozila, nego slično kao kod modela Porsche Taycan iza sedišta, kako bi se postigao osećaj balansa i vozne dinamike automobila sa motorom u sredini.
CEO Porschea Oliver Blume je poprilično otvoren po pitanju potencijalnog hiperautomobila i kaže da će kompanija sledećeg meseca, što znači tokom jula, odlučiti da li će ga proizvoditi. Doduše, Blume često koristi vremensku odrednicu “sledeći mesec”, ali po pravilu to znači vrlo uskoro.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Euroimpex postao generalni uvoznik Opela za Srbiju

Opel nastavlja sa razvojem poslovne strategije kroz novi model poslovanja na delu teritorije Balkana ...

Racing Point bi mogao postati Aston Martin

Tim Formule 1 Racing Point bi mogao promeniti svoju boju u Aston Martin Racing ...

JLR u Americi blokira Volkswagen Grupu

Jaguar Lannd Rover sudskim putem pokušava da blokira uvoz nekih od modela Volkswagen grupe ...

Hyundai Tucson najprodavaniji u segmentu

Hyundai Tucson je postao najprodavaniji autotomobil u Evropi u segmentu kompaktnih SUV vozila u ...

Seat sprema šest novih elektrifikovanih modela

Seat je predstavio svoju strategiju za električna vozila, koja će doneti ukupno šest novih ...

Kad kamionski točak uništi McLaren u salonu

Ni najmaštovitiji režiser ne ume da izrežira ono što stvaran život može da priredi ...