Lamborghini Urus ide u hibride i postaje isključivo plug-in hibrid već od kraja sledeće godine
PHEV Urus biće drugi Lamborghini sa hibridnim pogonom nakon modela Revuelto, dok će treći PHEV Lambo biti naslednik modela Huracan koji stiže sledeće godine. Razlog za rešavanje od motora sa unutrašnjim sagorevanjem Lamborghinija i prelazak na hibridne pogone naizgled preko noći je jednostavan – sve strože norme o emisiji izduvnih gasova.
Winkelmann kaže da je neverovatno skupo praviti motore sa unutrašnjim sagorevanjem velike radne zapremine koji mogu da ispune Euro 6 normu, a kamoli Euro 7 normu koja stiže na snagu sredinom 2025. godine.
U neku ruku, činjenica da će Lamborghini Urus zadržati svoj V8 je dobra vest, što znači da neće biti “kresanja” cilindara na V6, što se dešava kod nekih modela u VW Grupi, ali i kod drugih proizvođača. Definitivno, Huracan će izgubiti svoj atmosferski V10 u korist manje turbo pogonske jedinice. Winkelmann je napomenuo da će “mali” Lambo dobiti i drugo ime, a za pogon imati adaptaciju PHEV pogona koji će koristiti Urus. To bi mogla biti najava da će naslednik Huracana imati twin-turbo V8 sa elektromotorom, i potpuno novi osmostepeni DCT menjač koji se ugrađuje u Revuelto.
Winkelmann veruje da motori sa unutrašnjim sagorevanjem nemaju svetlu budućnost pogotovo u Evropskoj Uniji. Prema njegovom predviđanju, čak i ako 2035. godine po zakonu ne prestane proizvodnja automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, takse na takve modele će biti toliko visoke da će se kupci sami “prebaciti” na električna vozila. Iako smatra da će sintetička goriva biti rešenje za produženje života postojećih vozila, indirektno potvrđuje da je budućnost autoindustrije prelazak na proizvodnju električnihg automobila.
A Lamborghini će 2028. godine predstaviti GT sa 2+2 sedišta, koji će biti prvi model za oproštaj od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Doduše, obzirom da je Revuelto predstavljen pre samo par meseci, Lambo ove klase sa elektropogonom neće postojati do daljnjeg. Winkelmann kaže da će električni supersportista iz Lamborghinija biti predstavljen i to kao koncept tek kada bude postojala tehnologija koja će zadovoljiti njegove potrebe za energijom (šefovi Lamborghinija smatraju da aktuelne baterije nisu dovoljne za potrebe supersportiste kakvog), a koncept će najaviti serijski model. Znajući dugovećnost Lammborghini modela, naslednik Revuelta neće stići pre početka 2030-ih godina.